کد خبر: ۹۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
ازدواجی به سبک شهدا؛

زوج نور آبادی تربت پاک شهدا را آغازگر زندگیشان قرار دادند

محمد صادق کشکولی و زهرا زندی دو زوج جوان نورآبادی آغاز زندگی خود را در یادمان شهید گمنام جشن گرفتند.

به گزارش شیرازه  در سالروز ازدواج امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها دو زوج جوانان نورآبادی در اقدامی جالب خطبه عقد خود را در کنار قبر مطهر شهید گمنام خواندند تا محرمیت را با معنویت گره بزنند. این وصال عاشقانه در بالاترین نقطه ی شهر نورآباد یعنی تپه نورالشهدا صورت گرفت.

محمد صادق و زهرا معتقدند با این حرکت خود می توانند معنویت و دلدادگی به شهدا  را از همان ابتدا در دل زندگی خود قرار دهند.

انگار این عروس و داماد خوب می دانند  اعجاز تربت پاک شهدا چگونه است و چگونه می توانند در زندگی آدمی معجزه ی عشق، دوست داشتن و بندگی به درگاه الهی را به ارمغان بیاورند.

  آنها به یاد حنا بندان های شهدا پیش از  عملیات های دفاع مقدس، در دست هم حنا زدند تا  شاید به برکت همین شهدا روزی دست هایشان را در پاکی آب کوثر بشورند.

محمد صادق کشکولی پیش از این عهد بسته بود عقد  و عهد خود با زهرا زندی را در کنار یکی از خوش نام ترین ها ببندد تا دعای خیر آن شهید بزرگوار پشت و پناهش باشد.

مقصد بعدی خود را بارگاه ملکوتی و دلدادگی امام رضا علیه السلام قرار داده اند و بار خود را برای یک زیارت و پابوسی حرم ثامن الائمه بسته اند.


کشکولی به خبرنگار ما می گوید: مردم ممسنی مردم ولایت مداری هستند و تا کنون مراسمات عقد و ازدواج در کنار تربت پاک این شهید گمنام بارها اتفاق افتاده است  و هیئت فاطمیون نیز در فرهنگ سازی این مساله نقش ویژه ای داشته است این هیئت با این اقدام خود به خوبی توانسته الگوی ازدواج آسان را به جامعه معرفی کند.

او معتقد بود عروسی فقط ساز و دهل نیست و می گفت: عروسی آن چیزی است که انسان بدان خوش باشد و دلش راضی شود حال چه خوب است که راضی شدن دل همراه با معنویت باشد، چرا که زندگی سالم در گرو معنویات و پایبند بودن به اعتقادات و خانواده است.

من و همسرم اصلا به دنبال تجملات و این چشم و هم چشمی ها نبودیم و نخواهیم بود خوشبختانه خانواده نیز با ما همراه بودند و اجازه دادند آنگونه که دوست داریم مراسم ازدواجمان را برگزار کنیم.

وی در پایان گفت: این اقدام ما باعث استقبال بسیاری از مردم شد و خیلی افراد که حتی من آنها را نمی شناختم می آمدند و به من تبریک می گفتند و این نشان می دهد مساله ازدواج آسان دارد در جامعه رواج پیدا می کند.

منبع:  نوآنلاین




نظرات بینندگان