کد خبر: ۸۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

درختی که در هفته منابع طبیعی از ریشه کنده شد+ عکس

متاسفانه صبح روز گذشته در یکی از خیابان ها برای عریض کردن خیابان درختی را که سال‌ها در زمین ریشه دوانده بود به راحتی از ریشه کندند و به کلی تخریب کردند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از "کازرون خبر"،متاسفانه صبح روز گذشته در یکی از خیابان های کازرون برای عریض کردن خیابان درختی را که سال‌ها در زمین ریشه دوانده بود به راحتی از ریشه کندند و به کلی تخریب کردند.

روز درختکاری

«روز درختکاری» و هفته «منابع طبیعی» از جمله با اهمیت ترین مناسبت هایی است که جامعه ما باید مورد توجه قرار دهد.

 

خوشبختانه برخی فعالیت ها توانسته است فرهنگ حفاظت از محیط زیست را در بخشی از جامعه زنده کند اما تا رسیدن به شرایط مطلوب راه بسیار است و همچنان برخی از مردم و به ویژه مسئولان اهمیت موضوع حراست از محیط زیست و طبیعت را درک نکرده اند.

 

طی سال گذشته در کازرون به جهت عریض کردن خیابان ها بارها شاهد قلع و قمع درختان بوده ایم!! قطعا هیچ کس پیدا نمی شود که مخالف ایجاد خیابان‌های عریض و با ایمنی بیشتر باشد اما آیا نمی شود برخی از این درختان را حفظ کرد یا به گونه ای درخت را جابه جا کنیم که از بین نرود و در جای دیگر استفاده شود؟!

کندن درخت در هفته منابع طبیعی

متاسفانه جنگل زیبای بلوط کازرون که قطعا سرمایه ای ملی است و کسانی که موجب تخریب این ظرفیت عظیم می‌شوند مسلما مرتکب خلاف شرع می‌شوند وضعیت مساعدی ندارد همانطور که برخی از آثار باستانی و دریاچه پریشان حال کازرون وضعیت خوبی ندارند!! و بازم باید گفت متاسفانه فرصت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری هم گذشت ولی جز اتفاقات ساده و جزیی تدبیر ویژه ای به حال منابع خدادی و جدا در خطر کازرون اندیشیده نشد.

 

وقتی شاهد تخریب درخت برای عریض کردن خیابان آن هم در هفته منابع طبیعی بودم به کلی از آینده روشن درختان کازرون نا امید شدم!!

 

کاش برسد روزی که جامعه ما به جایگاه حقیقی منابع طبیعی و به خصوص درختان پی ببرند پیش از آنکه دیر شده باشد.

نظرات بینندگان