کد خبر: ۸۹۱۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
مشاور وزیر کشور در دولت دهم در شیراز:

سازمان انرژی اتمی در دولت اصلاحات به بهشت جاسوسان تبدیل شده بود/ نقاط ضعف‌ دولت سازندگی و اصلاحات به دولت یازدهم رسیده

داوری گفت: امام راحل که قبل از انقلاب در مورد آمریکا و اسرائیل آن مواضع صریح و کوبنده را داشتند پس از پیروزی انقلاب هم بر آن استوار بودند.
به گزارش شیرازه، مناظره صادق زیباکلام و عبدالرضا داوری با عنوان «بررسی عملکرد دولت یازدهم»، در دانشکده پزشکی شیراز برگزار شد.

عبدالرضا داوری با بیان اینکه مسئله مخالفت غرب با محوریت آمریکا از توسعه صنعت هسته‌ای ایران مربوط به طبقاتی و انحصاری دیدن منابع و فناوری در سطح جهان است، گفت: کره جنوبی اگر پایش را از خطوط قرمز آمریکا فراتر بگذارد، با او برخورد می‌کنند، البته حساسیت آنها نسبت به ایران بیشتر است.

وی افزود: این حساسیت در مورد ایران برمی‌گردد به رویکردهایی که انقلاب اسلامی در سطح منطقه و بین‌المللی دارد و باوجود اینکه فناوری هسته‌ای تولید قدرت می‌کند، دشمنان مانع می‌شوند چراکه قدرت را انحصاری برای خود می‌خواهند.

اگر پهلوی هم امروز بود؛ بازهم آمریکا اجازه دستیابی به فناوری هسته‌ای را نمی‌داد

مشاور وزیر کشور در دولت دهم با اشاره به اظهارنظر صادق زیباکلام مبنی بر اینکه دشمنی آمریکا با ایران بر سر صنعت هسته‌ای یک دروغ بزرگ است، خاطرنشان کرد: اگر محمدرضا پهلوی امروز بود؛ بازهم آنها اجازه دستیابی به فناوری هسته‌ای را نمی‌دادند و این مسئله در خاطرات رئیس وقت سازمان انرژی اتمی، دکتر اعتماد هست که می‌توانید مراجعه کنید.


همه مسئولین با موافقت خود با مذاکرات به‌نوعی چک سفید امضا به آقای روحانی دادند

وی گفت: اگرچه رهبر معظم انقلاب مخالف شروع مذاکرات بودند و گفتند که برخی خطوط قرمز در مذاکرات رعایت نشده، اما ممانعتی نکردند و همه مسئولین با موافقت خود به‌نوعی چک سفید امضا به آقای روحانی دادند، اینکه بگوییم مراکز قدرت از دولت یازدهم حمایت نکردند درست نیست درحالی‌که در حوزه حمایت نهادی بی‌نظیرترین حمایت‌های حاکمیتی را دارند.

برای بررسی دولت دهم باید به قبل از 84 برگردیم

داوری در خصوص ارزیابی دولت احمدی‌نژاد گفت: برای بررسی دولت دهم باید به دوره قبل آن‌هم پرداخت، باید به قبل از 84 برگردیم که احمدی‌نژاد در جه شرایطی سرکار آمد؛ در آن زمان یک پرونده بحرانی هسته‌ای از دولت خاتمی به دولت احمدی نژاد رسید که این نشان‌دهنده مظلومیت دولت دهم است که در این زمینه صحبت نمی‌شود.

وضعیت ناکارآمد مذاکرات هسته‌ای در دولت اصلاحات در کتاب آقای روحانی ثبت است

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: وضعیت مذاکرات هسته‌ای در دولت اصلاحات به‌وضوح در کتاب آقای روحانی ثبت است که با چه ناکارآمدی پرونده هسته‌ای را به دولت احمدی‌نژاد تحمیل کرد.

وی با اشاره به اینکه کتاب خاطرات حسن روحانی پیرامون مذاکرات هسته‌ای پس از ریاست جمهوری ایشان تجدید چاپ‌ نشده است، گفت: این کتاب مستندات خوبی از آن دوران دارد و به‌طور واضح دشمنی دشمنان را نشان می‌دهد و اینکه کسانی در داخل کشور بودند که به‌نوعی با عملکرد خود پاس گل به غربی‌ها می‌دادند.

