کد خبر: ۸۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
مسئول عمران سازمان ترافیک شهرداری شیراز خبر داد،

پل‌های عابر پیاده شیراز بهینه‌سازی می شود

مسئول عمران سازمان ترافیک شهرداری شیراز گفت: پل‌های عابر پیاده این شهر برای استفاده آسان‌تر شهروندان بهینه‌سازی می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، عبدالرحمن حاجی‌زاده گفت: تلاش می‌کنیم که مردم را برای استفاده از پل‌های هوایی تشویق کنیم تا میزان حوادث در نقاط حادثه‌خیز کاهش یابد.

وی افزود: این واقعیت وجود دارد که برخی افراد به‌واسطه سن و یا وضعیت جسمانی، قادر به استفاده از پل‌های عابر پیاده با وضعیت موجود نیستند و به همین دلیل اقداماتی را برای بهینه‌سازی این پل‌ها در دستور کار داریم.

این مسئول ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که در این راستا مدنظر سازمان ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری شیراز قرار گرفته، تبدیل پله‌ها به رمپ است تا بتوان استفاده از این امکان شهری را برای همگان تسهیل کرد.

حاجی‌زاده با بیان این‌ که اقدامات دیگری نیز در زمینه بهینه‌سازی پل‌های عابرپیاده در دست اجراست، گفت: مجهز کردن این پل‌ها به آسانسور یکی دیگر از اقداماتی است که در آینده نزدیک شاهد اجرای دو آسانسور بر روی پل‌های عابر پیاده در دو نقطه شیراز خواهیم بود.

وی افزود: مکانیزه کردن پل‌های هوایی نیز از جمله اقداماتی بوده که در دستور کار قرار دارد و در این طرح، پل‌ها به پله‌برقی مجهز می‌شوند که هم‌اینک سه پل پله‌برقی در شیراز در حال کار است.

مسئول عمران سازمان ترافیک شهرداری شیراز گفت: در راستای حل مشکلات ترافیکی کلان‌شهر شیراز، احداث زیرگذرها و دورگردهای نعلی‌شکل نیز در دست پیگیری است.

حاجی‌زاده در مورد طرح پارک حاشیه‌ای شیراز که مصوبه آن تهیه ‌شده است، اظهار داشت: طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای در 35 خیابان شیراز به‌صورت مشترک توسط شهرداری و سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس اجرایی می‌شود.

وی افزود: این طرح تاکنون در مورد شش معبر اجرایی شده و در مورد بقیه معابر نیز در دست پیگیری است و با اجرای آن، پارک خودروها ساماندهی می‌شود.

انتهای پیام

نظرات بینندگان