کد خبر: ۸۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
امام جمعه موقت قیروکارزین:

کشور را آسیب شناسی کنیم تا دشمن ما را بوسیله ی نقاظ ضعف تحت فشار نگذارد

حجت الاسلام و المسلمین صداقت گفت: نزدیک به بیست سال آمریکا علیه ویتنام جنگید و این کشور ضعیف 20 سال مقابل یک قدرت به ظاهر بزرگ به نام آمریکا ایستادگی کرد و سرانجام مفتضحانه آمریکایی ها را از کشورشان بیرون کردند و این برای ما درس است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پرگون ؛ حجت الاسلام و المسلمین صداقت امام جمعه موقت قیروکارزین در خطبه های نماز جمعه گفت: یکی از ویژگی های دشمنان ما اینست که آسیب ها و نقاط ضعف انقلاب اسلامی را شناسایی می کند و روی آن دست میگذارد، و تحریم های اقتصادی با همین رویکرد اعمال شده است. ما وظیفه داریم قبل از دشمنان این نقاظ ضعف و آسیب ها را شناسایی و برطرف کنیم تا دیگر مورد سوء استفاده ی دشمن قرار نگیرد.

وی با اشاره به تعدادی از آسیب های انقلاب اسلامی افزود: یکی از مهمترین و اساسی ترین این آسیب ها ، آسیب های فرهنگی است، و یکی از مهمترین آسیب های فرهنگی «خود باختگی» است. این بزرگترین آسیب است که با کسی با دیدن چند مورد پیشرفت در کشورهای غربی بگوید ما دیگر نمی توانیم. امام خمینی (ره) به همه ثابت کرد و این روحیه را در مردم تقویت نمود که ما اگر بخواهیم و اراده و تلاش بنمائیم می توانیم هر کاری را بدون وابستگی به دشمنان انجام دهیم.

امام جمعه موقت قیروکارزین تصریح کرد: دنیاگرایی یکی دیگر از آسیب هایی است که انقلاب ما را تهدید و تضعیف میکند. دنیا گرایی به معنای دلبستگی به دنیا و انباشت ثروت در آئین اسلام مضموم است امّا کار و تلاش و تولید ثروت در دین ما امری پسندیده است. با مسئولین و مدیرکل هایی که ثروتشان صدها میلیاردیست نمیتوان به این مردم و این انقلاب خدمت کرد و نمیتوان به مستضعفین رسیدگی کرد ؛ اگر اینگونه شد هرگز این انقلاب به اهدافش نخواهد رسید.

وی افزود: یکی دیگر از آسیب هایی که انقلاب ما را تهدید میکند تبدیل شدن ارزش ها به ضد ارزش است. تضعیف حجاب و عفاف، تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت، تضعیف امر به معروف و نهی از منکر، تضعیف ولایتمداری، تضعیف مجالس اهل بیت (ع) و... از جمله آسیب هایی است که انقلاب ما را تهدید میکند.

حجت الاسلام و المسلمین صداقت خاطر نشان کرد: وجود و بالندگی این انقلاب در گرو پر رنگ شدن ارزش های انقلاب و رسیدن به آرمان های آن است. اگر محرومین را نادیده بگیریم، اگر مشکلات مردم را برطرف نکنیم و اگر ارزشهای انقلاب را کم ارزش کنیم در واقع به ریشه های درخت انقلاب ضربه زده ایم.

امام جمعه موقت قیروکارزین در خطبه های دوم نماز جمعه نیز به اشاره به مناسبت های هفته ی جاری گفت: هفته ی آینده سالگرد تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به استان فارس در سال 1387 است که حقیقتاً رهبر معظم انقلاب یک هدیه ی بی نظیر الهی است که همه ی مردم کشور ما و همه ی مسلمانان و آزادیخواهان باید قدردان این نعمت الهی باشند. 

وی با اشاره به سالروز جنگ ویتنام و آمریکا افزود: این واقعه درس های بزرگی برای ما دارد. نزدیک به بیست سال آمریکا علیه ویتنام جنگید. این کشور ضعیف 20 سال مقابل یک قدرت به ظاهر بزرگ به نام آمریکا ایستادگی کرد و سرانجام مفتضحانه آمریکایی ها را از کشورشان بیرون کردند. 

حجت الاسلام و المسلمین صداقت تصریح کرد: آیا شکست آمریکا با آن همه هزینه در ویتنام نشان دهنده ی این موضوع نیست که ما هم می توانیم مقابل این قدرت پوشالی بایستیم؟ آیا ما نباید از این اتفاقات درس بگیریم و به چنین نظام مستکبری که خوی سلطه گری در ذاتش وجود دارد دل نبندیم؟ آیا امید بستن به آمریکا چیزی جز حماقت است؟ کدام ملت در طول تاریخ به آمریکا دل بست و نتیجه مثبت دید؟ صدام ، حسنی مبارک، قذافی و... امروز کجا هستند؟ آمریکا چه زمانی در کنار مستضعفین عالم مشغول خدمت بوده است؟ آیا جز چپاول و غارت کشورهای تحت سلطه اش چیزی از او دیده ایم؟

امام جمعه موقت قیروکارزین با اشاره به 12 اردیبهشت شهادت استاد مطهری و گرامیداشت مقام معلم گفت: معلمی تنها معادلات ریاضی و شیمی نیست بلکه تعلم به همراه تربیت است. اگر علم بدون تعهد و تربیت باشد نتیجه اش می شود آمریکا و انگلیس که بمت اتم را با علمشان درست می کنند و روی سر مردم می اندازند.

پایان/

نظرات بینندگان