کد خبر: ۸۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
رویداد های پلیسی فارس

دست رد ماموران پليس شيراز بر رشوه ميليوني

سردار گودرزی با بيان اينكه از ابتداي سال جاري تا كنون 8 تن مواد مخدر در استان كشف شده گفت: ريشه كن كردن مواد مخدر در جامعه نياز به عزم ملي و اقدام جهادي دارد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

دست رد ماموران پليس شيراز بر رشوه ميليوني

رئيس بازرسي استان از رد رشوه مبلغ 30 ميليون ريالي توسط ماموران انتظامي شهرستان شيراز خبر داد.

سرهنگ رضا صادقي، گفت: ماموران انتظامي شهرستان شيراز مستقر در پاسگاه انتظامي گویم، يك خرده فروش موادمخدر را به نام "م – ب" را به اتهام حمل موادمخدر از نوع هروئين دستگير و به بازداشتگاه منتقل كردند.

وي ادامه داد: پس از دستگيري اين متهم، برادر وي جهت اغفال ماموران و جایگزینی كردن گردنخود بجای هروئین مکشوفه از متهم، مبلغ 30 میلیون ريال وجه نقد را به عنوان رشوه به ماموران پيشنهاد كرد.

رئيس بازرسي استان گفت: ماموران ضمن رد رشوه، مراتب را صورت جلسه و متهم را به همراه برادرش با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي كردند.

كشف 8 تن مواد مخدر در فارس / ريشه كن كردن مواد مخدر نياز به عزم ملي و اقدام جهادي دارد
فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه از ابتداي سال جاري تا كنون 8 تن مواد مخدر در استان كشف شده است، گفت: ريشه كن كردن مواد مخدر در جامعه نياز به عزم ملي و اقدام جهادي دارد.

سردار احمد علي گودرزي، بيان كرد: مواد مخدر ابزاري در دست استکبار و استعمار جهاني است که به وسيله نيروي محرکه و توان تفکر و تعقل يک جامعه سلب مي شود.

وي با اشاره به اينكه در جامعه اسلامي مبارزه با مواد مخدر جهاد في سبيل الله است، گفت: فرماندهي انتظامي استان فارس تا كنون 148 شهيد در راستاي مبارزه با مواد مخدر تقديم كرده است.

فرمانده انتظامي استان فارس در ادامه به تشريح اقدامات و كشفيات مواد مخدر توسط پليس پرداخت و افزود: از ابتداي سال جاري تا كنون در استان معادل 8 تن مواد مخدر كشف شده است و سه هزار و 85 نفر قاچاقچي و خرده فروش مواد مخدر در همين رابطه دستگير و بيش از دو هزار پرونده تشکيل گرديده است.

گودرزي برخورد با خرده فروشان مواد مخدر را از اولويت هاي اصلي انتظامي استان اعلام كرد و گفت: طي سه ماهه اول سال جاري جمعا 350 مرحله طرح پاکسازي محله اي و منطقه اي در استان اجرا که در اين رابطه صرفا از خرده فروشان مواد مخدر بيش از 400 کيلوگرم انواع مواد مخدر کشف و بيش از يك هزار نفر از خرده فروشان دستگير شده اند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه ريشه كن كردن مواد مخدر نياز به عزم ملي و اقدام جهادي دارد، بيان كرد: آموزش و آگاهسازي مهم ترين راهکار پيشگيري از اعتياد است و در اين راستا آگاهسازي اقشار مختلف جامعه به عنوان يکي از اولويت هاي کاري پليس تعريف شده و کارشناسان اين فرماندهي برگزاري مستمر کلاس هاي آموزشي در مراکز آموزشي، ادارات و مساجد را در دستور کار خود قرار داده اند.

رئيس پليس فارس گفت: نقش خانواده در پيشگيري از اعتياد فرزندان بسيار مهم و برجسته است و چنانچه والدين ارتباط منطقي و محبت آميز با فرزندان خود داشته باشند و ارزش هاي اسلامي و مكتبي را در خانواده ها حاكم نمايند فرزندان آنان در مقابل آسيب هاي اجتماعي مصون خواهند ماند.

گودرزي تأكيد كرد: راهبرد پليس در راستاي مبارزه با مواد مخدر، تنها راهبرد مقابله اي نيست بلکه از طرق علمي، تخصصي و آموزشي وارد عمل شده است.

