کد خبر: ۸۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 22 آذر94

استخدام در شهرداری های فارس برای بار دوم تمدید شد/ ساخت لباس فضانوردان در شیراز

استقبال یک روزنامه استان از خبر حضور سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان و پرداختن روزنامه ها به خبر آنفولانزا در استان فارس از جمله عناوین امروز روزنامه های فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد آزاد سازی نرخ بلیط هواپیما باعث شده تا قیمت ها حتی تا چند برابر قیمت سابق بالا برود. در این میان شرکت های هواپیمایی تقصیر را به گردن دلالان چارتری می اندازند و در این میان تنها مردم هستند که چوب عدم نظارت دولت در این بخش را می خورند. این درحالی است که افزایش قیمت 15 درصدی بلیط قطار هم باعث شوکه شدن مردم شده تا جایی که این روزها مردم آماده شنیدن افزایش قیمت اتوبوس و سایر وسایل حمل و نقل را نیز دارند. تیتر یک امروز این روزنامه به همین موضوع اختصاص یافته و گزارشی ازخبرگزاری مهر را به چاپ رسانده است: «شوک بزرگ گرانی بلیط قطار و هواپیما».

در سومین صفحه این روزنامه اما دو خبر از اجلاسیه استانی نماز به چاپ رسیده است؛ نخستین مطلب مربوط به صحبت های آیت الله ایمانی است که با «نخستین وظیفه حکومت دینی، فراهم کردن فضای اقامه نماز در جامعه است» تیتر شده است. دومین مطلب اما مربوط به صحبت های استاندار است که تیتر «نماز در اداره ها باید به موقع و اندازه زمان لازم اقامه شود» برای آن انتخاب شده است.

سالاد تیتر زده: «پرواز نرخ بلیط هواپیما و قطار» و طی این مطلب به آشفته بازار افزایش قیمت بلیط ها و به تبع آن افزایش قیمت بلیط در بازار آزاد پرداخته است.

عکس امروز اما به «مرگ دو بیمار مبتلا به آنفلوانزا در فارسی» اختصاص یافته است. البته همچنان 24 بیمار مبتلا با علایم حاد در بیمارستان های شیرازتحت مراقبت هستند.

یادداشت امروز این روزنامه به کاندیداهای انتخابات تاخته و از اینکه مترو را به عنوان حربه ای تبلیغاتی در دست گرفته اند انتقاد کرده است. در ابتدای این یادداشت آمده: «متروی شیراز یکی از پرطرفدارترین حربه های تبلیغاتی برخی نامزدهای انتخاباتی است تا مترو را عاملی برای توسعه نیافتگی و یا آسیب رسان به میراث فرهنگی معرفی کنند و با سر دادن شعار، خود را فاتح بدون منازع عرصه سیاست و خدمات معرفی نمایند».

سالاد پای آنفولانزای فصلی H1N1 به شماره امروز عصر مردم نیز کشیده شده است. طی چند روز گذشته آمارهای متفاوتی از تعداد نفرات مبتلا به این بیماری در فارس منتشر شده. این روزنامه به نقل از کارشناس بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی علوم پزشکی شیراز نوشته:« طی هفته های اخیر در فارس 40 مورد مشکوک مبتلا به آنفولانزا در فارس بستری شده اند که ابتدای 14 نفر از آن ها به تایید رسیده است».

عصر مردم در ستون چه خبر از فعالیت های انتخاباتی به طور ویژه با ذکر 10 نکته به استقبال خبر حضور سید حسن خمینی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری رفته است.

سالاد تیتر یک خود را به خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز اختصاص داده که به امام آیت الله ایمانی برگزار شده است: «بیکاری و گرانی به جان مردم افتاده است». عکس امروز هم به همین موضوع اختصاص یافته است.

اجلاسیه ستاد اقامه نماز هم دو خبر داخلی را به خود اختصاص داده است؛ مطلب اول مربوط به صحبت های آیت الله ایمانی است که گفته: «ایجاد فضا برای برگزاری اقامه نماز از سوی دولت ضروری است». دومین تیتر هم به نقل از استاندار، آورده است: «برپایی آیین دعا در وقت غیر اداری برگزار شود تا حق ارباب رجوع ضایع نمی شود».

سالاد در شماره امروز خود به مطالب متنوعی پرداخته است. «در برخی ادارات فارس مبلمان ها سالی یکبار عوض می شوند اما فرش نمازخانه شسته هم نمی شود». این بخشی از گفته های سقاچی قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس است. متاسفانه در استان فارس این تنها مصیبت درباره بی توجهی به نماز اول وقت نیست، بلکه بسیاری از مدیران در نماز اداره شرکت نمی کنند و معمولا بدترین جای ادارات را برای نمازخانه در نظر می گیرند.

«آگهی استخدام پیمانی»؛ حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز شهرداری های استان 191 را از طریق آزمون و مصاحیه به صورت پیمانی استخدام می کند. این آگهی برای دومین بار در هفته های اخیر تمدید شد و متقاضیان می توانند تا 26 آذر ماه به سایت سازمان همیاری شهرداری استان فارس مراجعه کنند.

«ساخت لباس خنک کننده بدن فضانوردان در شیراز» کریمی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در این باره گفته است: تاکنون این فناوری در اختیار کشورهای آمریکا، روسیه و چین بوده است. وی همچنین گفته است: این لباس با توجه به تغییرات شدید دما در فضا ساخته شده است.


سالاد

نظرات بینندگان