کد خبر: ۸۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی فارس

کشف 480 دستگاه كولر گازي قاچاق در فارس

فرمانده يگان تكاوري استان از توقيف سه دستگاه تريلر حامل كالاي قاچاق به ارزش 11 ميليارد ريال در اطراف شهرستان فيروزآباد خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

اخاذان مامور نما در دام ماموران پليس فارس گرفتار شدند

فرمانده انتظامي استان از دستگيري سه سارق اخاذ در شيراز خبر داد كه تحت پوشش مامور پليس آگاهي اقدام به اخاذي از افاغنه مي كردند.

سردار احمدعلي گودرزی گفت، ماموران انتظامي شهرستان شيراز از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 مطلع شدند سه نفر با يك دستگاه خودرو پژو 405 تحت پوشش مامور اقدام به اخاذي از افاغنه مي كنند.

وي ادامه داد: اين افراد در باغ هاي واقع در اطراف شمال شهر شيراز سوژه هاي خود را كه عمدتا" افاغنه بودند انتخاب و با غصب عنوان مامور به بهانه هاي متخلف اقدام به اخاذي مبلغ 2 تا 20 ميليون ريال از آنها مي كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس اظهار كرد: موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتي هر سه نفر اخاذ شناسايي و پليس براي دستگيري آنها وارد عمل شد.

سردار گودرزي گفت: در يك عمليات منسجم خودرو اين سه اخاذ مامورنما شناسايي و زماني كه قصد متوقف كردن آن را داشتند، متهمان اقدام به فرار كردند كه پس از مسافتي تعقيب و گريز خودرو آنها متوقف و هر سه نفر در حالي كه قصد درگيري با ماموران را داشتند، دستگير شدند.

وي خاطر نشان كرد: از اين سه اخاذ به نام هاي "م – ز"، "س- ز" و "الف – ح" تا كنون سه فقره اخاذي با غصب عنوان مامور كشف شده است.

وانت نيسان با 194 کیلوگرم تریاک در «آباده» متوقف شد

فرمانده انتظامي شهرستان آباده استان از توقيف يك دستگاه وانت نيسان حامل 194 کیلو و 800 گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعيل زراعتيان، گفت: در اجرای طرح مبارزه با موادمخدر ماموران انتظامي شهرستان آباده از عبور یک دستگاه خودرو وانت نیسان حامل موادمخدر در محور شیراز به سمت آباده مطلع شدند.

وي ادامه داد: بلافاصله ماموران در طول مسير تردد خودرو حامل موادمخدر مستقر و اقدام به برقراری ایست وبازرسی مقطعی كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده اظهار كرد: پس از ساعت ها تلاش اطلاعاتی و عملیاتی خودرو حامل مواد توسط ماموران شناسايي و اين خودرو وانت نیسان، متوقف شد.

سرهنگ زراعتيان گفت: در بازرسي از خودرو 194 كيلو و 800 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي در داخل بدنه خودرو جاسازي شده بود كشف و راننده خودرو به نام "م – الف" دستگير شد.

پايان خط 15خرده فروشان موادمخدر در «گراش»

فرمانده انتظامي شهرستان گراش استان از دستگيري 15 خرده فروش مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علي بابايي، گفت: در پي کسب خبري ازمنابع اطلاعاتيدر خصوص توزيع موادمخدر توسط تعدادي در سطح شهرستان "گراش"، مراتب جهت رسيدگي در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ماموران آگاهي با انجام اقدامات ويژه پليسي و اطلاعاتي، خرده فروشان را پس از شناسايي تحت نظر قرار داده و با هماهنگي مقام قضايي در يک عمليات غافلگيرانه، متهمان را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان "گراش" گفت: در بررسي مخفيگاه متهمان مقدارترياك 38 گرم،51گرم هروئين و ساير11 گرم کشف گرديد و با تشکيل پرونده مقدماتي جهت سير مراحل قانوني، تحويل مراجع قضايي شدند.

توزيع كننده داروهاي غيرمجاز با 7 هزار قلم دارو در شيراز به آخر خط رسيد

سرپرست پليس امنيت عمومي استان از دستگيري يك توزيع كننده داروي غيرمجاز و كشف 7 هزار قلم دارو از وي در شهرستان شيراز خبر داد.

سرهنگ عبداله خسرواني، گفت: در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در صنوف،‌ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي فردي در شيراز اقدام به عرضه و نگهداري داروهاي غيرمجاز مي كند.

وي ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتي، محل نگهداري داروهاي غيرمجاز در يك انباري واقع در خیابان حضرتي شيراز، شناسايي و در بازرسي از آن محل 7 هزار و 413 قلم انواع داروي غيرمجاز و قاچاق به ارزش 7 ميليون ريال كشف شد.

سرپرست پليس امنيت عمومي استان گفت: در اين رابطه توزيع كننده اين داروها به نام "ش- ر" 27 ساله دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.

کشف محموله هاي كالاي قاچاق ميلياردي توسط يگان تكاور فارس

فرمانده يگان تكاوري استان از توقيف سه دستگاه تريلر حامل كالاي قاچاق به ارزش 11 ميليارد ريال در اطراف شهرستان فيروزآباد خبر داد.

