کد خبر: ۹۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان در سپیدان :

برنامه های دهه کرامت هرچه باشکوه تر برگزار می شود

مسئول ستاد نماز جمعه ومسئول برگزاری جشنهای دهه کرامت شهرستان سپیدان از برگزاری برنامه های مختلف به مناسبت دهه کرامت در شهر وروستای شهرستان سپیدان خبر داد.

به گزارش شیرازه سرهنگ مرتضی خسروانی مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان ومسئول برگزاری جشنهای دهه کرامت گفت: دهه کرامت زمان مناسبی است تا در این ایام آشنایی خود را با ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) افزایش دهیم از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است که به همین مناسبت نیز برنامه های مختلفی در این ایام در نقاط مختلف شهرستان سپیدان برگزار می شود.

خسروانی اظهار داشت:  افراد جامعه اسلامی باید شخصیت بانوی کرامت را الگوی خود قرار دهند چرا که بعد از ائمه معصومین(س) هیچ شخصیتی به اندازه بانوی کرامت در تحولات فرهنگی و سیاسی کشور ما تأثیرگذار نبوده است .

وی ادامه داد: یکی از  برنامه های این هفته  برگزاری یادواره شهدا وتجلیل از رزمندگان با حضور آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران و غبارروبی مزار شهداست که با حضور بسیجیان  ومردم ولایتمدار شهرستان و در راستای تجدید بیعت با آرمان های شهدا صورت می گیرد.

خسروانی اضافه کرد: برگزاری نشست های عمومی و تخصصی سبک زندگی رضوی و نقش حضرت معصومه (س) در دفاع از ولایت از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت دهه کرامت در مساجد وکانونهای فرهنگی صورت می گیرد تا بتوانیم هرچه بیشتر سیره و روش امامان را تبیین و ترویج کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های ویژه دهه کرامت برگزای همایشی با عنوان «نقش و وظایف دختران مسجدی» است که به مناسبت دهه کرامت و با حضور دختران فعال در کانون های مساجد برگزار می شود که سخنران ویژه این مراسم خانم نیلچی زاده است.

مسئول برگزاری جشنهای دهه کرامت اعلام کرد: برگزاری مراسم جشن و مولودی خوانی و تقدیر از دختران مسجدی و فعال فرهنگی در کانون های مساجد از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت این دهه صورت می گیرد.

خسروانی خاطر نشان کرد: برپایی ایستگاه های صلواتی و ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره با موضوعات متناسب با دهه کرامت و نصب پلاکاردهایی با موضوعات و احادیث رضوی از دیگر برنامه های ستاد جشنهای دهه کرامت در سپیدان است.

 وی بیان داشت: ویزیت رایگان ، برپایی جشن میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام توسط مساجد، هیئات مذهبی و ادارات، جشنواره هنرهای تجسمی با موضوع امام رضا علیه السلام، همایش تجلیل از دختران به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها از جمله برنامه های دهه کرامت است.

خسروانی یادآور شد: گرامیداشت روز خبرنگار، برپایی نمایشگاه کتاب، نمایشگاه عکس، اهدای بسته های فرهنگی به مناسبت دهه کرامت، کارگاه بصیرت خانواده و شب شعر از دیگر برنامه های دهه کرامت است.

وی بیان داشت:برگزاری جشن بزرگ میلاد امام رضا (علیه السلام) به مناسبت دهه کرامت از ویژه برنامه های شهرستان خواهد بود، افزود: با همت مسئولان در شهرستان برای برگزاری هر چه بهتر جشن ها و برنامه های فرهنگی برنامه ریزی های مناسبی صورت گرفته است.

خسروانی با اعلام این مطلب که دیدار با خانواده شهدا، و تکریم نیازمندان از دیگر برنامه های خواهد بود، عنوان کرد: سخنرانی ائمه جماعات در خصوص گفتمان های دینی با موضوع تبیین شخصیت امام رضا (علیه السلام) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) برگزار می شود.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان