کد خبر: ۸۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
ظریف در همایش منتخبان مجلس دهم:

سکانداری سیاست خارجی بر عهده رهبر انقلاب است

وزیر امور خارجه مقام معظم رهبری را سکاندار سیاست خارجی و تضمین کننده خطوط کلی آن دانست.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در همایش فرایند قانون گذاری الزامات و راهکارها که به منظور آشنایی منتخبان مجلس دهم با برخی قوانین و اطلاعات روز دنیا برگزار شده بود اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی کشورمان ضیافت خارجی موضوعی فراجناحی و ملی است.

ظریف تصریح کرد: دید ما نسبت به الزامات سیاست خارجی و ضرورت تعامل سازنده و مقتدرانه عزتمند با جهان بر اساس این اصل است که سیاست خارجه ما باید تنها در جهت منافع ملی و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان باشد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: لذا بر این اساس سکانداری سیاست خارجی در ترسیم خطوط اصلی برعهده شخص مقام معظم رهبری بوده و نقش برجسته ایشان در جای جای سیاست خارجی و همچنین عملیاتی آن کاملا مشهود است.

وی بیان داشت: ما بیشتر از همه ملتزم دستورات و فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم و در باقیمانده زمان مسئولیت خود در سیاست خارجی حتما مهمترین اصل برای ما اجرای منویات مقام معظم رهبری خواهد بود.

ظریف با تاکید بر اینکه برای پیشبرد سیاست خارجی کشور نیاز به همدلی، همفکری و همکاری میان تمام قوا خواهد بود، گفت: در این جا ضرورت دارد از نقش برجسته مجلس و ریاست آن در پیشبرد اهداف سیاست خارجی در دوره نهم تشکر کنم و این که مجلس توانست در کنار دولت این امکان را فراهم کند تا سیاست خارجی موضوع برجام را پیش ببرد.

وزیر امور خارجه خطاب به نمایندگان منتخب مجلس دهم بیان داشت: از شما می خواهم یار و یاور اجرای سیاست خارجه باشید و ما نیز به شما اطمینان می دهیم در حوزه سیاست خارجی نمایندگان مردم را محرم بدانیم و با آنها مشورت کنیم.

وی بیان داشت: امروز قدرت در جهان کنونی به اشکال مختلف و از روش های متفاوت قابل استفاده و نفوذ از مسیرهای گوناگون قابل به دست آمدن است و دیپلماسی عمومی و حضور در صحنه عمومی در شرایط بین المللی از ابزار قدرتمند ما است.
نظرات بینندگان