کد خبر: ۹۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
رئیس دادگستری قیروکارزین:

ریشه اکثر طلاق ها؛ مواد مخدر، اقتصاد و اشتغال بوده است

رئیس دادگستری قیروکارزین: نبود مرکز مشاوره خانواده در امر طلاق در شهرستان بسی جای ناراحتی دارد که بعلت فقدان این مرکز مردم مجبورند به شهرستان های همجوار مراجعه نمایند.

به گزارش شیرازه؛ به گزارش پرگون؛ رئیس محترم دادگستری شهرستان قیروکارزین در گفتگوی تفصیلی با پرگون ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم دکتر بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش گفت: اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به آمار و عملکرد یکسال گذشته این دستگاه در شهرستان قیروکارزین داشته باشیم، باید عرض کنم که تعداد 11824 فقره توسط قضات محترم رسیدگی شده است که با توجه به تعداد قضات و کارمندان فشار بسیار سنگینی به مجموعه قضایی شهرستان وارد می شود. انشاءالله پیگیری می کنیم تا بتوانیم تعداد قضات و کارمندان این شهرستان را افزایش دهیم تا علاوه بر کاهش فشار بر همکاران، بتوانیم خدمات بیشتری به مردم شریف شهرستان ارائه دهیم.

محمود فخارزاده افزود: در سال گذشته و در انتخابات پر شور مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، دستگاه قضایی شهرستان حضور پر رنگی در کنار دستگاه اجرایی داشت که یکی از منظم ترین انتخابات سالیان اخیر با کمترین تنش برگزار گردید که بر خودم لازم میدانم از کلیه عزیزانی که ما را همراهی نمودند از جمله فرماندار محترم، فرماندهی محترم سپاه ناحیه قیروکارزین، فرماندهی محترم نیروی انتظامی، سایر اعضای محترم شورای تأمین و کلیه پرسنل نظامی و انتظامی تشکر و قدردانی نمایم.

وی تأکید کرد: همراهی و همدلی با شورای تأمین شهرستان و دستگاه اجرایی از برجسته ترین نکات مثبت دستگاه قضایی شهرستان است.

عالی ترین مقام قضایی شهرستان قیروکارزین خاطرنشان کرد: در خصوص جرائم مهم در سال گذشته دو فقره قتل عمد داشتیم که در هر دو مورد با ورود عزیزان ما در دادسرا به سرعت موضوع پیگیری و متهمین شناسایی گردیدند و بحمدالله پرونده ها از لحاظ رسیدگی روند بسیار مطلوبی دارد و تحقیقات نیز ادامه دارد.

وی افزود: در باب مصالحه در جرائم مهم در خصوص قتل با همراهی دادستان محترم و کلیه قضات شریف شهرستان و اعضای محترم شورای حل اختلاف، دو فقره مصالحه در پرونده قتل عمدی داشتیم.

فخارزاده با اشاره به افزایش برخورد با متخلفین در بحث مواد مخدر تأکید کرد: در جرائم مواد مخدر در سال گذشته حدود 196 فقره حکم صادر و اجرا گردید که برخوردها در این خصوص افزایش چشمگیری داشته است.

رئیس دادگستری قیروکارزین در ادامه گفت: در شورای حل اختلاف شهرستان در یک سال گذشته تعداد 2684 فقره پرونده توسط اعضای محترم شورای حل اختلاف و قضات محترم رسیدگی گردیده که در 675 فقره از این پرونده ها بحمدالله مصالحه انجام شده است.

وی افزود: رفع تصرّف از اراضی حریم و بستر رودخانه قرآغاچ به میزان 80 هکتار، رفع تصرف از اراضی ملّی به میزان 12 هکتار، مسدود شدن 259 حلقه چاه غیر مجاز و... نیز از دیگر اقدامات در سال گذشته بوده است.

محمود فخارزاده در یک تحلیل جالب و قابل توجه گفت: درباره آمار طلاق بدلیل بار منفی موضوع از گفتن آمار خودداری میکنم امّا میخواهم یک نکته مهم را عرض کنم. در بررسی اجمالی که شخصاً درباره پرونده های خانوادگی انجام دادم، به این نکته رسیدم که ریشه اغلب این پرونده ها به سه موضوع مواد مخدر، اقتصاد و اشتغال برمیگردد و اینها مهمترین عوامل مشکلات خانوادگی و نهایتاً بحث طلاق در این شهرستان به شمار می رود.

عالی ترین مقام قضایی شهرستان در همین راستا افزود: نبود مرکز مشاوره خانواده در امر طلاق در شهرستان بسی جای ناراحتی دارد که بعلت فقدان این مرکز مردم مجبورند به شهرستان های همجوار مراجعه نمایند که از مسئولین شهرستان علی الخصوص امام جمعه محترم و فرماندار محترم تقاضا دارم این قضیه را بجدّ پیگیری فرمایند.

رئیس دادگستری قیروکارزین در پایان خاطرنشان کرد: ساختمان جدید دادگستری آماده شده و در روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید تا ساختمان دستگاه قضا در شأن مردم شریف این شهرستان باشد، همچنین بازداشتگاه شهرستان نیز مراحل پایانی خود را سپری می نماید و اگر عمری باقی بود در آینده پیگیر احداث مهمانسرای دادگستری نیز خواهیم بود.

پایان/


برچسب ها: قضات ، قیر ، طلاق
نظرات بینندگان