کد خبر: ۸۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۵ دی ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 5 دی 94

50 درصد واحدهای مسکونی فارس تا سال آینده بیمه می شوند/ «رودخانه خشک» غُرید، «مهارلو» خندید

اعلام تعداد ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی محور مشترک روزنامه های امروز است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاددر شماره امروز خود به گزارشی از تعداد ثبت نام کنندگان انتخابات در استان فارس و گزارشی از سازمان تامین اجتماعی اشاره کرده است. «شرایط تامین اجتماعی برای پرداخت مستمری به بازماندگان»، سازمان تامین اجتماعی بر اساس شرایط و قوانینی به بازماندگان زن و مرد بازنشسته و ازکارافتاده مستمری پرداخت می کند. یکی از خدمات و تعهدات بلندمدت سازمان تامین اجتماعی پرداخت مستمری فوت به بازماندگان بیمه شــده متوفی است. مستمری بازماندگان وجهی است که به صورت ماهیانه به خانواده و افراد تحت تکفل پرداخت می شود. این مستمری بابت بیمه شده متوفی و یا بازنشسته و از کارافتاده مستمری بگیر در صورت فوت برقرار می شود.

سالاددر شماره امروز خود در گزارشی آمار نهایی نتایج انتخابات را با تیتر«فارس بر سکوی انتخابات» به چاپ رسانده است. «رودخانه خشک غرید مهارلو خندید» عنوان دیگر این روزنامه محلی است. در این گزارش آمده است:«طی دو روز گذشته در شیراز 68 میلیمتر باران بارید»

«دعوت مدیر عامل شرکت عمران صدرا از مردم شیراز برای سرمایه گذاری در شهر صدرا» در چهارمین نشست کمیته درآمدی شرکت های عمران شهر های جدید ایران که به میزبانی شهر صدرا برگزار شده خانی مدیر عامل شرکت عمران صدرا از آمادگی این شرکت برای مذاکره با سرمایه گذاران در ایجاد پروژه های شهر بازی، پارک های آبی، پارک جنگلی 300 هکتاری، پارک حیات وحش، بزرگترین بازار میوه و تره بار غرب شیراز و پایانه بزرگ حمل و نقل درون و برون شهری غرب شیراز خبر داده است.

سالادتیتر یک خود را به سخنان روز گذشته آیت الله ایمانی در نماز جمعه شیراز اختصاص داده است.« جریان های سیاسی، قداست مجلس خبرگان را حفظ کنند»،«بیمه های اجتماعی یا اشتباهی» عنوان یادداشت امروز مدیر مسئول عصر مردم است. محمد عسلی با اشاره مشکلات مردم، بیمه ها و بیمارستان سئوالاتی نظیر آیا نحوه پرداخت هزینه های بیمه به پزشکان و بیمارستان ها دچار تاخیر و ایراد است که انها معمولا یا زیر بار بیمه نمی روند و یا با اکره و ایراد آن را می پذیرند؟ نویسنده در پایان به  فرهنگ سازی و نظارت بر عوامل بیماری زا اشاره کرده تا مردم کمتر مریض شوند و به طبع آن کمتر به بیمارستان مراجعه کنند تا هزینه های درمان پایین آید.

سالادیکی از اعضا شورای شهر شیراز طی روزهای گذشته از ورود فاضلاب های شهر صدرا به قنات های شیراز خبر داده بود. سخنان اصنافی با واکنش مدیر عامل شرکت عمران صدرا همراه بود. خانی گفته:«قطعا نمی توان گفت آب حاصل از بارندگی بر روی تصفیه خانه فاضلاب شهر صدرا اثر گذار بوده و آب شرب شیراز را تحت تاثیر قرار داده باشد. بخشی از فاضلاب که در مخازن لاگن های آب و فاضلاب منطقه شرق شهر صدرا وجود دارد در مسیر گذر به دشت قره پیری توسط حوضچه های تاخیری مهار شده و مدیریت می شود ضمن اینکه ورود فاضلاب در این مخازن در حد بسیار ناچیزی است که نمی توان بر روی آب شرب شیراز تاثیر گذار باشد» در حالی خانی ورود فاضلاب را به مخازن را حد بسیار ناچیز می داند که تصاویری که به دست شیرازه رسیده گویای واقعیت دیگری است.

سالاد«ایستگاه آخر مسافران بهارستان»، تیتر یک خود را به آخرین روز ثبت نام از داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی اختصاص داده است.

«50 درصد واحد های مسکونی استان فارس تا سال آینده بیمه می شوند»،مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس با اعلام این خبر گفته:« طی سال های 84 تا 93 با برنامه ریزی و اقدامات ترویجی و آموزشی و همچنین در قالب تسهیلات ارزان قیمت بالغ بر 50 درصد از اماکن روستایی فارس توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی یا مقاوم سازی شده است»

«بارش یک متری برف در سپیدان»، «جشنواره خوراک های سنتی فارس در تقویم گردشگری کشور ثبت می شود»، از جمله عناوین امروز افسانه است.


سالاد

نظرات بینندگان