کد خبر: ۸۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

افتتاح گمرک جهرم با حضور مدیرکل گمرک استان فارس

با حضور معاون امور اقتصادی استانداری و مدیرکل گمرک استان فارس، ساختمان گمرک شهرستان جهرم افتتاح شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، ساختمان گمرک شهرستان جهرم با حضور رحمانی معاون استاندار فارس، سیاح مدیرکل گمرک استان فارس و تعدادی از مسئولان استانی و محلی، افتتاح و به بهره برداری رسید.

ساختمان گمرک جهرم که به مدت دو سال از تیپ المهدی(عج) اجاره شده، ۴۰۰ متر مربع زیربنا و یک هکتار مساحت دارد که اجاره بهای آن از اعتبارات ماده ۱۸۰ تامین شده و اعتبار تجهیز آن ۸۵۰ میلیون تومان تجهیز بوده است.

یدالله رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در آئین افتتاح ساختمان گمرک جهرم گفت: ظرفیت و توانمندی های جهرم نقش موثر در توسعه شهرستان و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته است.

وی با اشاره به اینکه باید تمام توان و انرژی خود را برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در پساتحریم به کار برده و از تمام امکانات حداکثر استفاده شود، بیان کرد: در این راستا توجه به برنامه های دانش بنیان و جهت گیری در امر صادرات و تولیدات اقتصادی ضروری است.

علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیز در این مراسم گفت: با توجه به ظرفیت های جهرم در حوزه های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی و حجم عمده تولیدات باغی و مرکبات که 35 درصد تولید استان را به خود اختصاص داده، ما را بر آن داشت تا صادرات این محصولات از شهرستان جهرم انجام شود.

وی، از گمرک به عنوان زیرساخت منطقه ویژه اقتصادی یاد کرد و گفت: حلقه مفقوده اقتصادی جهرم وجود گمرک بود که با تلاش های چند ساله مسئولان به بار نشست و امروز به راحتی می توانیم تولیدات شهرستان را به سایر کشورها صادر کنیم.

فرماندار ویژه جهرم، صادرات و تجاری سازی محصولات از شهرستان را مایه افتخار دانست و خاطرنشان کرد: از یک سال گذشته بحث استقرار گمرک و تجهیزات مورد نیاز آن مانند فیبرنوری و ساختمان را پیگیری کرده و امیدواریم با پیگیری های مدیرکل گمرک استان یک ساختمان مستقل برای گمرک جهرم در نظر گرفته شود.

سکینه سیاح، مدیرکل گمرک استان فارس نیز گفت: شهرستان جهرم از نظر محصولات کشاورزی و صادرات یک شهرستان قوی بوده و این افتتاحیه حاصل ساعت ها بازدید از ظرفیت های آن است که نتیجه آن این بود که گمرک ایران قانع شد جهرم می تواند تاثیر بسزایی در امر صادرات داشته باشد چرا که از نظر جغرافیایی جهرم جاده ای را در کنار خود دارد که سبب اتصال فارس به بنادر کشور می شود.

وی غیر از جهرم، شهرستان های اطراف هم می توانند به جای اینکه کالای خود را از گمرکات مرزی صادر کنند و حق استان ضایع نشود، از گمرک این شهرستان به امر صادرات بپردازند و کالاهای صادراتی خود را بدون تشریفات در گمرکات مرزی به خارج از کشور ارسال کنند.

سیاح گفت: ما توقعات بسیاری از گمرک جهرم داریم و امیدواریم بتوانیم به همت مسئولان آن را توسعه دهیم.


نظرات بینندگان