کد خبر: ۹۳۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
مدیر بیمارستان شهید مطهری مرودشت مطرح کرد؛

محدودیت نیروی انسانی در بیمارستان مرودشت/بیمه‌ها طلب بیمارستان‌ها را پرداخت نمی‌کنند

مدیر بیمارستان شهید مطهری مرودشت گفت:بیمارستان های کشور در بحران شدید مالی قرار دارند و به دلیل اینکه بیمه ها طلب بیمارستان ها را پرداخت نمی کنند، بیمارستان‌ها نمی توانند دستگاه های جدید را خریداری کنند.

به گزارش شیرازه قاسم عباسی رییس بیمارستان مرودشت در نشست خبری  بیان داشت:  خبرنگاری نیز شغل سخت و حساسی است و خبرنگار باید با آگاهی کامل مطالب را منتشر نماید چرا که تنها یک گزارش ناقص می تواند اعتماد مردم را سلب نماید.

قاسم عباسی مهم ترین فاکتور یک خبرنگار را جلب اعتماد مردم در طولانی مدت دانست و بیان داشت: سلامت یکی از اولویت های اول هر جامعه ای است و خبرنگاران می توانند معایب و نقص های جامعه را منتقل نمایند.

عباسی در خصوص استفاده از mri  بیان داشت: همه بیماران به mri نیاز ندارند و اگر استهلاک دستگاه بالا رود بعد از یکی دو سال باید به فکر یک دستگاه جدید باشیم و در این زمینه باید اطلاع رسانی صحیح صورت گیرد.

دکتر عباسی رییس بیمارستان شهید مطهری مرودشت

وی بیان داشت: اگر مردم نتوانند به بیمارستان شهید مطهری اعتماد کنند، سختی به مردم تحمیل می شود و هزینه هایشان چند برابر می شود و خبرنگاران در این زمینه می توانند اطلاع رسانی صحیحی داشته باشند.

وی اظهار داشت: از یک طرف نقد کردن وظیفه خبرنگار است و ما باید نقد پذیر باشیم و از سوی دیگر انتظار داریم مسائل حساس بیمارستان که با سلامت مردم ارتباط دارد، به صورت کارشناسی شده در رسانه ها مطرح گردد.

عباسی نزدیکی مرودشت به شیراز را یکی از معضلات این شهر دانست و عنوان کرد: بسیاری از شهرستان های استان که فاصله بیشتری با شیراز دارند، پایگاه انتقال خون دارند اما مرودشت که دومین شهر استان است فاقد پایگاه انتقال خون است، ماهیانه حدود 100 کیسه خون و فرآوری خون در بیمارستان مرودشت استفاده می شود و ایجاد پایگاه انتقال خون در شهرستان امری ضروری است و بیمارستان مرودشت با توجه به دارابودن  بانک خون در این زمینه مشکل حادی نداشته است.

امکانات و نیروی بیمارستان شهید مطهری مرودشت متناسب با تعداد بالای مراجعه کنندگان نیست

وی امکانات و نیروی بیمارستان شهید مطهری مرودشت را متناسب با تعداد بالای مراجعه کنندگان ندانست و بیان داشت: فوریت های بیمارستان شهید مطهری مرودشت در حال حاضر در یک فضای غیر استاندارد است و مشکلات به خاطر همین فضای غیراستاندارد و عدم تطابق امکانات و نیروی انسانی بیمارستان با جمعیت تحت پوشش است.

وی تعطیلی بیمارستان قدیم مرودشت را اشتباه و کار عجولانه مسئولان شهرستان عنوان کرد و بیان داشت: مسئولان نباید به این آسانی بیمارستان قدم را تعطیل می کردند و کسانی که آن را تعطیل کردند، عجله کردند و اگر بعضی از بخش های آن را نگه داشته بودند مشکلات مان کمتر بود.

حسین زارعی مدیر بیمارستان شهید مطهری مرودشت در این آیین ضمن تقدیر از همکاری مستمر اصحاب رسانه مرودشت با بیمارستان، بیان داشت: اصحاب رسانه همواره به عنوان بازوان بیمارستان و یاوران سلامت شهرستان هستند.

 باید تلاش نماییم همدلی و وحدت را در عمل افزایش دهیم

حسین زارعی افزود: حوزه خبررسانی از حوزه های رسمی فراتر رفته و فضای مجازی سرعت گسترش خبر و شایعات و اخبار ناصحیح را زیاد کرده است و لازم است که حوزه رسمی رسانه شهرستان، سرعت انعکاس اخبار و عکس العمل به اخبار خاص و تایید نشده را بیشتر نماید.

