کد خبر: ۹۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵

کلنگ‌زنی طرح پرورش شترمرغ در صفاشهر

طرح صنعتی پرورش شترمرغ به ظرفیت 300 قطعه در هر دوره و با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

به گزارش شیرازه  طرح صنعتی پرورش شترمرغ شرکت ماکیان خرم به ظرفیت 300 قطعه در هر دوره در قطعه زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد ریال با حضور علی محمد کریمی سرپرست فرمانداری خرم بید و جمعی از مسئولان شهرستان کلنگ زنی شد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه کوچکی از فرآورده ها و مصنوعات ثانویه شتر مرغ توسط مجری طرح آقای سعید مهدوی به نمایش گذاشته شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

 گفتنی است شهرستان خرم بید با توجه به موقعیت جفرافیایی و آب و هوا، استعدادهای بالقوه ای در زمینه ایجاد طرح‌های جدید کشاورزی از جمله پرورش شتر مرغ دارد.



کلنگ زنی پرورش شتر مرغ صفاشهر


به گفته کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید در حال حاضر 6 نفر متقاضی پرورش شترمرغ در شهرستان هستند که در صورت توجه مسئولین امر به حمایت از این‌گونه طرح‌ها قدم موثری در راه تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته خواهد شد.

لازم به ذکر است که شتر مرغ پرنده‌ای است که از تمام قسمت‌های آن مانند گوشت، پر، تخم ، پوسته تخم ، پوست چرم ، چربی و ... استفاده می‌شود و در صورت تکمیل حلقه‌های تولیدی در این صنعت می‌توان گام موثری در راه تولیدات داخلی و بی‌نیاز شدن از واردات آن برداشت .

همچنین با حضور مسئولین از طرح پرورش شترمرغ سعید مهدوی با سرمایه گذاری 2 میلیارد ریال و با ایجاد فرصت شغلی برای 4 نفر بازدید شد.

در این طرح که با استفاده از یک میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی و یک میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شخصی به بهره برداری رسیده است، تعداد 13 جفت پرنده مولد و 100 قطعه پرنده پرواری پرورش داده می شود.


 پرورش شتر مرغ صفاشهر


منبع : بام فارس
برچسب ها: شتر مرغ ، افتتاح ، صفا شهر
نظرات بینندگان