کد خبر: ۸۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۵

بیانیه انقلابی سردار سلیمانی؛ تصحیح خطای محاسباتی آمریکا و بازیگران منطقه‌ای و بازدارندگی از وقوع یک توطئه شوم

رضا سراج گفت: بیانیه انقلابی سردار سلیمانی در واقع ناظر بر تصحیح خطای محاسباتی آمریکا و بازیگران منطقه‌ای و بازدارندگی از وقوع توطئه شوم عبور از بشار و چشم فرو بستن در قبال سرکوب شیعیان بحرین و همچنین تهدیدات ناشی از آن علیه محور مقاومت و ایران است.
به گزارش شیرازه، رضا سراج، کارشناس مسائل استراتژیک به تحلیل و علل انتشار بیانیه انقلابی سردار سلیمانی پرداخت.

وی گفت: بیانیه انقلابی سردار سلیمانی خطاب به آل خلیفه را باید از منظر تصحیح خطای محاسباتی آمریکا و بازیگران منطقه‌ای و همچنین بازدارندگی از وقوع یک توطئه شوم تحلیل کرد.

محاسبات بازیگران از تغییرات دیپلماسی ایران

این تحلیلگر مسائل استرتژیک تصریح کرد: به نظر می‌رسد پالس ظریف در نروژ پیرامون سوریه و متعاقب آن تغییر معاون عربی-افریقایی وزارت خارجه ایران، در ادراک و دستگاه محاسباتی ایالات متحده و آل سعود، نرمش و انفعال ایران در برابر سیاست‌های آمریکا و بازیگران منطقه‌ای (سعودی) معنا شده است.

وی با اشاره به نوشته روزنامه الشرق الاوسط «تغییر در این سطح از وزارت خارجه ایران نشان دهنده شکست سیاست‌های امیر عبداللهیان و جمهوری اسلامی در منطقه و آفریقا بوده است.»، گفت: از همین رو آمریکا و آل سعود با ادراک فرصت پنداری (انفعال و تغییر رفتار ایران) سعی کردند خاکریزهای خود را در برابر ایران به جلو بکشانند. اجرای این سناریو خطرناک (برجام 2) محور مقاومت و شیعیان منطقه را با مخاطرات جدی مواجه می‌ساخت و در ادامه تهدیداتی را متوجه امنیت ملی و منافع ملی ایران می‌کرد.

سراج بیان کرد: ظاهراً دستگاه محاسباتی آمریکا و بازیگران منطقه‌ای به این برآورد رسیده‌اند که تیم آقای روحانی برای گشایش برجامی، آماده واگذاری مزیت‌های راهبردی ایران در منطقه است و بر این اساس بحرین و سوریه به عنوان فاز اول ستانده منطقه‌ای از ایران انتخاب شده است.

این تحلیلگر مسائل استرتژیک اظهار کرد: این تفاسیر، بیانیه انقلابی سردار سلیمانی در واقع ناظر بر تصحیح خطای محاسباتی آمریکا و بازیگران منطقه‌ای و بازدارندگی از وقوع توطئه شوم عبور از بشار و چشم فرو بستن در قبال سرکوب شیعیان بحرین و همچنین تهدیدات ناشی از آن علیه محور مقاومت و ایران است.

نظرات بینندگان