کد خبر: ۹۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
به دلیل قرار گرفتن در حریم درجه یک میراث جهانی پاسارگاد؛

حکم تخریب کارخانه رب‌گوجه فرنگی در پاسارگاد صادر شد

حکم تخریب کارخانه ترشیجات و رب گوجه فرنگی به دلیل قرار گرفتن در حریم درجه یک مجموعه میراث جهانی پاسارگاد پس از دو سال صادر شد.

به گزارش شیرازه، دو سالی است احداث کارخانه ترشیجات و رب گوجه فرنگی در حریم درجه یک مجموعه میراث جهانی پاسارگاد خبر ساز شده است.

این کارخانه در فاصله 5 کیلومتری از آرامگاه کوروش است و در حریم درجه یک محوطه جهانی پاسارگاد قرار گرفته و طبق قوانین میراث فرهنگی، هر گونه ساخت و ساز در حریم درجه یک این اثر جهانی ممنوع است و طبق قوانین و ضوابط می‌تواند ثبت این اثر جهانی را به خطر بیندازد.

محمد نصیری حقیقت رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری پاسارگاد در این باره گفت: دستگاه قضایی مجوز تخریب کارخانه تولید رب گوجه فرنگی ایجاد شده در حریم پاسارگاد را صادر کرده و با پیگیری‌های انجام شده و همکاری مطلوب ریاست دادگستری استان فارس و قاضی دادگاه شهرستان پاسارگاد، حکم تخریب واحد تولید رب گوجه در پاسارگاد صادر شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری پاسارگاد با اشاره به این که کارخانه مذکور در مرز دو شهرستان پاسارگاد و خرمبید واقع شده است،ادامه داد: مجوز این کارخانه از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان پاسارگاد و اداره میراث فرهنگی شهرستان خرم بید صورت گرفته که این کار در نوع خود بسیار جالب است.

وی بیان داشت: نخستین اقدام عملی، شکایت از این ساخت و ساز بود که توسط واحد حقوقی سازمان انجام گرفت و پس از حدود دو سال قاضی پرونده دستور توقف و تخریب این ساخت و ساز را داده است.

منبع: طنین پاسارگاد
نظرات بینندگان