کد خبر: ۸۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 23 آذر94

آیا شیراز «پایتخت کتاب ایران» می شود؟/ دلارهای سرمایه گذار شیرازی بر باد رفت!/ یادداشت نویسی یک مدیرکل در روزنامه های فارس

چراغ سبز مردان محکمه، هکرها، دلارهای سرمایه گذار شیرازی را بردند و خوردند از جمله عناوین امروز روزنامه های فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد یادداشت میهمان امروز افسانه به قلم مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس منتشر شده است. «کاهش دانش آموزان در روستاها»، آذری در این یادداشت به کاهش تعداد دانش آموزان در روستا ها اشاره کرده و گفته دانش آموزان  در روستاها به دلیل نبود امکانات در یک روستا دوره هم جمع می شوند. از طرفی دانش آموزان روستایی به دلیل هزینه بالای  ایاب و ذهاب و پایین بودن سطح تحصیل نسبت به دانش آموزان شهری ترک تحصیل را انتخاب می کنند. مدیر کل آموزش و پرورش فارس نوشته:«ای کاش دولتمردان، اصحاب جراید، مدیران سایت های خبری، تخبگان جامعه، نمایندگان مجلس به اندازه آنفولانزای خوکی، دفن سیب زمینی، باز کردن بخیه از صورت یک کودک به علت بی پولی، برای عدالت آموزشی و محروم شدن هزاران دانش آموز از تحصیل که به عبارتی محروم شدن از هستی است، حساسیت نشان می دادند»

«چراغ سبز مردان محکمه»،  دیگر عنوان امروز افسانه است. هفته گذشته بیش از 70 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح حذف مجازات اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر را به امضا رساندند».مسئولان ارشد قضایی فارس به طرح پیشنهادی نمایندگان مبنی بر حذف مجازات اعدام اعدام از قانون مبارزه با مواد مخدر واکنش مثبت نشان دادند. «علی القاصی مهر رییس کل دادگستری فارس اعدام نشدن مجرمان بدون سابقه را مثبت قلمداد کرد و گفت: کسانی که برای بار اول به جرم قاچاق مواد مخدر دستگیر می شوند و طبق قانون فعلی مجازات شان در حد اعدام است؛ اعدام نشوند بهتر است و طهماسب یزدانیان دادستان شیراز نیز طرح فعلی را سختگیرانه اعلام کرد و گفت: وقتی کسی به خاطر 30،40 گرم هرویین اعدام شود، به هر حال مجازات بسیار سخت و سنگینی است»

سالاد تیتر نخست خود را به یک تکذیبیه اختصاص داده است. خبرجنوب، اطلاعیه روابط عمومی سپاه فجر مبنی بر کذب بودن خبر تودیع فرمانده سپاه فجر را با فونت درشت به چاپ رسانده است. این روزنامه روز گذشته ادعا کرده بود، فرمانده سپاه فجر تغییر کرده است.

«شیراز برای کسب عنوان «پایتخت کتاب ایران» آستین بالا زد» معاون فرهنگی ارشاد فارس گفته: بعید است هیچ کدام از شهرهای کشور مانند شیراز 23 عنوان برنامه برای پایتختی کتاب کشور در نظر گرفته باشند. این در حالی است که سال گذشته علی رغم فراهم آمدن 20 برنامه، پایتخت کتاب شدن از کف شیراز رفت و امسال معاون فرهنگی اداره ارشاد فارس با اعتماد به نفس بالایی مدعی است، هیچ استانی 23 برنامه برای تصاحب عنوان پایتخت کتاب ایران ندارد! امیدواریم که استان فارس با وجود بیش از 130 ناشر در استان و هم‌چنین سرانه مطالعه ظاهرا بالاتر از میانگین کشور، اعتبار مادی و معنوی «پایتخت کتاب ایران» شدن را از آن خود کند؛ البته اگر بهزاد مریدی و همکارانش مدارک لازم را این بار به موقع به دبیرخانه ارسال کنند!

«هکرها، دلارهای سرمایه گذار شیرازی را بردند و خوردند» آن طور که فریدون فرقانی گفته؛ چندی پیش یک هکر اینترنتی با هک ایمیل یکی از فعالان اقتصادی شیراز متوجه شد که وی قصد خرید کالا از یک شرکت خارجی را دارد که با این اطلاعات، هکر مذکور خود را به جای شرکت خارجی طرف قرارداد آن سرمایه گذار جا زد و با ارسال ایمیلی برای آن سرمایه گذار و معرفی یک شماره حساب درخواست 30 هزار دلار پول کرد. این سرمایه گذار که فکر نمی کرد در دام یک هکر افتاده، پول را به حساب مذکور واریز کرده و بعد از مدتی که متوجه شد تجهیزات خریداری شده برایش ارسال نشده با شرکت طرف قرار داد تماس گرفت و با ابراز بی اطلاعی شرکت مذکور روبرو شد و متوجه شد در دام کلاهبرداران افتاده است و این هکر پس از گذشت چندین روز هنوز شناسایی نشده است.

سالاد تیتر یک خود را به صحبت های اژه ای اختصاص داده است: «قوه قضاییه در برخورد با جرایم انتخاباتی هیچگونه حریمی قائل نیست». اژه ای در ادامه نشست خبری خود به موضوع دستگیری دو متهم در خصوص دکل گمشده اشاره کرده و به طور مفصل به دادگاه ب-ز نیز پرداخته است. شرح این نشست در دومین صفحه این روزنامه به چاپ رسیده است.

نشست مشترک مدیر کل اوقاف فارس و مدیر مسئول این روزنامه موضوع عکس امروز این روزنامه است که با «اعتمادسازی در حوزه وقف» تیتر شده است. عسلی معتقد است که تغییر نام برخی از مدارس و درمانگاه ها و سیاسی شدن اداره اوقاف دو اشتباه بزرگی است که در این حوزه صورت گرفته. موسوی نیز که اکنون بر کرسی ریاست این سازمان در استان نشسته با اشاره میزان موقوفات شیراز که چیزی در حدود 30 درصد شیراز را شامل می شود از رسانه ها تقاضای همکاری کرده است.

سالاد نیم نگاه مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان در جمع خبرنگاران به مسائل مختلفی از جمله برگزاری دومین نمایشگاه شهر زیبا در شیراز اشاره کرده است. این خبر به عنوان تیتر یک امروز این روزنامه انتخاب شده و با «برای تبدیل شیراز به نمایشگاه شهر زیبا باید رفتار مدیران شهر اصلاح شود» تیتر شده است.

موضوع دیوار مهربانی که این روزها در فضای مجازی سروصدا راه انداخته است هم به عنوان موضوع عکس امروز انتخاب شده است: «دیوارهایی که با مهربانی سرمای زمستان را مغلوب می کنند».

سالاد «وام 60 میلیونی مسکن گران شد»، عنوان گزارش امروز سبحان است که به نقل از یک خبرگزاری کار کرده است.در این گزارش آمده است:«تاخیر در ابلاغ و اجرای وام 60 میلیون تومانی مسکن بی‌حکمت نبود و در نتیجه چانه‌زنی‌های بین بانک مسکن و بانک مرکزی در نهایت با افزایش سود وام جدید از حدود 16 به 18.5درصد موافقت شد»

«شهردار شیراز: پل کابلی شیراز، شهریور 95 به بهره برداری می رسد»، «معاون استانداری فارس مطرح نمود: شرایط در فارس برای اظهار نظر تمام جریان های سیاسی فراهم است» از دیگر عناوین امروز سبحان است.

سالاد

نظرات بینندگان