کد خبر: ۹۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
وعده دولتی ها عملی نشد؛

سهم سروستان از 2درصد نفت و گاز فقط 540 میلیون تومان بود

سهم شهرستان سروستان از محل اعتبارات 2 درصد نفت و گاز در سال 95 با کاهش بیش از 30 درصدی 540 میلیون تومان شد.

به گزارش شیرازه  سال گذشته و پس از 2 سال خلف وعده مسئولان بالاخره نخستین سهم ریالی سروستان از محل 2 درصد اعتبارات نفت و گاز به فرمانداری این شهرستان ابلاغ شد.

این سهمیه اختصاص یافته بر خلاف انتظار مردم و مسئولان تنها 780 میلیون تومان اعلام شد که با اعتراض مردم و مسئولان همراه بود و در نهایت سلیمان کرمی، فرماندار اسبق سروستان با اعلام اینکه باید از دولت تشکر کرد که همین مبلغ را نیز به سروستان اختصاص داده، تاکید کرد: مهم اختصاص یافتن این سهمیه بود که از سال آینده(1395) روند افزایشی دارد.

با توجه به این وعده نماینده عالی دولت در سروستان گفت: امسال مردم و مسئولان این شهرستان انتظار داشتند که بودجه اختصاصی ناشی از سهمیه 2% نفت و گاز حداقل یک افزایش 10 درصدی داشته باشد که متاسفانه نه تنها این مطالبه محقق نشد بلکه مبلغ اختصاصی با کاهش بیش از 30 درصدی به حدود 540 میلیون تومان رسیده است.

حال با توجه به اعلام دولت مبنی بر افزایش صادرات نفت پس از برجام از یک سو و افزایش حدود 60 درصدی این  سهمیه در برخی از شهرستان های فارس پاسخ دولت تدبیر و امید به این کاهش اعتبار از محل 2% نفت و گاز شهرستان سروستان چه خواهد بود؟

خاطر نشان می شود براساس اعلام رسمی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، بالاترین میزان دریافتی از محل اعتبارات2% نفت و گاز این استان به شهرستان لامرد (20 میلیارد تومان) و کمترین آن به شهرستان سروستان تعلق گرفته است.

منبع:  سروستان ما

نظرات بینندگان