کد خبر: ۹۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
گفتگو صمیمی با رئیس بخش داخلی بیمارستان شهدای نی ریز:

به خاطر خدمت عاشقانه به هموطنانم پزشک شدم

رئیس بخش داخلی بیمارستان شهدای نی ریز با شرایط سختی در دوران تحصیل و زندگی عشایری که داشته و همزمانی آن جنگ تحمیلی و کسب رتبه ممتاز در استان فارس بهترین خاطره زندگیش را قبولی در رشته پزشکی عنوان کرد خدمت عاشقانه به هموطنان را مهمترین دلیل خود برای پزشک شدن دانست.

به گزارش شیرازه  پروبز حقیقت رئیس بخش داخلی بیمارستان شهدای نی ریز در گفتگویی صمیمی گفت :  عشایر زاده هستم و بیشتر زندگی من در دوران نوجوانی و جوانی سیار و عشایری بوده که بعد از فوت پدرم مجبور شدیم که به شهر سفرکنیم و زندگی را به صورت شهرنشینی ادامه دهیم .

وی ادامه داد:  تصمیمان برآن شد که زندگی شهرنشینی را در شیراز سپری کنیم و هنگامی که به آن جا رفتیم،  پس از گذرندان دوران راهنمایی و دبیرستان با معدل 19.25 در دوران پیروزی انقلاب در استان فارس  اول شده بودم ولی به علت این که آن زمان انقلاب فرهنگی شده بود دانشگاه ها تعطیل بود و لذا یک یا دو سال خلأ تحصیلی داشتیم و در آن دوره به صورت حق التدریسی کار می کردم .

 گذرندان دوران مقدس سربازی همراه با جنگ تحمیلی یکی دیگر از اتفاقات زندگی  پروبز حقیقت نخبه عشایر زاده  دوران انقلاب فرهنگی ایران بود.

رئیس بخش داخلی بیمارستان شهدای نی ریزگفت : سال 65 در رشته پزشکی دانشگاه شیراز قبول شدم و این انتخاب به خاطر علاقه فردی و خدمت عاشقانه به هموطنان بود .

 حقیقت افزود: اولین و لذت بخش ترین حس دوران خدمتم همراه با سال چهارم پزشکی ام هنگامی بود که با روپوش سفید خدمتگذاری عرصه پزشکی بر بالین بیماران حاضر شدم.

وی گفت : هیچ وقت به نیت پول و کاسبی به این رشته نگاه نکردم چون شغلی مقدس و از جایگاه مردمی و دینی دارای قداست است.

رئیس بخش داخلی بیمارستان شهدای نی ریز ادامه داد: پدر مرحومم توجه بسیاری به علم اندوزی ما نشان می داد و از هیچ تلاشی دریع نمیکرد و این عرصه را به خاطر علاقه و حس خدمت به همنوعانم انتخاب و قدم نهادم و بهترین لحظه زندگیم شنیدن قبولیم در رشته پزشکی بود.

حقیقت تصریح کرد: آن زمان تحصیل کردن مشکلات خاص خود را داشت علی الخصوص که برای ما عشایر؛ نبود معلم و فراهم نبودن شرایط مناسب تحصیل و پدرم برای اینکه همه اینها را جبران کند تمامی هزینه ها و حق الزحمه معلمان را متقبل می شد و برای اینکه بتوانم جوابگوی زحمات پدرم و رضایت او را جلب کنم سعی و تلاش خود را در کسب بهترین سطح و شرایط تحصیلی انجام میدادم.

وی افزود: ابو علی سینا پدر علم پزشکی و با علمی و تخصصی که داشت تحولات عظیمی در دنیا به وجود آورد و به وجود چنین دانشمند ایرانی به خود می بالیم و از این نظر که شغلی چون پزشکی را انتخاب و خدمت میکنم افتخار میکنم.

وی گفت : در بخش بیمارستانی که ما قرار داریم ، در راند بیماران شعار یدالله فوق ایدیهم (دستخدا بالای همه ی دست هاست) را به افراد بستری شده یادآوری میکنم.

حقیقت اظهار داشت: وضعیت سلامت به فرهنگ مردم باز میگردد و ارتباط مستقیم دارد و هرجا که فرهنگ جامعه و مردم بالاتر بوده آنجا از سلامت بالاتری برخوردار بوده است .

وی خاطر نشان کرد: با توجه به جمعیت بالای شهرستان نی ریز و خشکسالی پیاپی سالیان اخیر و وضع نابسامان اقتصادی و زندگی مردم در روستاها وضعیت سلامت و درمان هم در این مناطق به خطر افتاده است.

رئیس بخش داخلی بیمارستان شهدای نی ریزگفت : با  وجود اینکه اطلاع رسانی سلامتی از طریق خانه های بهداشت صورت می پذیرد ولی متأسفانه وضعیت سلامتمان در روستاها مناسب نیست و میتوان گفت وضعیت سلامتی در روستاها بین 50 تا 60 درصد و در سطح شهر بالای 70 درصد قرار دارد .

وی در پایان گفت : از خانواده ام و به خصوص همسرم تشکر می کنم چون شرایط کاری سختی دارم و  واز این که در این کار من را درک و همراهی می کنند سپاسگذاری می کنم .





منبع:  نبض نی ریز 



نظرات بینندگان