کد خبر: ۸۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
لنکرانی در همايش بزرگداشت آیت‌الله بهجت:

اگر عرفان واقعی معرفی شود، بت‌های جاهلیت مدرن را می‌شکند

بزرگان حقیقت و طریقت رنج‌ها بردند و از همه‌چیز عالم محروم شدند، برچسب‌ها خورند اما تحمل کردند و دست از راه مستقیم برنداشتند.
به گزارش شیرازه، همايش بزرگداشت "ناگفته‌هاي طبيب روحاني" به مناسبت هفتمین سالگرد ارتحال حضرت آیت‌الله بهجت با حضور فرزند آیت‌الله بهجت و کامران باقری لنکرانی به همراه دیگر اساتید و دانشجویان؛ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری دانشگاه شیراز، برگزار شد.

لنکرانی با بیان اینکه گاهی انسان مطالبی در کتاب‌ها می‌خواند که گمان می‌کند دست‌یافتنی نیست، اظهار داشت: وجود حضرت آیت‌الله بهجت، نشان می‌دهد که در قرن 21هم می‌شود راه درست و صراط مستقیم را پیمود.

وی افزود: همان‌طور که توصیه می‌شود راه را گم نکنیم و موجب گمراهی دیگران نشویم، برخی با عنوان عرفان و تقرب به خدا برخی از حرکت‌های بی‌مورد و صوفی منشانِ و دور از دین انجام می‌دهند که گمان می‌کنم اگر عرفان واقعی معرفی بشود بت‌های جاهلیت مدرن را بشکند و امیدواریم که این همایش‌ها در این جهت باشد.

حجت‌الاسلام علی بهجت با بیان اینکه بزرگان حقیقت و طریقت رنج‌ها بردند و از همه‌چیز عالم محروم شدند، برچسب‌ها خورند اما تحمل کردند و دست از راه مستقیم برنداشتند، اظهار داشت: صراط مستقیم راهی است که انسان را از حیوان متمایز می‌کند و الا خوردن، آشامیدن، خوابیدن و تولیدمثل در همه موجودات و انسان مشترک است و برتری ندارد.

وی افزود: اگر برای دنیا زندگی کنیم خداوند ثمره‌اش را می‌دهد اما اگر نفس را تحمل‌پذیر کردیم و عبد بودیم و به وجهه الله نظر کردیم، خداوند ابدیت را به ما می‌بخشد.

بهجت بیان کرد: زندگی دنیایی و تمام لوازمش ابزار است و هدف نیست، خود امیرالمؤمنین روزها تلاش می‌کرد؛ چاه و نخلستان می‌زد اما در راه خدا انفاق می‌کرد و جاودانه می‌ماند.

فرزند محروم بهجت با بیان اینکه آقای بهجت همواره درراه کسب علم و مراقبه در سیر و سلوک عرفانی تلاش می‌کرد، خاطرنشان کرد: به‌عنوان یک دانشمند بزرگ اسلامی کسب علم کرد و به آخرین مرحله علمی رسید، ایشان از پیش از بلوغ، ترک معصیت می‌کرد و به نماز اول وقت توجه داشت و راه را قدم‌به‌قدم و منظم پیش می‌رفت.

وی ادامه داد: باوجود مراتب علمی که داشت معتقد بود علم به‌تنهایی کافی نیست، برای بیان نظریه‌های خود هیچ‌گاه تبلیغات نمی‌کرد، نظریه‌هایش را خیلی لطیف و ساده آن‌قدر پایین می‌آورد و در دایره احتمالات قرار می‌داد تا برای شاگردانش بیان کند، معتقد بود که اگر انسان خودش را متواضع و فروتن کند خداوند او را بالا می‌کشد.

آیت‌الله بهجت افزود: هر انسانی با انسانیت خودش، با توجهی که به نیازمندان و دیگر انسان‌ها دارد و با مراقبه کردن می‌تواند در طی مسیر موفق بشود.

وی درباره پاسخ مرحوم بهجت به این سؤال که، می‌پرسیدند به محضر حضرت صاحب‌الامر رسیده‌اید یا نه، ایشان می‌گفت؛ نپرسید، شاید همه به محضر ایشان رسیده باشند و نشناخته باشند.

فرزند مرحوم بهجت بابیان اینکه دنیای معاصر به‌تازگی دارد در مورد آیت‌الله بهجت شناخت پیدا می‌کند؛ با یادآوری بزرگداشت آیت‌الله بهجت که سال گذشته در لبنان برگزارشده بود گفت: آنجا هم مراسم بزرگی برای ایشان گرفته بودند و خود من با سید حسن نصرالله که فارسی هم خوب صحبت می‌کردند، ساعت‌ها درباره آیت‌الله بهجت گفت‌وگو می‌کردیم.

برچسب ها: لنکرانی ، بهجت ، عرفان
نظرات بینندگان