سرهنگ اسماعيل مرادي، گفت: ماموران یگان تکاوری فرماندهي انتظامي استان فارس در راستاي مبارزه با کالای قاچاق، ضمن ایجاد تور ایست و بازرسی در سطح جاده هاي استان، موفق شدند يك دستگاه خودرو تريلر دانگ فنگ و دو دستگاه خودرو تريلر ولوو حامل كالاي قاچاق را در مسير گردنه موك به سمت شهرستان فيروز آباد شناسايي و متوقف كنند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودروها 480 دستگاه كولر گازي و 12 هزار و 744 عدد استكان خارجي فاقدمجوز قانوني و گمركي كشف كردند.

فرمانده یگان تکاوری فرماندهي انتظامي استان فارس با اشاره به دستگيري و معرفي هرسه نفر راننده خودروهاي حامل كالاي قاچاق به مراجع قضايي، اظهار كرد: ارزش تقريبي اين محموله ها 11 ميليارد ريال برآورد شده است.

پليس آگاهي فارس پرده از راز ۱۷ فقره سرقت درون خودرو برداشت

رئيس پليس آگاهي استان از كشف ۱۷ فقره سرقت درون خودرو از سه سارق معتاد در شهرستان شيراز خبر داد.

سرهنگ سيروس حيدري، گفت: ماموران کلانتری ۳۱ جنت شیراز سه نفر را كه مظنون به سرقت یک دستگاه موتورجوش از درون صندوق يك دستگاه خودرو در يكي از روستاهاي اطراف شيراز بودند را دستگير كردند.

وي ادامه داد: متهمان كه هر سه نفر معتاد بودند، در تحقيقات اوليه به 5 فقره سرقت درون خودرو اقرار و براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي منتقل شدند.

رئيس پليس آگاهي استان فارس اظهار كرد: پس از بررسي سوابق کیفری متهمان مشخص شد هر سه نفر دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت و اعتیاد به موادمخدر می باشند که با توجه به سابقه دار بودن آنان ماموران تحقیقات خود را در خصوص كشف سرقت های دیگر از آنان بعمل آمد.

سرهنگ حيدري گفت: تاکنون به ۱۷ فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان شیراز اقرار، صحنه های سرقت بازسازی و ۱۳ نفر از شکات شناسایی شدند.

اخاذ اینترنتی روانه زندان شد

با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس شخصی که با ارسال بدافزار در شبکه های اجتماعی اقدام به اخاذی از دختران نوجوان می كرد، دستگیر و به دست قانون سپرده شد .

رئیس پلیس فتا استان فارس، گفت: در این پرونده که از سوی یک دختر نوجوان مطرح شده است، با هک شدن گوشی تلفن همراه وی، اطلاعات محرمانه اش در اختیار فرد دیگری قرار گرفته که قصد سو استفاده و اخاذی از وی را دارد.

سرهنگ سيدموسي حسيني اظهار كرد: با تشکیل پرونده در پلیس فتا، ماموران اقدامات تخصصی خود را جهت شناسایی متهم یا متهمین آغاز کردند.

وي افزود: ماموران پس از بررسی های تخصصی و اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم شده و در اقدامی غافلگیرانه وی را به دام انداختند.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: متهم جوانی 33 ساله است که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای می شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به اتهامات وارده اعتراف و نسبت به عمل خود ابراز پشیمانی كرد.

سرهنگ حسيني بيان كرد: متهم در بازجویی ها اعلام می کند چند وقت پیش بدافزاری را از یک سایت خارجی دانلود کرده که با ارسال این بدافزار در قالب عکس و فایل های دیگر برای افراد مختلف و بلافاصله پس از باز کردن فایل مورد نظر توسط قربانی تمام اطلاعات شخصی وی برایم ارسال می شد و با این تصور که این عمل من در این فضا قابل شناسایی نمی باشد قصد اخاذی از این افراد را داشتم.

وي در این باره افزود: پس از بررسی های فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا استان فارس مشخص شد متهم پس از هک گوشی تلفن همراه و با استفاده از اطلاعات به دست آمده و احساسات و عواطف دختران نوجوان در چندین مورد مشابه دیگر نیز اقدام به تهدید و اخاذی از این دختران معصوم می كرده که تمام این موارد در قالب گزارش به مقام قضایی اعلام شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس هشدار داد: گوشی های تلفن همراه و تبلت ها، به هیچ عنوان مکان امن و مناسبی برای نگه داری عکس های شخصی و اطلاعات محرمانه افراد نمی باشند.

سرهنگ حسيني از شهروندان درخواست کرد جهت بالا بردن امنیت گوشی های تلفن همراه خود از فایروال های قدرتمند استفاده کنند.

توسط رئيس پليس آگاهي استان:

ماموريت هاي اداره مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي تشريح شد

رئيس پليس آگاهي استان، ماموريت هاي اداره مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي را در حوزه جرائم 12گانه اقتصادي تشريح كرد.

سرهنگ سيروس حيدري، گفت: يكي از ماموريت هاي پليس آگاهي مبارزه با جرائم اقتصادي است كه اين ماموريت توسط اداره مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي انجام مي شود.

وي توضيح داد: اختلاس، اخلال در نظام اقتصادي، ريا، احتكار، ارتشاء، اخذ تسهيلات غيرمجاز بانكي و زمين خواري از جمله اين جرائم مي باشند.

رئيس پليس آگاهس استان فارس گفت: تقلب و تباني در مناقصات دولتي، تقلب در پرداخت عوارض گمركي، پولشويي، فرار مالياتي و تعدي ماموران به اموال دولتي از ديگر ماموريت هاي اداره مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي در برخورد با جرائم دوازده گانه اقتصادي است.

نظرات بینندگان