کد خبر: ۸۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴

انتقاد امام جمعه فراشبند از عدم شرکت مسئولین در نماز جمعه

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: کشور ما به مدیرانی با تفکر جهادی از حیث زبان و عمل نیاز دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار، حجت الاسلام هادی ابراهیمی خطیب جمعه شهرستان فراشبند در خطبه های نماز جمعه این هفته، نظام اقتصادی اسلام را مجموعه ای از الگوهای رفتاری و روابط اقتصادی در حوزه تولید، توزیع و مصرف دانست که از کتاب الهی و سنت پیامبر و ائمه معصومین و عقل استنباط می شود.

وی افزود: الگوهای مزبور چگونگی پیوند شرکت کنندگان در نظام اقتصادی با یکدیگر و با منابع اقتصادی  را تبیین کرده است.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به آیه شریفه قرآن  با عنوان تعاون که می فرمایند تعاونوا علی البر و التقوی و لاتعاونوا علی الاثم و العدوان که از همه مسلملانان خواسته است در کار خیر و پارسایی با یکدیگر معاونت و کمک کنند اما در گناه و تعدی و تجاورز با یکدیگر همکاری نکنند نمازگزاران را به تقوا و دستگیری از نیازمندان دعوت نمود.

وی یک تفسیر این آیه شریفه را در بعد اقتصاد مقاومتی دانست که در روابط اقتصادی، رشد اقتصادی و تولید منابع به یکدیگر کمک کنید تا به استقلال اقتصادی برسید و از وابستگی به دیگران نجات پیدا کنید.

ایشان تفسیر این آیه در بعد سلبی را  دوری از زراندوزی، احتکار و راکد نگه داشتن سرمایه و عدم همکاری با دشمنان اسلام و قرآن و عدم سوء استفاده از موقعیت تحریم، عنوان کرد که این نوع رفتار تضعیف نظام اقتصادی اسلام و تقویت جبهه دشمن است.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی تلاش ملت عزیز و دولت باید دو سویه باشد. از یک سو تلاش مضاعف در جهت تولید بیشتر، همراه با کیفیت بهتر، دوری از مصرف گرایی و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود در کشور و ازسوی دیگر تلاش در عدم استفاده از کالای مصرفی ساخت دشمن و تحریم کالاهای آنها است.

امام جمعه فراشبند اقتصاد مقاومتی را تلاش در راستای مقاوم سازی و محکم سازی پایه های اقتصادی کشور و استفاده کردن از همه ظرفیت های مادی و معنوی نظیر ظرفیت نیروی انسانی فعال، منابع طبیعی، موقعیت جفرافیایی، حمل و نقل عظیم جاده ای و ریلی و دریایی، همسایگی با 15 کشور در شمال، جنوب، مغرب و مشرق کشور، نخبگان علمی دانشگاهی و حوزوی علوم و تکنولوژی پیش رفته در زمینه های هسته ای ، هوافضا و پزشکی دانست و بیان داشت: در اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت و توانمدی های این ملت خداجو، مومن، متحد و ولایتمدار که 36 سال محکم و استوار در مقابل همه ترفند ها و توطئه های شوم دشمنان این نظام و کشور ایستاده اند و خم به ابرو نیاورده اند، استفاده شود.

 خطیب جمعه فراشبند در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته فراشبند با اشاره به واردات 10 میلیارد دلار محصولات کشاورزی از قبیل برنج، گندم، میوه و دانه های روغنی در سال 92  گفت: اگر این مبلغ را در  صنعت کشاورزی، زیر ساختهای کشاورزی، کمک به کشاورزان هزینه و مدیریت صحیح بر آن می کردیم نیازی به وارد کردن 10 میلیارد دلار محصولات کشاورزی نداشتیم .

وی ادامه داد: با میلیاردها دلاری که صرف واردات مواد آرایشی و کالاهای غیر ضروری کردیم می توانستیم ساختار اداری کشور و سازکارهای موجود را تغییر داده و بهینه سازی کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه با رفع تحریم همه مشکلات حل نمی شود، بخشی از مشکلات کشور را رانت خواری، رابطه بازی کیسه دوزی و وجود بعضی از مدیران نا کارامد و روزمره دانست و گفت: کشور ما به مدیرانی با تفکر جهادی از حیث زبان و عمل نیاز دارد.

وی افزود: نیاز کشور ما به مدیرانی است که به قوت قلب دریادلان سپاهی و ارتشی و  به شجاعت، کیاست و مدیریت انان که تفنگداران بزرگترین و قدرتمند ترین ارتش دنیا را با اسارت گرفتند و غرور و توهم ابرقدرتی آمریکائیها را در نزد ملل دنیا شکستند.

امام جمعه فراشبند، با انتقاد از مسولانی که در حمله به سفارت عربستان یهودی هرچند که کار ناشایستی بود و ما تائید نمی کنیم، با لحنی تند و بعضا ً زننده واکنش نشان دادند و آنها را محکوم کردند اما در برابر حرکت شایسته نیروی دریایی سپاه در اسارت تفنگداران دریایی امریکا ساکت نشستند و واکنشی نشان ندادند و حتی یک تبریک خشک و خالی هم نگفتند.

حجت الاسلام هادی ابراهیمی با تاکید بر اینکه این نظام، به مردان بی ریا، کم حرف و پرعمل همچون سردار سلیمانی، شهید حاج حسین همدانی و تهرانی مقدم ها نیاز داریم گفت: مسئولین عالی رتبه، باید چنین انسانهایی پیدا کنند و در صدارت کار قرار دهند.

وی از عدم حضور مسئولان شهرستان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه انتقاد کرد و افزود: ما حدود 60 مسئول اداره در شهرستان داریم اما فقط تعداد انگشت شماری از آنها در مراسم نماز جمعه حضور پیدا می کنند.

 وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه فراشبند با تقدیر از حرکت شایسته مردم فراشبند در راه اندازی دیوار مهربانی در این شهر از همشهریان خواست تا لباسهایی را جهت این امر در نظر بگیرند که سالم، تمیز و اتو زده و قابل استفاده باشد و این مکان را فقط مختص لباس ندانند بلکه وسایلی مثل ظروف آشپزخانه را می توانند برای استفاده نیازمندان در این مکان قراردهند.


نظرات بینندگان