کد خبر: ۸۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۴

خانواده شهدا سوختند

یلی از مادران و پدران شهدایی که هنوز چشم به راه فرزندانشان در اوج پیری و فرتوتی با بیماری دست و پنجه نرم می کنند، از نامه تو سوختند، و از جگر آه کشیدند، بترس از زمانیکه این آه دامن تو و همه آنانی که برای این دنیای چند روزه کیسه دوخته اند بگیرد، بترس و به خود آی که این مسافرخانه چند روزه جای این همه دل شکستن نمی باشد.
به گزارش شیرازه، سید مجتبی هاشمی جانباز شمیایی و نویسنده چندین کتاب حوزه دفاع مقدس در یادداشتی به سخنان استاندار در خصوص عدم تشییع شهدا واکنش نشان داد. متن این یادداشت را در ادامه می خوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم
ای شهیدان عشق مدیون شماست
هرچه ما داریم از خون شماست
ای شقایق ها و ای آلاله ها
دیدگانم دشت مفتون شماست...

پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهداء مانده اند.

زمان تصدی آقای اصلاح طلب افراطی جناب افشانی که نشان سازندگی از دست یکی از سران فتنه گرفته بود، در دانشگاه امیر کبیر تهران اعلام کردند: به تقاضای انجمن اسلامی با دفن شهید در دانشگاه موافقت شده است.
عده ای خوشحال شدند و عده ای برآشفته شدند، زمزمه ها و پچ پچ ها بالا گرفت تا اینکه به همهمه ای تبدیل شد که یکصدا مخالفت خودشان را با دفن شهداء در دانشگاه اعلام می کردند.
جنجال بالا گرفت، هیاهویی میان دانشجویان بر پا شد که تا کنون کسی مسئولیت این تنش را بر عهده نگرفته است!
در میان تمام حرفهای دانشجویان که از آمدن و نیامدن شهداء صحبت می شد بین خودشان قرار گذاشتند بعد از تعطیلات نوروز رفراندمی برپا کنند و رای گیری نمایند!
رایزنی برای جلب نظر مخالفان از یک طرف و شور و اشتیاق دانشجویان انجمن اسلامی و مردم غیور تهران از طرف دیگر باعث شد تا کاروان شهدا وارد کشور شود و قبل از برپایی  رفراندم! به طرف دانشگاه حرکت کند.
اما با مخالفت و ضرب و شتم عده ای معلوم الحال و نفوذی ها این تشییع به توهین و تحقیر شهداء انجامید و هفتصد نفر مخالف جاهلانه در برابر دویست دانشجوی پر دغدغه صف کشیدند، دشمن هم طبق معمول با اغتشاش و مظلوم نمایی در مخالفت دانشجویی اصرار می ورزید و از آب گل آلود ماهی می گرفت.
بالاخره با پا درمیانی تعدادی از ایثارگران و صحبت با دانشجویان دویست دانشجو این تابوت های استخوانی را تشییع و مظلومان در محوطه دانشگاه به خاک سپردند.
حرکت وقیحانه بعدی این بدخواهان، جلوگیری از حرکت کاروان عظیم شهدا به محدوده شهر قم بود که با هوشیاری حزب الله و مردم فهیم و ولایتمدار شهر قم ناکام مانده و با شکوه بی نظیری تشیع شد، حرکت مزورانه آنها در تشییع شهدای غواص هم که هیچ کس فراموش نمی کند و اگر نصایح و تاییدات ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای نبود تشییع این شهیدان را نیز به چالش می کشیدند.
اما امروز در استان فارس با پانزده هزار شهید دفاع مقدس، استانداری که بر خلاف نظر 18 نماینده استان فارس در مجلس شورای اسلامی و همه نمایندگان ولی فقیه بر کرسی نشسته، نامه ای از سر جفا و بدخواهی به کسی که همه عمرش را در جستجوی اجساد شهدا در بیابانها و کوههای مرزی گذرانده می نویسد که ما انتخابات داریم شهدا را نیاورید!!
ابتدا به خلاصه ای از سوابق این اصلاح طلب پرداخته سپس حرف دلمان را در قالب چند خط به گوش او و امثال او خواهیم رساند:
محمدعلی افشانی، متولد استان کهگیلویه و بویراحمد) سیاستمدار اصلاحطلب، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار فارس در دولت یازدهم است وی معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده است در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد.
سید محمدعلی افشانی از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است. او با امضای نامه‌ای در سال ۱۳۸۲ در حمایت از تحصن و استعفاء جمعی ازنمایندگان مجلس ششم که شورای نگهبان را نهادی مانع آزادی انتخابات در ایران خوانده بود از مقام خود استعفاء کرد وی همچنین در هشتم خردادماه سال ۱۳۸۴ نشان دولتی «درجه دوم سازندگی» از خاتمی دریافت کرد. و در سال ۱۳۹۲ گزینه استانداری خوزستان بود اما عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان شد.
پس از آغاز زمزمه های انتصاب افشانی به عنوان استاندار فارس، ۱۸ نماینده مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس در اعتراض به انتخاب افشانی به عنوان استاندار جدید فارس صحن علنی مجلس را ترک کردند و استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس نموده و سپس عبدالرضارحمانی فضلی، وزیر کشور را به استیضاح تهدید کردند. اما در نهایت با مقاومت وزیر کشور، نامۀ اعضاء مجلس خبرگان و علمای فارس به نمایندگان مجلس و معرفی گزینه پیشنهادی به هیئت دولت در ۲۴ تیر ۱۳۹۴ افشانی رسماً استاندار فارس شد.
آقای افشانی: شما اگر برای استان فارس استانداری برای حزب الله و پیروان راستین ولایت یک فرد افراطی و ضد نظامید، شما یک بار امتحان خود را در نوشاندن زهر به مقام عظمای ولایت پس داده و رد شده اید پس تلاشت را بیشتر مکن که هر چه بیشتر دست و پا بزنی بیشتر در منجلاب غفلت و پشیمانی فرو خواهی رفت.
افشانی، جهت اطلاعت باید بگویم که امسال فاطمیه را با شکوهتر از هر سال برگزار خواهیم کرد چرا که بوی عطر شهیدان در ایام فاطمیه حال و هوای دیگری دارد. انتخابات و بازی های سیاسی و دنیاطلبی برای شما، فاطمیه و مظلومیت کوچه های بنی هاشم و خانه نشینی بیست و پنج ساله علی ع مال ما.

