کد خبر: ۸۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

دانش آموزان کازرونی 150 اصله نهال کاشتند

به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، همگام با تمام کشور کاشت درخت در مدارس کازرون انجام شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از "کازرون خبر"، به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، همگام با تمام کشور کاشت درخت در مدارس کازرون انجام شد.

تعدادی از دانش آموزان کازرونی با حضور در اردوگاه ولیعصر(عج)، واقع در تنگ چوگان، 150 اصله نهال زیتون، ازگیل، سرو و... کاشتند.

رئیس آموزش و پرورش کازرون در حاشیه این مراسم با بیان اینکه آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین خود موضوع حفاظت از محیط زیست را عنوان کرده، اظهار داشت: فرهنگ حفظ و ترویج درخت‌کاری و محیط زیست را باید از همان سنین پایین در وجود دانش آموزان نهادینه کرد.

درختکاری در مدارس کازرون

کاظم عباسی افزود: اهمیت و نقش مدارس در بهسازی و توسعه زندگی فردی و اجتماعی بسیار مؤثر است و جامعه و اولیاء دانش‌آموزان هم انتظار دارند که مدرسه محیطی رشد دهنده، پویا و زمینه‌ساز پرورش استعداد‌های بالقوه و خداداد فرزندانشان باشد.

وی ادامه داد: دانش آموزان ظرفیت‌های گران بهایی هستند که نه تنها در موضوع حفاظت از محیط زیست بلکه در تمامی زمینه های دیگر نیز در صورتی که بطور صحیح آموزش و بکار گرفته شوند شاهد تغییرات شگرفی خواهیم بود.

شایان ذکر است قسمت هایی از اردوگاه دانش آموزی ولی عصر(عج)، به قطعه‌هایی برای کاشت، نگهداری و پرورش درخت، گل و گیاه توسط مدارس اختصاص یافته است تا آموزشگاه‌ها با حضور دانش آموزان به طور عملی همه مراحل مراقبت از آن را به عهده بگیرند.

نظرات بینندگان