کد خبر: ۸۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
امام جمعه ی فراشبند در جمع فرهنگیان بسیجی:

اگر امروز شهید مطهری بود بی شک به فرزند خود تذکر می داد که از راه ولی فقیه فاصله نگیرد

حجت الاسلام ابراهیمی: معلم جانشین اولیاء الهی بر روی زمین است و دارای جایگاه والایی است شما باید قدر خود را دانسته و بتوانید همچون شهید مطهری با تلاش، قلم و نقش خود را بصورت موثر انجام دهید.

به  گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار، به مناسبت بزرگداشت هفته ی معلم، جمعی ازفرهنگیان بسیجی شهرستان فراشبند با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

حجت الاسلام ابراهیمی در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت  هفته ی معلم، شغل معلمی را بسیار ارزشمند خواند و گفت: معلم جانشین اولیاء الهی بر روی زمین است و دارای جایگاه والایی است شما باید قدر خود را دانسته و بتوانید همچون شهید مطهری با تلاش، قلم و نقش خود را بصورت موثر انجام دهید همانطور که امام (ره) در مورد آثار این شهید بزرگوار فرمودند"آثار شهید مطهری بدون استثنا مفیدهستند"

 

امام جمعه ی فراشبند اخلاص در عمل وکار را لازمه رسیدن به جایگاه والا و افزایش تاثیر گذاری سخن خواند وافزود: هر قدر اخلاص ما بیش تر باشد تاثیر گذاری سخن ما نیز بی شک افزون خواهد بود و در برداشتن گام های عملی نیز به همین شکل خواهد بود و معلمین ابتدا باید به تزکیه پرداخته وسپس به تعلیم علم  بپردازند.

 

وی افزود:  زدودن پلیدی نفس  در دانش اموزان و مردم غیر از نفوذ در نفوس آنها امکان پذیر نمی باشد و باید معلم همانند دانش  آموز و دانش آموز همانند معلم شود تا قدرت تاثیر گذاری مشاهده شود و در این مورد نیز معلم باید مواظب رفتار، کردار وگفتار خود باشد، چرا که دانش آموز صفات را از معلم می گیرد ومی خواهد خود را مزین کند و به همین دلیل معلم باید بسیار مراقب حرکات خود باشد.

 

امام جمعه ی فراشبند در وصف شهید مطهری بیان داشت: این شهید ارزشمند قبل از دست به قلم شدن از خداوند می خواست که طوری عمل کند و قلم بزند که فردای قیامت آرزو نکند که وی را به دنیا بازگردانند تا کتاب های خود را اصلاح کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی خاطر نشان کرد: اگر امروز شهید مطهری در قید حیات بود بی شک به فرزندش تذکر می داد که پشت سر ولی فقیه قرار گیرد و امروز می بینیم که چطور از ولی فقیه فاصله می گیرد.

 

وی خاطر شنان کرد: به صورتی عمل شود که روزی نگوییم آیا این دانش آموز همان دانش آموز و تربیت شده ی کلاس من است وافسوس بخوریم  و باید دانست که قلب دانش آموزان  معصوم مانند زمین مستعد است و هرچه بکاریم می توانیم ان را درو کنیم  وباید نسبت به امانت های مردم مسئول باشیم.

 

دیدار فرهنگیان وامام جمعه ی فراشبند

دیدار فرهنگیان وامام جمعه ی فراشبند

دیدار فرهنگیان وامام جمعه ی فراشبنددیدار فرهنگیان وامام جمعه ی فراشبنددیدار فرهنگیان وامام جمعه ی فراشبنددیدار فرهنگیان وامام جمعه ی فراشبند

 

انتهای پیام/

  

نویسنده :
محمد باقر دشتی
نظرات بینندگان