کد خبر: ۹۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
نقدی بر عملکرد مسئولان در بوانات؛

فرصتهایی که در بوانات از دست میرود و مسئولان از آن غافلند

شایسته است که مسئولان شرکت توسعه و عمران بوانات نیز با همتی بلند تر و تلاشی بیشتر از فرصت های پیش رو در شهرستان در جهت رفع مشکلات مردم استفاده کنند.

به گزارش شیرازه  هر گاه که به زادگاهم نگاه میکنم همواره متوجه درجا زدن و توسعه نیافتگی اش می شوم و این امر در مقایسه با دیگر شهرستانهای همجوار به راحتی قابل لمس است و جالب این است که همیشه در گفتمان مردم نیز همین نکته وجود دارد، اما عجیب که هیچگاه جواب و یا راهکار و اقدام و عملی صورت نگرفته است.

 عدم پیشرفت و توسعه نیافتگی؛ نشانه پویا نبودن و بی تحرکی عناصر تاثیر گذار و دیگر عناصر حاضر در جامعه است، البته در شهرستان بوانات برخی دلایل دیگر همچون؛ خشکسالی های پی در پی، سرمازدگی محصولات باغی و زراعی و صنعتی نبودن شهرستان نیز باعث جلوگیری از پیشرفت و مهاجرت به شهر ها شده است.

اما تنها این فرضیه را نمی توان پذیرفت؛ چرا که در شهرستانهای همجوار می بینیم که با استفاده از دیگر فرصت ها و نعمات الهی بارویکرد جمع گرایی(ونه شخص گرایی) و در سایه اتحاد و همدلی توانسته اند ثروت آفرینی جمعی حتی بیشتر از زمان قبل از خشکسالی را داشته باشند.

برخی از شهرستانها توانسته اند با عناوینی چون؛ چهار راه توسعه و قطب صنعتی خاص را (حتی با استفاده از فرصت های شهرستان بوانات) برای خود دست و پا کنند که این خود جای تحسین دارد.

معادن 

 این همه معادن و ذخایری را که خداوند مهربان در اختیار ما مردم بوانات قرار داده ( وجود 35 معدن فعال در بوانات) چرا ما و فرزندانمان از آن بهره مند نشوند، تا مجبور نباشند با مدارک مختلف و عالیه تحصیلی برای امرار معاش به شهرهای دیگر مهاجرت کنند و زیر دست قرار گیرند.

چرا باید در کنار غنی ترین معادن کشور در بوانات فقیر ترین مردمان زندگی کنند

چند سالی است که به همت برخی مسئولان و با همگرایی مردم خوب بوانات، شاهد تاسیس یکی از بزرگترین شرکت های تعاونی کشور بنام شرکت توسعه و عمران شهرستان بوانات با بیش از 5500 عضو بودیم که این همدلی و همراهی جای تحسین دارد .

و آن روزها شاهد بودیم که در تبلیغات این شرکت برای سهیم شدن مردم و ورود مردم به این عرصه، شعار « درآمد زایی شرکت با معادن شهرستان و استفاده از معادن شهرستان» سر داده شد اما امروز با گذشت دو سه سال از عمر این شرکت هیچ یک از شعارها محقق نشد.

آیا واقعا از خود نباید پرسید که چرا وعده ها محقق نشد، چرا مسئولان و نماینده محترم حمایت تمام خود را از این شرکت مردمی کامل نکردند، چرا فقط نظاره گر هستیم.و حقمان را مطالبه نمی کنیم.

آیا باید اجازه دهیم یک حرکت و تلاش قانونی که مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی است و می تواند مشکل گشای جوانان ما در بحث بیکاری و اشتغال و درآمد باشد را سر سری بگیریم و از مسئولان محترم مطالبه حق نکرده و فقط دست به سینه در جلسات نشسته و تعریف و تمجید کنیم؛ بدون انتقاد سازنده و مطالبه و راهکار؟

در دنیای سرعت و پر شتاب امروز نشستن و نظاره گر بودن، هیچ پیشرفتی را عاید ما نمی کند و این روحیه مطالبه گری  در سایه رعایت احترامات و ارایه راهکار می تواند مشکل گشا باشد و به مسئولان  کمک می کند تا حرکتشان را شتاب دهند همچنین پشتوانه ای است برای مسئولان شهرستانی در برابر مسئولان استانی و کشوری.

امیدوارم که این چند خطی را که از دیدگاه " حب الوطن نصف الایمان " نگاشته شد را هم مردم و هم مسئولان مد نظر قرار داده و مردم عزیز زادگاهم نیز در قالبی منطقی و اصولی بعنوان شروعی، جهت کمک به خود و آیندگان بنگرند.

لذا شایسته است که مسئولان شرکت توسعه و عمران بوانات نیز با همتی بلند تر و تلاشی بیشتر از فرصت های پیش رو در شهرستان همچون؛ طرح های معدنی و فراورده های معدنی، اجرای طرح های عمرانی دولتی و خصوصی، اجرای طرح های گردشگری، تولیدات دامی، بخش انرژی، راه اندازی مراکز تولید برق بادی، بخش های حمل و نقل، تولید گیاهان دارویی و اجرای اکثریت طرح های دولتی حرکت کنند.

با این گام در جهت رونق بخشیدن به این شرکت و خدمتی صادقانه به مردم نجیب و فرهیخته شهرستان بوانات همت گمارند و ان شاء الله  مردم نیز با حرکت و همراهی عملیاتی خود با باور روحیه مطالبه گری برای پیشرفت همه جانبه پویا و فعال گردند.


منبع:  حرف رسا

برچسب ها: بوانات ، توسعه ، مسئولان ، دولت
نظرات بینندگان