کد خبر: ۸۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 22 دی 94

بانوان بخوانند؛ اما از فردا قباله به دست در ادارات ثبت نچرخند!/ بازگشت توزیع کوپنی کالا

سرمایه گذاری هیئت اسلوونی در پروژه های راه و شهرسازی ایران،دعوت استاندار فارس برای استقبال از شهدا و راه اندازی 7 کانون رسانه ای در استان فارس از جمله عناوین روزنامه های امروز فارس است.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد«فارس میزبان جشن نوروز بازار می شود»، امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس به اجرای مراسم جشن نوروز بازار اشاره کرده و گفته: این مراسم در 12 استان کشور برگزار خواهد شد که هدف آن معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی همچنین اجرای مراسم خاص نوروز در این ایام است»

«بانوان بخوانند؛ اما از فردا قباله به دست در ادارات ثبت نچرخند!»خبر جنوب در صفحه استانی خود در گزارشی به یکی از وظایف اداره ثبت اسناد و املاک اشاره کرده و گفتگویی نیز با مدیر کل این حوزه در فارس داشته است. در  گزارش خبر جنوب آمده است: «گرچه هنوز بسیاری از مردم برای چک های برگشتی، به اجرا گذاشتن مهریه و یا مشکلات مالی در قراردادها راه دادگاه را در پیش می گیرند و ماه ها خودشان را در راهرو های دادگاه ها سرگردان می کنند اما یک راه قانونی راحت تر هم است که طلبکارها را زودتر به حق و حقوقشان می رساند آن هم جایی است به نام اداره کل ثبت املاک و اسناد فارس. مهدی اقبال مدیر کل ثبت اسناد و املاک فارس بیان داشته:« صاحبان پرونده هایی که نسبت به موضوع هایی همچون وصول چک، سند رهنی قرارداد، مهریه و ... مطالبه دارند می توانند برای دریافت طلب خود از طرف مقابلشان به ادارات اجرایی ثبت اسناد و املاک بروند.به گفته این مسئول با وصول درخواست افراد در ادارات ثبت اسناد و ارائه مستندات، ظرف 48 ساعت نسبت به صدور اجراییه در قبال اموال فرد طلبکار اقدام می شود و پس از آن اجراییه به طرفین ابلاغ می گردد.در این فرصت به فرد طلبکار اعلام می شود که اموالی از فرد بدهکار را معرفی کند و علاوه برآن اداره ثبت اقدام به استعلام از بانک ها برای دستیابی به شماره حساب فرد بدهکار و اطلاع از مانده حساب وی می نماید. تا زمان تسویه حساب فرد بدهکار با طلبکار، حساب بانکی فرد بدهکار مسدود و اموال وی توقیف می شود.»

سالادتیتر یک خود را به سخنان رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از فاز15 و 16 پارس جنوبی اختصاص داده است «با اختلاف و افراطی گری به جایی نمی رسیم».

«7 کانون فعالان رسانه ای تا پایان امسال در فارس راه اندازی می شود» ایرنا نوشت: رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس به مناسبت روز بیستم و یکم دیماه روز بسیج رسانه، اظهار داشت: هم اینک سه کانون فعالان رسانه ای در شهرستان های شیراز، کازرون و لارستان فعال است و براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 95 کانون بسیج رسانه در تمام شهرستان های فارس تشکیل خواهد شد»

سالاد«آغاز پرداخت تسهیلات 12 درصدی به بازنشستگان تا چهار برابر مستمری» علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در همایش تعاونی های مسکن از طرح جدید کارت اعتباری خرید کالا خبر داده و گفته:«این طرح به نام کارا کارت در دو گروه مجزا برای بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری و زوج های جوان و کارمندان اجرایی می شود. از امروز (دوشنبه)باز نشستگان تامین اجتماعی میتوانند با مراجعه به سایتی که اعلام میکنیم برای دریافت کارت اعتباری ثبت نام کنند. این طرح به صورت پایلوت در دو استان انجام می شود و افراد می توانند به میزان 4 برابر دستمزد خود از کارت خرید اعتباری بهره مند شوند»

رونمایی از سناریوی جدید مزد سال 95 «بازگشت توزیع کوپنی کالا»، این روزنامه به نقل از جام جم انلاین نوشته: اصغر آهنی ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار اظهار داشته: «ما هم به اوضاع اقتصادی توجه داریم و هم به وضعیت اشتغال، بیکاری بالای زنان، تورم و هم به معیشت نیروی کار. دولت وظیفه دارد در زمینه تقویت و بهبود معیشت نیروی کار گام های موثری را بردارد و خود را کنار نکشد. دولت باید با احیای سیستم توزیع کوپنی و یارانه ای به اقشار ضعیف در تهیه کالای اساسی و پرمصرف کمک کند»

سالاد«برق قطار شیراز را می گیرد»،این روزنامه گزارش امروز خود را به اظهار تمایل سرمایه گذارن اسلوونی برای حضور در بخش حمل و نقل ریلی ایران اختصاص داده است. اصغر فخریه قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در دیدار با هیئت اقتصادی اسلوونی با اشاره به پروژه‌هاي فراوان راه و شهرسازي در ايران که آماده پذيرش سرمايه‌گذاري خارجي هستند، تأکيد کرد: شرکت‌هاي اسلوونيايي مي‌توانند با استقرار در منطقه آزاد فرودگاه امام خميني (ره) و نصب تأسيسات مورد نياز از قبيل انبار کالا، علاوه بر آنکه از معافيت‌هاي قانوني مناطق آزاد برخوردار مي‌شوند، مي‌توانند از اين منطقه آزاد به عنوان هاب فعاليت‌هاي بين‌المللي خود در آسياي ميانه، افغانستان و خاورميانه بهره ببرند. ضمن اينکه امکان ايجاد چنين تأسيساتي در ساير شهرهاي توريستي و کلانشهر ايران از قبيل تبريز، اصفهان و شيراز نيز براي شرکت‌هاي اسلوونيايي وجود دارد.

 تیتر یک روزنامه اصلاح طلب افسانه «استقبال با شکوه»است. محمد علی افشانی استاندار فارس با درخواست از تمام فرمانداران، بخشداران و مردم استان برای «استقبال با شکوه» از مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام دعوت کرد. 


سالاد

نظرات بینندگان