وي با اشاره به اينكه 26 ژوئن مصادف با 5 تير ماه هر سال توسط سازمان ملل متحد به عنوان روز جهاني مبارزه با موادمخدر ناميده شده است، گفت: در اين هفته برنامه هاي متعددي توسط دستگاههاي زير بط اجرا مي گردد که يکي از برنامه ها به آتش کشيدن 6 تن مواد مخدر غير دارويي است که ساعت 8 صبح اول تير ماه در ضلع جنوبي ميدان کوزه گري شيراز اجرا مي شود.

پايان خط سارقان ساختمان هاي نيمه كاره در شيراز

رئيس پليس آگاهي استان از دستگيري اعضاي باند سرقت ساختمان هاي نيمه كاره در شيراز و كشف 23 فقره سرقت از آنها در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ سيروس حيدري، گفت: ماموران کلانتري 22 آزادگان شيراز سه نفر سارق را كه در حال سرقت از يك ساختمان نيمه كار در شيراز بودند را دستگير و براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي منتقل كردند.

وي ادامه داد: در بررسي سوابق متهمان دستگير شده مشخص شد يكي از آنها داراي سه فقره سابقه سرقت است كه در تحقيقات 23 فقره سرقت از ساختمان هاي نيمه كاره در شيراز از اعضاي اين باند سه نفره كشف شد.

رئيس پليس آگاهي استان فارس گفت: در اين رابطه يک نفر مالخر افغاني نيز شناسايي، دستگير و هر چهار متهم با تشكسل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.


كشف محموله ميليوني گوشی تلفن همراه قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان استان  از كشف يك محموله گوشي تلفن همراه قاچاق به ارزش 500 ميليون ريال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسين ديندارلو، گفت: ماموران انتظامي شهرستان لارستان مستقر در پاسگاه انتظامي چهاربركه،‌ هنگام كنترل خودروهاي عبوري در جاده لارستان به سمت بندر عباس، به يك دستگاه خودرو سواري پژو آردي مشكوك شدند.

وي ادامه داد: پس از متوقف كردن خودرو، در بازرسي از آن ۶۷ دستگاه گوشي تلفن همراه خارجي قاچاق كه به طرز ماهرانه اي در خودرو جاسازي شده بود كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان اظهار كرد: تعداد 60 دستگاه از اين گوش ها در مخزن گاز خودرو و 6 دستگاه ديگر در وسايل شخصي راننده جاسازي شده بود.

سرهنگ ديندارلو با اشاره به دستگيري و معرفي راننده خودرو به مراجع قضايي، گفت: ارزش تقريبي كالاهاي قاچاق كشف شده بيش از پانصد ميليون ريال بر آورده شده است.

فروشگاه اینترنتی بدون مجوز خبرساز شد

رئیس پلیس فتا استان خبر از شناسایی فردی داد که با ایجاد فروشگاه اینترنتی جعلی اقدام به کلاهبرداری می كرد.

سرهنگ سیدموسی حسینی، گفت: چندی پیش کارشناسان پلیس فتا هنگام رصد فضای مجازی متوجه سایتی می شوند که با عنوان فروشگاه اینترنتی در حال فعالیت در فضای مجازی می باشد.

وي ادامه داد: ماموران بلافاصله اقدام به بررسی مجوزها و اصالت سایت كردند و در نتیجه این تحقیقات مشخص شد نماد الکترونیکی و مجوز فعالیت این سایت معتبر نبوده و گرداننده سایت اقدام به جعل مجوز کرده که پرونده با جدیت در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فرماندهي انتظامي استان فارس افزود با تشکیل پرونده و شروع بررسی های فنی توسط کاراگاهان، تعدادی نیز به به این پلیس مراجعه و اعلام كردند اجناسی را از این فروشگاه اینترنتی خریداری کرده اند که با گذشت چند روز از این خرید ها، کالاهای خریداری شده به دست این افراد نرسیده و شماره های داخل سایت نیز یا خاموش هستند و یا پاسخگو نمی باشند.

سرهنگ حسيني گفت: ماموران پلیس فتا پس از بررسی های تخصصی و اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم شده و طی اقدامی غافل گیرانه وی را دستگیر و به این پلیس انتقال دادند.

