کد خبر: ۸۷۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
در نشست شورای فرهنگ عمومی فارس مطرح شد:

ایجاد گفتمان عمومی برای فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی/ درخواست استاندار فارس از ائمه جمعه/مواد مخدر، تصادفات و نزاع مهمترین جرائم فارس

نماینده ولی فقیه دراستان فارس با اشاره به پیشنهاد تغییر نام «اقتصاد مقاومتی» به «اقتصاد پویا» و «اقتصاد تاب آور» گفت: من موافق تغییر نام نیستم چرا که دراین صورت هرفرد به میل خودش آن را معنا می کند و عنوان «اقتصاد مقاومتی» که به وسیله رهبر معظم انقلاب انتخاب شده، گویا و کامل است.
به گزارش شیرازه، آیت الله ایمانی در  نود و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بررسی ضرورت ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیاز به نظریه پردازی نداریم و برای اجرایی شدن آن، همه دستگاهها باید تلاش کنند.
 
نماینده ولی فقیه دراستان فارس با اشاره به پیشنهاد تغییر نام «اقتصاد مقاومتی» به «اقتصاد پویا» و  «اقتصاد تاب آور» گفت: من موافق تغییر نام نیستم چرا که دراین صورت هرفرد به میل خودش آن را معنا می کند و عنوان «اقتصاد مقاومتی» که به وسیله رهبر  معظم انقلاب انتخاب شده، گویا و کامل است.
 
امام جمعه شیراز ادامه داد: فرهنگ اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای ایرانی باید از کودکی در بین فرزندان ترویج و نهادینه شود و از طرفی تولید کننده باید مورد تشویق قرار بگیرد تا فضای مناسب کسب وکار رونق پیدا کند.
 
آیت الله ایمانی با اشاره به تعطیلی کارخانه های تولیدی و کارخانه کاشی و سرامیک حافظ بیان کرد: متاسفانه در ساخت فرودگاه شیراز حتی یک متر از کاشی های کارخانه حافظ استفاده نشده است، باوجود اینکه از محصولات تولیدی استان باید حداقل درخود استان فارس استفاده شود.
 
وی کرد: وظیفه همه ارگان ها است که به صورت ملموس و قابل ارائه، فضای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.
 
اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ سازی و ایجاد گفتمان عمومی است
 
سید محمدعلی افشانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی پروژه نیست بلکه یک پروسه است که باید به‌صورت مستمر مورد توجه قرار بگیرد اظهار داشت :اقتصاد مقاومتی به عنوان یک موضوع مهم نیازمند فرهنگ سازی و ایجاد گفتمان عمومی است.
 
استاندار فارس با تاکید براینکه تغییر نام اقتصاد مقاومتی به دیگر اسامی موجب برداشت های سلیقه ای می شود افزود: دولت در راستای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر انقلاب در 24 بند اعلام شد،یازده محور را تعیین کرده است که با ید در تمام برنامه ریزی ها مورد توجه باشد.
 
افشانی با برشمردن بند های 24 گانه و ضرورت استفاده از کالای ایرانی خاطر نشان کرد: یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی استفاده از کالای داخلی است که علاوه بر تشویق مردم به استفاده از محصولات باید به قیمت و بهبود کیفیت آن توجه شود.
 
استاندار فارس تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی بر مسئله تولید بیش از بندهای دیگر تأکید شده است و بایستی توجه داشت که در زمینه اقتصاد هیچ کشوری نمی‌تواند جدای از سایر کشورهای قدمی بردارد و در دنیای امروز برای شکوفا شدن اقتصاد، ارتباط متقابل و تنگاتنگ ایران با سایر کشورها به خصوص کشورهای منطقه حائز اهمیت است.
 
وی به اهمیت مشارکت اقشار مختلف در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت:ائمه جمعه از فرصتی که در تریبون نماز جمعه دارند،روحانیت، افراد تاثیر گذار استفاده و دیگران در گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

 تعریف اقتصاد مقاومتی در مهد کودک ها به زبان ساده

دراین جلسه مدیر کل بهزیستی استان فارس با تاکید بر لزوم نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی گفت: ما آمادگی داریم تا در مهدکودک ها و مدارس به زبان ساده و قابل فهم برای کودکان درباره اقتصاد مقاومتی، ارتقای بهره وری و کاهش برون سپاری برنامه هایی را اتخاذ کنیم.
 
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان نیز به ضرورت برنامه محور بودن به جای دستگاه محوری اشاره کرد وگفت: باتوجه به تعریف ارائه شده از کارگروه فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و در راستای اجرایی شدن آن باید تمامی ارگانها از؛ مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی،دانشگاه شیراز و دبیران کمیته 11 گانه دراین امر تلاش کنند.

مواد مخدر، تصادفات و نزاع مهمترین مشکلات جرائم فارس

فرمانده انتظامی استان فارس نیز با تاکید بر مطالبه گری از مسئولان در امر اقتصاد مقاومتی، مهمترین مشکلات در استان را جرائم مواد مخدر، تصادفات و نزاع دانست که با پیشگیری از آن می توان در تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت.
نظرات بینندگان