کد خبر: ۸۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
دکتر حمید گنجایش

10 اردیبهشت پایان انتخابات؛ آغاز کار و تلاش در ممسنی و رستم(کَلَک کَردن و غَلَه بریدن فراموش نشود)

آقای نماینده، ارتباط نزدیک و صمیمی با همه مردم و حتما ملاقات های چهره به چهره و خانه به خانه همچون دوران تبلیغات فراموش نشود

نورآنلاین - حمید گنجایش : سرانجام پس از گذشت حدود چندین ماه از زمان آغاز تبلیغات دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ممسنی و رستم تا تاریخ 10 اردیبهشت ماه 1395 که روز انتخاب نهایی و شهرآورد سیاسی بین دو کاندید راه یافته به مرحله دوم است فارغ از هر نتیجه احتمالی، گرد و غبار های انتخاباتی در شهرستان ممسنی و رستم فروکش خواهد کرد و این دو ماراتن سنگین سیاسی و اجتماعی به پایان می رسد.  تردید نکنیم که پیروز واقعی انتخابات  مردم نجیب کل شهرستان ممسنی و رستم هستند.  لیکن بعد از این مهم باید اذعان نمود که به باور اکثریت ملت همه کاندیداهای محترم که خود را در معرض آزمون کاربردی مردم  قرار دادند  همه آن عزیزان هم به نوعی نمره قبولی گرفتند و به همراه مردم پیروز واقعی انتخابات هستند.
و لذا نباید خدای ناخواسته احدی ازسمپات های کاندیدا های پیروز به آن دوستان محترم و یا به طرفدارانشان با ایماء و طعنه موجب رنجش خاطر آنان گردند زیرا همانطور که از عنوان انتخابات پیداست صحنه رقابت  بوده است و نه صحنه دشمنی و نفاق و تفرقه.

ولی  گاهاً هم متاسفانه اندک افراد ناآگاه به مسائل سیاسی و اجتمایی در کوران انتخابات ویا پس از پایان آن با گفتارمغرضانه وبا اعمال ناشایست خود موجب ایجاد کینه و گسست اجتمایی میگردند که این ناهنجاری های بعد از هر انتخاباتی با همکاری صادقانه و تذکر به موقع بزرگتران و با تجربه های سایرستادها براحتی می توان  کنترل و به سمت و سوی صلح و صفا و اخلاق مداری هدایت نمود .

انتخابات مردم حوزه انتخاباتی شهرستان ممسنی و رستم مثل سایر شهرهای درجه دو مملکت بیشترحول محور قومی و فامیلی و احساسی دورمیزند و گرچه در دور دوم تلاش شد به سمت حزب گرایی و جناح بندی سیاسی تمایل شدید نشان دهد  لذا همه میدانیم که این فاکتورها  با مولفه های واقعی عالم انتخابات منافات دارد زیرا پرداختن به مسائل و مشکلات ریز و درشت مردم و ارائه راه حل برای آنها به افراد خبره و کارکشته نیاز دارد و امیدواریم که با رشد سیاسی و اجتمایی آحاد ملت و توسعه کمی و کیفی احزاب در کل کشورانتخاباتی فراتر از ثایل و قوم گرایی سنتی و طایفه گرایی مدرنیته یا همان حزب گرایی نوپدید داشته باشیم.
وهمچنین تذکری به دوستان منتخب شاید خالی از لطف نباشد و آن اینکه شش دانگ حواسشان به برخی از وسواسان خناس و افراد معلوم الحالی که مشکلات گوناگون اداری و اقتصادی و.... دارند  لیکن به تجربه ثابت گردیده که این گونه افراد همیشه و بعد از همه انتخابات صرفاً جهت سوء استفاده های نامیمون و کلان از موقعیت تازه منتخبین مردم گرد آنان جمع میگردند ؟! از تلاش کردن برای گرفتن پستهای کلیدی شهرستان تا کوشش برای گرفتن امتیازهای عمرانی، مالی و حقوقی. 

 اما توقعات موکلین از تازه وکلای حوزه انتخابیه                               
حتما موکلین توقعات معقولی در همه امورات مثل رفاه اقتصادی واجتمایی وفرهنگی دارند لاکن از همه مهمتر با تلاش وافر شما دوستان تازه نماینده  باید زمینه های ایجاد وحدت وهمدلی هر چه بیشتر در شهرستان ممسنی و رستم ایجاد گشته و همچنین از سویی دیگر با عملکرد زیبا و رعایت عدالت بین همه موکلین در شهرها و بخش ها و روستاهای مختلف دور و نزدیک  و بدور از هر گونه حب و بغض موجب رفع کدورتهای سیاسی و اجتمایی و انتخاباتی نامطلوب گذشته گردید زیرا که با اتحاد و همدلی عمومی  به شرط داشتن اراده قوی و عزمی جزم میتوان به این مهم نائل گردید.

و کل منطقه ممسنی و رستم  از آن بهره مند خواهند گردید.  لاجرم رجاء واثق داریم که وکلای محترم ما هرگز به روزمرگی نیفتاده وبا تعریف استراتژی واحد بین همدیگر همه پتانسیل خویش را جهت حل مشکلات عدیده زیربنایی شهرستان ممسنی و رستم بکارگیرند. مشکلات فراوان جوانان، مردم، روستایان، شهریان، زنان و نخبگان را شناسایی کنید و برای حل آن اقدام عملی صورت گیرد. 
ارتباط نزدیک و صمیمی با همه مردم و حتما ملاقات های چهره به چهره و خانه به خانه همچون دوران تبلیغات فراموش نشود و احیاناً اینگونه نشود که در حد یک ارتباط سرد و انحصارطلبی اکتفا شود. مردم را درک کنید به آنها و فکر آنها همچون دوران تبلیغات بها دهید. جوگیر تهران و هوای تهران نشوید و شهرستان ممسنی و رستم همچون گذشته خانه اصلی و حقیقی شما باشد. به جای اینکه زندگی شخصی خود را بهاری کنید و یا اوضاع لیدرها و اطرافیان خود را بهارستانی کنید کل منطقه شهرستان ممسنی و رستم را بهارستانی کنید.
فریب نخورید و به جای اینکه روی صندلی سبز بهارستان لَم دهید و در این چهار سال نمایندگی  سَر کیفی و با تنبلی و کم انرژی کار کنید از روز اول تا روز آخر که از مجلس خارج می شوید با نیرو و تلاش مضاعف برای شهر و دیارتان کار و فعالیت کنید. ژست بی خودی نگیرید، ماشین شاسی بلند ردیف نکنید برای خود و اطرافیان خود. هر چند مدت به روستاها و روستاییان محروم سَرَکی بکشد تا هوای تهران شما را مسموم و فاسد نکند. در حد توان در فصل برداشت محصول به کمک کشاورزان بشتابید و داس بردارید در کنار آنان یا غَلَه درو کنید و یا کُرت و کرو کنید و کَلَک کنید و یاهم چپونی کنید و اگر هم به شخصیتتان بد نمی خورد و کت و شلوارتان گِلی نمی شود کارگری کنید. 
به کارگیری این توصیه های پیشنهادی فقط جهت این است که در تهران و در لابلای صندلی های بهارستان در این چهار سال خود را گم نکنید.     
  والسلام

نویسنده :
مهدی پور
نظرات بینندگان