 سازمان انرژی اتمی در زمان اصلاحات به بهشت جاسوسان تبدیل شده بود

به گفته این فعال رسانه‌ای، روحانی در کتابش آورده که سازمان انرژی اتمی ایران در زمان دولت اصلاحات به بهشت جاسوسان تبدیل شده و روحانی بارها به خاطر همین سوء مدیریت درخواست استعفا می‌دهد.

روحانی در بحث هسته‌ای می‌خواست استعفا بدهد

داوری به ارجاع چهار پرونده هسته‌ای ایران به شورای حکام نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که خودشان آن موضع را در بحث هسته‌ای داشتند بازهم در دولت روحانی نظرات خودشان را در مورد هسته‌ای به ایران تحمیل می‌کنند و روحانی خود چند بار به خاطر بی‌تدبیری‌های دولت اصلاحات در بحث هسته‌ای می‌خواست استعفا بدهد.

هدف‌گذاری کارشناسان اقتصادی دولت تدبیر و امید، رسیدن به شاخص سال 90 است

این کارشناس اقتصادی با اشاره به انتقاد دولت یازدهم به سیاست اقتصادی دولت احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری آقایان طیب نیا و جهانگیری و کارشناسان اقتصادی دولت تدبیر و امید، رسیدن به شاخص سال 90 یعنی دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد است.

دولت روحانی مدل دولت سازندگی و اصلاحات است

داوری با بیان اینکه دولت روحانی مدل دولت سازندگی و اصلاحات است،خاطرنشان کرد: وقتی دولت هاشمی بر سرکار آمد، به خاطر سیاست اقتصادی که داشت و تعدیل بانک جهانی را مطرح می‌کرد؛ شکاف عمیقی در جامعه و فقرا و محرومان از دولت ایجاد شد.

وی ادامه داد: در همان زمان مردم به خاطر سیاست‌های اقتصادی دولت وقت اعتراض می‌کردند و تحت‌فشار بودند و اعتراض‌هایشان هم سرکوب می‌شد، باعث شد که مردم محروم از دولت هاشمی منفک شوند.

شکاف‌هایی که بین دولت اصلاحات و جریان حزب‌الله به دلیل گفتمان وابسته گرا بود

این فعال سیاسی افزود: در دوران دولت اصلاحات هم شکاف‌هایی که بین دولت و جریان حزب‌الله پیش آمد، به دلیل گفتمان وابسته گرا میان دولت‌مردان و ریاست‌جمهور وقت حاکم بود.

نقطه‌ضعف‌های دولت سازندگی و اصلاحات به دولت یازدهم رسیده است

داوری با اشاره به اینکه نقطه‌ضعف‌های دولت سازندگی و اصلاحات به دولت یازدهم رسیده است، گفت: روحانی برخلاف هاشمی تأثیرگذاری اجتماعی ندارد و در حوزه فرهنگ و اقتصاد هم دچار چالش هستیم.

 امکان رأی آوری مجدد دولت تدبیر و امید ضعیف است

وی خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلاتی که دولت تدبیر و امید دارد امکان رأی آوری مجدد ضعیف هست تا جایی که صادق زیباکلام هم روحانی را منع کرده است و احتمالاً با یک دولت تک دوره‌ای در ایران روبرو هستیم.

این فعال سیاسی در بخشی از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌وقت با مردم آمریکا مشکل نداشته و آنها بودند که هواپیمای مسافربری ما را به آتش کشیدند، رئیس‌جمهور ما را ترور کردند و ...؛ همان امامی که قبل از انقلاب در مورد آمریکا و اسرائیل آن مواضع صریح و کوبنده را داشتند پس از پیروزی انقلاب هم بر آن استوار بودند و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را هم انقلاب دوم نامیدند.

رفع حصر از وعده‌های آقای روحانی بود و باید از ایشان بپرسد که چرا رفع حصر نمی‌شود

وی در خصوص حصر سران فتنه که سؤال یکی از دانشجویان بود گفت: رفع حصر از وعده‌های آقای روحانی بود و باید از ایشان بپرسد که چرا رفع حصر نمی‌شود؛ باید توجه داشت که روحانی در شورای عالی امنیت به حصر رأی مثبت داد اما برای ریاست جمهوری وعده رفع حصر می‌داد.

برچسب ها: داوری ، زیباکلام ، مناظره
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
0
شما سکوت کنی بهتره