وي اظهار كرد: متهم که در بازجویی های ابتدایی به بزه انتسابی خود ابراز بی اطلاعی كرد که در مواجهه با ادله دیجیتال و مستندات غیر قابل انکار کارشناسان، لب به سخن گشود و در اعترافات خود مدعی شد در تمامی مراحل این کلاهبرداری از طرح تا عملیاتی کردن آن را با دوستم انجام دادیم که مامورین بلافاصله به آدرس اعلامی مراجعه و شریک جرم وی را نیز دستگیر كردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس از شهروندان درخواست كرد؛ قبل از استفاده از فروشگاه های اینترنتی از اصالت و معتبر بودن سایت اطمینان حاصل نمایند که ساده ترین راه برای شناسایی اعتبار سایت توجه به نشان نماد الکترونیکی می باشد که لوگوی آن در سایت های معتبر فروش کالا با نشان enamad کاملا مشخص می باشد و کاربران با کلیک بر روی آن به سایت enamad.ir که متعلق به وزارت صنعت ، معدن و تجارت می باشد لینک داده شده ، و از اعتبار سایت و  مشخصات گرداننده آن آگاه خواهند شد.

پليس شيراز پرده از راز 6  فقره سرقت برداشت

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز از دستگيري يك سارق حرفه اي درون خودرو در اين شهرستان و كشف 6 فقره سرقت از وي خبر داد.

سرهنگ يوسف ملك زاده، گفت: ماموران كلانتري 20 گلسرخ شيراز موفق به شناسايي و دستگيري يك سارق حرفه اي لوازم درون خودرو شدند.

وي در  لين خصوص توضيح داد: در پي دستگيري اين متهم و انجام تحقيقات فني پيرامون سرقت هاي اخير درون خودروي جنوب شهر، اين سارق لب به اعتراف گشوده و به 6 فقره سرقت سرقت درون خودرو اعتراف كرد.

فرمانده انتظامي شيراز ادامه داد: پس از مشخص شدن موضوع سرقت ها با مراجعه به منزل اين سارق لوازم  مسروقه زيادي كشف كه توسط مالباختگان شناسايي شد.

سرهنگ ملك زاده خاطرنشان كرد: با دستگيري سارقين شناسايي شده كاهش محسوسي درزمينه سرقت دراين شهرستان بوجود آمده است.

طرح برخورد با نبستن کمربند ایمنی در حین رانندگی در جاده هاي جنوب فارس

فرمانده پليس راه جنوب استان از اجراي طرح برخورد با نبستن کمربند ایمنی در حین رانندگی در جاده هاي جنوب فارس خبرداد.

سرهنگ حمداله هوشمندي، گفت: در راستاي كاهش جان باختگان و مصدومان ناشي از تصادفات جاده اي، طرح برخورد با نبستن کمربند ایمنی در حین رانندگی در دستور كار ماموران پليس راه جنوب استان فارس قرار گرفت.

وي ادامه داد: با اجراي اين طرح ماموران 844 دستگاه خودرو را كنترل كردند و خودروهايي كه سرنشينان آن از كمربند ايمني استفاده نكرده بودند اعمال قانون شدند.

فرمانده پليس راه جنوب استان گفت: پس از كنترل اين خودروها 505 خودرو متخلف به مبلغ 217 ميليون و 900 هزار ريال اعمال قانون شدند.

3 کشته در واژگوني خودرو پژو 405

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم استان از واژگوني يک دستگاه پژو 405 خبر داد و گفت: بر اثر اين حادثه، راننده خودرو و 2 سرنشين آن در دم فوت کردند.

سرهنگ عبدالعظيم انصاري، گفت: در پي اعلام يک فقره واژگوني خودرو در محور سيمكان به سمت جهرم به مرکز فوريت هاي پليسي 110، بلافاصله مأموران انتظامي كلانتري 11 جمهوري اسلامي به همراه عوامل پليس راه و  اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وي افزود: در بررسي ماموران در محل حادثه مشخص شد يک دستگاه پژو 405 از جاده منحرف و واژگون شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم تصريح کرد: در اين حادثه راننده خودرو و دو سرنشين آن به علت شدت جراحات وارده در دم فوت كردند.

سرهنگ انصاري خاطرنشان كرد: کارشناسان پليس راه، علت اين حادثه رانندگي را عدم توجه به جلو اعلام کرده اند.

نظرات بینندگان