به گزارش شیرازه محمد جعفری اظهار داشت: این مسابقات با هدف زیر پوشش قرار دادن بیشترین دانش‌آموزان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در فعالیت‌های ورزشی برگزار می‌شود و سعی داریم روحیه نهضت‌های داوطلبی در برگزاری این‌گونه مسابقات را تقویت کنیم که سلامت و شادابی دانش‌آموزان با حداقل امکانات و هزینه‌ها تأمین شود.
وی گفت: المپیادهای درون‌مدرسه‌ای در دو سال اخیر با شروع سال تحصیلی در هفته تربیت‌بدنی برگزار شد و در طول این مدت مشارکت دانش‌آموزان در برگزاری این المپیادها، رشد 70 درصدی داشته و خروجی آن مشخص شدن بهترین‌ها در هر رشته ورزشی بوده است.
این مسؤول ادامه داد: این دانش‌آموزان به سمت کانون‌های ورزشی درون‌مدرسه‌ای، برون‌مدرسه‌ای و ویژه هدایت و به‌این‌ترتیب مسابقات به‌صورت درون‌مدرسه‌ای و از سطح شهرستان‌ها و مناطق آغاز می‌شود و به سطح برون‌مدرسه می‌رسد.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌ و پرورش فارس افزود: در دوره‌های گذشته در مسابقات استانی بهترین دانش‌آموزان توسط کمیته‌های فنی و مسؤولان انجمن ورزشی مشخص شدند که این دانش‌آموزان به مسابقات ورزشی کشوری راه یافتند.
جعفری بیان کرد: امسال 49 تیم ورزشی از استان فارس به مسابقات کشوری اعزام ‌شده‌اند و از دوم شهریورماه امسال نیز شیراز میزبان بیست‌و‌هفتمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختران کشور است و شرکت‌کنندگان استان فارس نیز خروجی مسابقات درون و برون‌مدرسه‌ای هستند.
وی اضافه کرد: استان فارس میزبان مسابقات فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال در سه دوره تحصیلی و مسابقات طناب‌زنی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی است و این مسابقه‌ها با شعار «رضایت، امنیت و سلامت از منزل‌به‌منزل» برگزار خواهد شد.
این مسؤول با اشاره به شعار مسابقه‌ها تصریح کرد: اداره کل آموزش‌ و پرورش فارس برای تحقق این شعار بهترین خوابگاه‌ها، امکانات، سالن‌های ورزشی، برنامه‌های ویژه، جُنگ‌های شادی و تغذیه سالم را در نظر گرفته ‌تا رضایت، امنیت و سلامت دانش‌آموزان را تضمین کند.
جعفری با بیان اینکه" فراگیر کردن برنامه های ورزشی یکی از سیاست های حوزه معاونت تربیت بدنی است"گفت: قصد داریم تا بیشترین تعداد دانش آموز را تحت پوشش این برنامه های قرار گیرد، چراکه ۸۰۰ هزار دانش آموز در فارس وجود دارند که به شکل مستقیم و غیرمستقیم تحت پوشش قرار دارند.


منبع : برنا