زارعی از منافع مردم مرودشت به عنوان فصل مشترک یاد کرد و پرهیز از فضاهای دوقطبی در حوزه مدیریت، سیاست و رسانه ها را خواستار شد و بیان داشت: با دامن زدن به فضای دوقطبی خود و اطرافیان مان آسیب دیده و باید تلاش نماییم همدلی و وحدت را در عمل افزایش دهیم.

http://marvdashtna.ir/files/images/95-Mordad/_DSC0220.JPG

مدیر بیمارستان شهید مطهری مرودشت عدم وجود پایگاه انتقال خون در شهرستان را یکی از معضلات چندین ساله شهرستان دانسته و بیان داشت: با تلاش های خبرنگاران و مقالات خوبی که در خصوص پایگاه انتقال خون در نشریات منتشر شد، پیگیری هایی صورت گرفت و یک زمین حدود دو سال پیش به پایگاه انتقال خون اختصاص داده شد اما در حال حاضر پیشرفت فیزیکی خوبی را در این زمین شاهد نیستیم و ادامه کار همت مسئولان شهرستان و استان را طلب می نماید.

زارعی در خصوص اظهارات و ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی در خصوص قصور پزشکی در مرگ سوسن منافی از فرهنگیان شهر مرودشت بیان داشت: آن زمان تصادفی اتفاق افتاد و سوسن منافی به بیمارستان شیراز اعزام گردید و در حال حاضر از روند پرونده اطلاع ندارم و موضوع قصورات پزشکی بسیار تخصصی هست و باید کارشناسی و بررسی گردد.

وی با اشاره به کمبود تخت های بستری مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت بیان داشت: شاخص تخت بستری در ایران به ازای هر هزار نفر، یک و نیم تخت است و شهرستان مرودشت باید حداقل 470 تخت بستری داشته باشد اما بیمارستان مرودشت با توسعه های اخیر از حدود 190 تخت به 230 تخت رسیده است و در آینده این میزان به 250 تخت می رسد و این در حالی است که این شاخص در کشورهای پیشرفته تا 12 تخت هم می رسد و در بعضی از کشورهای همسایه حدود 5 تخت بستری است اما در مرودشت این شاخص نسبت به جمعیت شهرستان حدود شش دهم است و این مهم نارضایتی هایی را در پی دارد و بهترین راه حل تکمیل، تجهیز و راه اندازی بیمارستان مرودشت است.

بیمارستان مرودشت محدودیت نیروی انسانی دارد

مدیر بیمارستان شهید مطهری مرودشت تصریح کرد: بیمارستان مرودشت محدودیت نیروی انسانی دارد و بیش از ده نفر از کارکنان بیمارستان در چند ماه اخیر بازنشسته شده اند که هنوز نیرویی جایگزین آنها نشده است و با پیگیری های انجام شده، در آینده ای نزدیک حدود 25 نفر پرستار و ماما از طریق آزمون استخدامی به کادر بیمارستان اضافه می شوند.

وی افزود: دانشجوی پزشکی در سال شش تحصیل به عنوان نیمه کارآموز فعالیت می کند و در سال هفتم پزشکی به عنوان پزشک اینتر می باشد که تنها زیر نظر متخصصین اجازه مداخله در امور درمانی را دارند.

زارعی بیان داشت: در حال حاضر حدود 80 پزشک متخصص و فوق تخصص در بیمارستان وجود دارد و در برخی رشته ها مثل زنان و زایمان و رادیولوژی کمبود پزشک داریم اما در این خصوص نسبت به بسیاری از شهرستان های دارای دانشگاه علوم پزشکی، وضعیت بهتری داریم.

وی ادامه داد : بیمارستان های کشور در بحران شدید مالی قرار دارند و به دلیل اینکه بیمه ها طلب بیمارستان ها را پرداخت نمی کنند، بیمه ها نمی توانند دستگاه های جدید را خریداری کنند. در حال حاضر بیمارستان مرودشت از یکی بیمه های پایه، 14 ماه طلبکار است و این در حالی است که بیمارستان ها حدود 95 درصد درآمد خودشان را از بیمه ها دریافت می کنند.

مدیر بیمارستان شهید مطهری مرودشت افزود: در مرودشت چهره های زیادی داریم که به مدارج بالای علمی رسیده اند اما معرفی نشده اند و در حال حاضر این چهره های شاخص، شناسایی شده و با کمک نشریات محلی آنها را معرفی می کنیم.

وی بیان داشت: فضای مقابل فوریت ها پارکینگ نیست و فضایی برای ورود بیماران بدحال است اما از گذشته در مقاطعی به عنوان پارکینگ استفاده شده است و بعضی ها سوء استفاده کرده و ماشین خود را 24 ساعت در آنجا پارک می کردند و ما به منظور مدیریت ورود و خروج ها و سهولت تردد آمبولانس ها این قسمت را به بخش خصوصی واگذار کردیم و درآمد این قسمت درآمد قابل ملاحظه ای نیست و به راحتی می توان از آن چشم پوشی کرد.

وی بیان داشت: یکی از اساسی ترین دلایل نارضایتی مردم از بیمارستان، نامناسب بودن فضای بخش اورژانس بود و جا به جایی آن نیز با خود نارضایتی هایی را همراه داشت و در حال حاضر فضای جدید اورژانس حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و یکی از زیباترین و استاندارد ترین بخش های اورژانس استان فارس و حتی کشور است.


نظرات بینندگان