کد خبر: ۸۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
در جلسه این هفته شورای شهر شیراز چه گذشت؟

ساخت تصفیه‌خانه صدرا تا دو سال آینده/ مخالفت شورا با نامگذاری یک باغ به عنوان باغ رسانه

اعضای شورای شهر شیراز در جلسه علنی این هفته موضوع پایدار کردن بودجه جهت بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع)، یادروز سعدی و حافظ و روز شیراز را در بودجه سالانه شهرداری شیراز تصویب کردند.
به گزارش شیرازه، در یکصدو شصت و یکمین جلسه عادی شورای شهر شیراز، پیشنهاد واگذاری 2640 متر مربع زمین موقوفه آقا باباخان واقع در احمدی نو به کانون فرهنگی رهپویان  وصال شیراز به تصویب رسید.

تصویب پیشنهاد واگذاری زمین موقوفه آقا باباخان به کانون رهپویان وصال/ مخالفت نامگذاری یک باغ به عنوان باغ رسانه

موضوع پایدار کردن بودجه جهت بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، یادروز سعدی، یاد روز حافظ و روز شیراز در بودجه سالانه شهرداری شیراز، تصویب شد.

آقایان محمدیان، مختاری و سیف به عنوان نماینده‌های شورا جهت عضویت در کمیته پیگیری پیوستن شیراز به شبکه شهرهای خلاق جهان در حوزه ادبی، با نظر اعضای شورای شهر انتخاب شدند.

پیشنهاد تشکیل ستاد اربعین به وسیله شهرداری شیراز

پیشنهاد تشکیل ستاد اربعین به وسیله شهرداری شیراز به منظور معرفی پتانسیل‌های شهر شیراز به کشورهای هدف درمراسم اربعین، با حضور دونفر از اعضای شورای شهر تصویب شد.

واگذاری  34. 2333 متر مربع زمین واقع در بلوار سفیر شمالی به موسسه علمی رزمندگان اسلام از دیگر مصوبات بود.

بسته تشویقی ترغیب فعالان بخش املاک و ساختمان جهت اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز و لزوم تهیه طرح ایمن سواره و پیاده کمربندی شیراز از موضوعات مطرح شده در صحن علنی شورای شهر بود که به تصویب رسید.

اعتراض رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر به عدم تصویب نامگذاری باغ رسانه

در این جلسه، بررسی مصوبات شورای نامگذاری برخی از باغات و معابر و پروژه‌های عمرانی شهر شیراز با مخالفت نامگذاری یک باغ به عنوان باغ رسانه همراه بود که این مصوبه اعتراض رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز را برانگیخت و به نشانه اعتراض از قرائت نطق پیش از دستور خود انصراف داد.

در یکصدو شصت و یکمین جلسه عادی شورای شهر شیراز به مناسبت‌های؛ روز جهانی محیط زیست، روز صنایع دستی از فعالان این عرصه‌ها تقدیر شد، همچنین از نمایندگان تیم‌های فوتبال ارژن و قشقایی تجلیل شد.
 
تحقق ساخت تصفیه‌خانه صدرا تا دو سال آینده

اصنافی در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: با پیگیری‌های مجموعه شورا، شهرداری، اصحاب رسانه و همت مسئولین در دوهفته گذشته شاهد کلنگ زنی تصفیه خانه شرق صدرا بوده‌ایم که امیدورایم با تأمین بودجه کافی مراحل ساخت تصفیه خانه در طی برنامه زمان بندی دو ساله تحقق یابد.

در ماه مبارک رمضان از گران شدن مایحتاج عمومی جلوگیری شود


ابراهیم شعرا با بیان اینکه در تمام کشورهای اسلامی در ماه مبارک رمضان ارزاق عمومی ارزان می‌شود، تاکید کرد: از اصناف و دستگاه‌های نظارتی آنها خواسته می‌شود از گران شدن مایحتاج عمومی جلوگیری کرده و تسهیلاتی برای کسانی که افطاری به مردم می‌دهند را فراهم کنند.

وی با اشاره به روز قدس اظهار داشت: دلازم است مسئولین برگزاری و مدیران شهری با توجه به گرمی هوا شرایط خنک کردن فضا را برای شهروندان روزه دار فراهم کنند.

انتقال مراکز درمانی از خیابان زند بخشی از ترافیک مرکز شهر را کاهش می‌دهد

رضا محمدیان یکی از عوامل مهم ازدیاد تردد به مرکز شهر را وجود مراکز درمانی و مطب‌های پزشکی به شکلی ناهنجار و نامتناسب دانست.

وی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ریاست سازمان نظام پزشکی درخواست کرد تا علاوه بر عدم صدور مجوز جدید در این نقاط، بسته‌های تشویقی و برنامه‌ریزی برای  انتقال این مراکز درمانی و مطب‌های پزشکی به نقاط پیرامون شهر تعریف شود.

این عضو شورا گفت: البته لازم است رعایت مسائل شهرسازی و معماری مناسب و تبدیل محور زند و فرعی‌های مربوطه به محور گردشگری انجام شود تا بتوان با این امور بخشی از ترافیک سنگین مرکز شهر را با برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت و دراز مدت کاهش و موجبات آسودگی مردم را فراهم کرد.
نظرات بینندگان