کد خبر: ۹۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

دوندگان کاروان جاده ولایت وارد استان فارس شدند

دوندگان کاروان جاده ولایت استان خراسان رضوی که حرکت خود را از منطقه شلمچه در استان خوزستان آغاز کرده بودند چهارشنبه در میان استقبال مردم و مسئولان وارد شهرستان اقلید در استان فارس شدند.
به گزارش شیرازه رئیس هیات دو و میدانی استان فارس، با بیان این مطلب افزود: 30 نفر از دوندگان فارس این کاروان را همراهی می کنند.
سیروس زارع مهذبیه اظهار داشت: این کاروان پس از استراحت در شهرستان اقلید امروز (پنجشنبه) حرکت خود را به سوی شهرستان یزد آغاز خواهد کرد.
وی اضافه کرد: دوندگان جاده ولایت، مسیر 2 هزار کیلومتری خود را از روز هشتم مردادماه جاری از شلمچه آغاز کرده اند و این مسیر را در مدت 16 روز طی خواهند کرد.
براساس اسناد موجود، سرزمین کنونی شلمچه نقطه ای بوده که کاروان امام رضا (ع) هنگام حرکت از مدینه به سوی مرو از آن به داخل خاک ایران پای گذاردند و همین مساله باعث شد این نقطه مرزی از قدیم نزد مردم خوزستان به ویژه عرب زبان ها از اعتبار خاصی برخوردار باشد به نحوی که این شهر، نخستین منزلگاه و همزمان قدمگاه حضرت در ایران زمین محسوب می شود.
استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد و خراسان جنوبی همان مسیری است که امام رضا (ع) در هنگام ورود به ایران برای رسیدن به مشهد مقدس از آنها عبور کردند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان