کد خبر: ۹۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۵
امام جمعه موقت شهرستان سپیدان:

عده ای باحقوق های نجومی ابروی نظام وانقلاب را خدشه دار کردند

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان گفت: عده ای با حقوق های نجومی به نحوی ابروی نظام و انقلابی را که با خون شهدا فراهم شده بود خدشه دار کردند.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون،حجت الاسلام ملک نسب امام جمعه موقت شهرستان سپیدان  در خطبه های نماز جمعه 18 تیرماه؛ ضمن دعوت مومنین به رعایت تقوای الهی اظهار داشتند:  تقوی الهی یعنی تبعیت از فرامین ودستورات الهی در هرلحظه ، هر ساعت ، هر روز و هرماه می باشد.

وی ادامه داد: الحمدلله در ماهی که گذشت ماه غفران و ماه بخشایش به درگاه الهی بود وتوفیق داشتیم در اتصال به معنویات گام برداریم  .این ماه برای بندگاه خالص وخاص خداوند ماه غفران ورحمت الهی بود .

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان گفت: شقی و بدبخت کسی است که ما رمضان بر او بگذرد و او آمرزیده نشود، ما هرچند معتقد هستیم که دامنه معصیت وگناه ما آنقدر زیاد است که شاید امید آمرزش نداشته باشیم، اما چتر وسعت مغفرت الهی به اندازه ای است که سایه این رحمت  الهی همه گان رادربر می گیرد.

حجت الاسلام ملک نسب با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت:  ماه رمضان وب خشش گناهان مانند انسانی است که تازه متولد شده، گناهانش به واسطه توبه و رحمت الهی پاک شده و مانند کسی است که تازه به سن بلوغ رسیده است ، حال انسان باید نگاه کند برای آینده چه برنامه ای دارد و باید چه اقدامی انجام دهد، تافرصت و شرایط مهیاست باید برای آینده و زندگی جدید و بدون  گناه مدیریت وبرنامه ریزی انجام دهد.

خطیب این هفته نماز جمعه سپیدان در ادامه  خطبه هاگفت: ما باگذشتن از ماه رمضان به بعد تازه ای در زندگی رسیده ایم  واین ابعاد تازه بسیار زیاد است و هدف اصلی رضای خداست و پیامدهای اخروی ودنیوی زیادی دارد، ماباید درادامه راه  سعی کنیم خودمان راپاک نگه داریم همانطوری که درماه مبارک رمضان خود را از گناه پاک نگه می داشتیم .

حجت الاسلام ملک نسب در ادامه به فراز هایی از دعای کمیل اشاره کرد و گفت: گناه  برای ما پیامدهای بسیاری دارد اما از خدا می خواهیم گناهانی را بر ما ببخشد که مانع خشم او می شود ، گناهانی که موجب می شود نعمت ها از ما دور شود همچنین مانع استجابت دعا می شود وگناهانی که انسان رامایوس وناامید می کند .

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان روایتی از امام  سجاد(ع) در خصوص گناهانی که باعث نزول بلا می شود نقل کرد وگفت : به فرموده امام گناهانی وجوددارد که باعث می شود بلابرما نازل شود وآن هم عبارتست ا؛ ظلم کردن ، عدم خیرات در مسائل مادی ومعنوی، ممانعت از انجام کارهای معروف، کفران نعمت و ترک شکرکردن، ضایع کردن امربه معروف این واجب فراموش شده، قسم ناحق خوردن، دروغ گفتن، عدم صله رحم، دادخواهی مظلوم .

خطیب این هفته نماز جمعه سپیدان در مورد فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه های عید سعید فطر نکاتی رامطرح نمود و افزود: کشورهای اسلامی در شرایط خاص وجود دارند که متاسفانه از مقوله امنیت در شهر و کشورشان رنج می برند و ماشاکریم که در کشورمان امنیت وجود دارد و این امنیت مرهون جانفشانی شهدا در برهه های مختلف زمانی بوده است.  

 وی ضمن تشکر وقدردانی از حضور حماسی وسیاسی مردم ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس گفت: استکبار جهانی ودشمنان ایران واسلام با عملکردهای خود قصددارند تااین یادگار امام ؛روز قدس رادراذهان مردم کمرنگ کنند که بحمدلله ملت قهرمان ایران اسلامی امسال یکبار دیگر ثابت نمودند ونشان دادند که با گذشت ایام این مسئله مهم به فراموشی سپرده نمی شود و نخواهد شد و ما این تعهد به انقلاب وامام و ارمانهای شهدا خواهیم داشت .

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان با توجه به فرمایشات رهبری درمورد فیشهای نجومی اظهارداشت : عده ای باحقوق های نجومی به نحوی ابروی نظام  وانقلابی را که باخون شهدا فراهم شده بود راخدشه دار کردند، البته اینها عده کمی هستند که به فرموده رهبری باید این پولها به بیت المال  برگردانده شود واین بی عدالتی درکشور باعث نشود که مردم نسبت به انقلاب ونظام ارادتشان کمرنگ شود .

وی ادامه داد: در هر برهه از زمان مردم ثابت کرده اند که سرافرازند و برخی از مسئولان سربه زیری خود را نشان دادند، دراین مقوله عده ای به دنبال ضربه زدن به این نظام الهی وحکومت اسلامی هستند ومانباید به گونه ای رفتارکنیم که دل دشمن از کارهای ماشاد وخوشحال شود ، این قضایا برای مردم امتحانی بزرگ وسخت خواهد بود .

حجت الاسلام ملک نسب باتوجه به نزدیکی روز حجاب وعفاف گفت : درگذشته مردم نسبت به مقوله حجاب مقیدتر بودند و بیشتر عمل می کردند اما متاسفانه وضعیت حجاب در کشور ما روزبه روز بدتر وبدتر می شود .

خطیب جمعه سپیدان خاطر نشان کرد: مابرای اینکه چادر وحجاب را نگه داریم خونها ریخته ایم کتکها خورده ایم و در این راستا جوانها دادهایم؛ حال عده ای با بی تفاوتی که تعداشان هم کم نیست میخواهند این ارزش وحریم الهی راکمرنگ نشان بدهند چرا مذهبیون و مومنین نسبت به قضیه حجاب وامربه معروف این واجب فراموش شده کمتر ورود پیدا می کنند ومتاسفانه درکشور ما مسئله حجاب رابه یک مسئله سیاسی تبدیل کرده اند ، که این هم درایت مومنین واقشار مذهبی وفرهنگی رامی طلبد که با برنامه ریزی های قوی وغنی با مسئله بی حجابی برخورد نمایند .

وی درپایان ضمن تقدیر و تشکر از مجریان ودست اندرکاران برنامه افطاری خیابانی به برخی شایعاتی که در مورد این برنامه نیکو وسنت پیغمبر بود پاسخهایی دادند ومطالبی راراجع به سنت حسنه اطعام در ماه رمضان بیان نمودند .

نظرات بینندگان