کد خبر: ۸۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

گاز به مهرنجان ممسنی رسید/ پایان حرکت لاک پشتی یک پروژه مهم

پروژه گاز رسانی که با سرعت بسیار کمی در سال های اخیر پیش می رفت بالاخره با همت مسئولین در یک سال اخیر به پایان و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از نورآنلاین، حدود 5 سال پیش بود که پروژه گاز رسانی به منطقه جاوید و دهستان مهرنجان کلنگ زنی شد. پروژه بزرگی که می توانست خانواده های بسیار زیادی را از نعمت گاز بهرمند کند اما این پروژه از همان روز اول با حرکت لاکپشتی مواجه بود و سرعت پیشرفت پایینی داشت.

یکی از مهمترین مشکلات پروژه گاز رسانی به مهرنجان مساله زیست محیطی آن بود که برای مدتی به طور کامل پروژه را متوقف کرد.

رهام پیکری فرماندار ممسنی در خصوص این موضوع گفت:  از سال گذشته  با جدیت پیگیر کار بودیم و به مردم قول دادیم که کمتر از یک سال مسائل و مشکلات آن را حل کنیم و خوشبختانه با همکاری مردم و ادارات مرتبط این مسائل را پشت سر گذاشتیم تا نعمت گاز به این روستا نیز برسد.

وی افزود: از مسئولین گاز استان خواستاریم در خصوص گاز رسانی به دیگر روستاهای این منطقه توجه ویژه ای داشته باشند.

هوشنگ محمدی مدیر عامل گاز استان فارس نیز بیان داشت : به دنبال آن هستیم که با روش های مختلف گاز را به دیگر روستاهای مناطق برسانیم. خوشبختانه شهرستان ممسنی در حوزه گاز رسانی وضعیت مناسبی دارد.

هم اکنون در شهرستان ممسنی گاز رسانی به منطقه ماهور میلاتی و شهر بابامنیر و مجموعه روستاهای منطقه بردنگان در دست اجراست. از 156 روستای مشمول گاز رسانی در ممسنی حدود 62  روستا گازدار شده اند  و 11 روستا در حال اجرا است و مطالعات 83 روستا در حال انجام است.

وی در خصوص گاز رسانی به بخش ماهور میلاتی نیز گفت: این یکی از بزرگترین پروژه های اجرایی استان فارس است که پیش بینی می شود  حدود 3 سال طول بکشد اما با همکاری مسئولین درصدد هستیم در کمترین زمان ممکن آن را به اتمام برسانیم.

خوشبختانه پروژه ماهور میلاتی با اعتبار 22 میلیارد تومانی که برای آن در نظر گرفته شده است هم اکنون بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و مطمئنا هر 3 فاز این پروژه در مدت زمان کمتری به پایان خواهد رسید.

نویسنده :
مهدی پور
نظرات بینندگان