کد خبر: ۹۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۴ مهر ۱۳۹۵
بی پولی صنایع داخلی را به تاراج برد؛

قلب کارخانه قند ممسنی قربانی بی پولی صنایع تولیدی

طلبکاران به دنبال مهمترن قطعه ی کارخانه قند ممسنی هستند؛ آیا یکی از مهمترین صنایع تولیدی ممسنی به دلیل بی پولی به حراج گذاشته می شود؟

به گزارش شیرازه به نقل از نورآنلاین ، چندی پیش خبرهایی در خصوص تعطیلی کارخانه قند ممسنی منتشر شد، کارگران از مسئولین شهرستان خواستار احیاء کارخانه بودند.

اما سندی در شبکه های اجتماعی دست به دست می گردد که نشان می دهد. بدهی های زیاد شرکت باعث گردیده ، تا اجزاء و زمین های کارخانه یک به یک به فروش برسد. 

حال نوبت به قلب کارخانه یعنی توربین بخار رسیده این توربین مهمترین بخش کارخانه ی قند به حساب می آید که به مزایده گذاشته شده است و با فروش آن می توان گفت ایست قلبی تنها کارخانه ی ممسنی حتمی است و کار تمام است.


در این مزایده قیمت توربین 205 میلیون تومان ارزیابی شده است که گفته می شود قیمت واقعی آن چندین برابر قیمت پیشنهادی است. 

این توربین آنقدر برای کارخانه قند ممسنی اهمیت دارد که در صورت فروش دیگر هیچ امیدی برای احیاء آن وجود ندارد و کاخانه قند را باید یک متروکه خواند.

دولت در سال های اخیر شعارهایی زیادی در خصوص تولید ملی داده است اما انگار این حرف ها در حد یک شعار است و توانایی پیدا کردن کلید حل مشکلات کارخانه قند ممسنی را ندارند.

کارخانه قند به عنوان تنها واحد صنعتی در ممسنی و رستم با 32 هکتار مساحت، 3 حلقه چاه عمیق، 5 عدد سیلوی بزرگ 5000 تنی،150 باب منزل مسکونی، 2 عدد مدرسه ابتدایی و راهنمایی،  مسجد، نانوایی و... با بهترین ساخت و ساز ها و با قطعات بلژیکی با شرایط آب و هوایی مناسب و نزدیکی به بندر میباشد که در سال 78 و از طریق سازمان صنایع ملی ایران  به دلایل نا مشخص به بخش خصوصی واگذار شده است که مدتی به فعالیت خود ادامه داد و پس از آن کارخانه در تعطیلی مطلق از نظر تولید به سر برده است.


برچسب ها: ممسنی ، کارخانه قند ، حراج
نظرات بینندگان