افشانی، نامه ات دل خیلی ها را به درد آورد، خیلی از مادران و پدران شهدایی که هنوز چشم به راه فرزندانشان در اوج پیری و فرتوتی  با بیماری دست و پنجه نرم می کنند، از نامه تو سوختند، و از جگر آه کشیدند، بترس از زمانیکه این آه دامن تو و همه آنانی که برای این دنیای چند روزه کیسه دوخته اند بگیرد، بترس و به خود آی که این مسافرخانه چند روزه جای این همه دل شکستن نمی باشد.

اما افشانی، پایت را از بیخ گلوی ما جاماندگان بردار که این بار دستمال زرد ولایت بر پیشانی بسته ایم و زمانی نیست که بتوانی صورت چهل قبر را خراب کنی! وای  بحال کسی که  کوچکترین اقدامی در مقابله با استقبال مردم از تشییع شهدایشان انجام دهد، درنگ نخواهیم کرد، به خون مطهر شهداء قسم کاری می کنیم که فرصت نکنند بزک کرده با لبهای سرخ همچون بنی صدر خائن از مملکت شهیدان فرار کنند، خط قرمز ما خون سرخ شهداست همه بدخواهان می توانند صبر کنند تا پاسداران خون شهدا به دوستانشان ملحق شوند آنگاه هر کاری می توانند بکنند.

سالاد

نویسنده :
سید مجتبی هاشمی
نظرات بینندگان