کد خبر: ۹۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵
جشنواره انجیر دوسیران برگزار شد؛

ظرفیت بالای کازرون در حوزه گردشگری و تولیدات باغی مورد توجه قرار گیرد

فرماندار کازرون در جشنواره انجیر دوسیران گفت: جشنواره انجیر دوسیران فرصت بسیار مناسبی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است که باید از این ظرفیت استفاده حداکثری شود.
به گزارش شیرازه، سید کمال علوی فرماندار شهرستان کازرون ضمن خیرمقدم و گرامی داشت یاد و خاطر هشت سال دفاع مقدس و 1100 شهید کازرون گفت: این شهرستان دارای قدمتی تاریخی همراه با جاذبه‌های طبیعی است که ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد.


وی با اشاره به جشنواره‌های گوناگون در شهرستان کازرون از جمله جشنواره گل نرگس، خرمای خشت، مرکبات بخش چنارشاهیجان بیان کرد: جشنواره انجیر دوسیران فرصت بسیار مناسبی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است که باید از این ظرفیت استفاده حداکثری شود.


علوی با بیان اینکه امروز با رویکرد دولت در برقراری ارتباط سازنده با دیگر کشورها نسبت به دوره‌های گذشته شاهد بالاترین رشد گردشگری هستیم عنوان کرد: سرمایه گزاران در حوزه گردشگری و تولیدات باغی که نمونه آن انجیر است می‌توانند در این شهرستان سرمایه گذاری کنند.


علوی با اشاره به سرشماری عمومی نفوس و مسکن که تا 24 مهر به صورت اینترنتی و از 25 مهر تا 25 آبان به صورت حضوری و توسط ماموران سرشماری با تبلت انجام می شود تصریح کرد: آمار و اطلاعات سرشماری مبنای درست و دقیقی برای برنامه ریزی پنج ساله کشور به دست می‌دهد.


شاپور رستمی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس نیز با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و هفته دفاع مقدس بیان کرد: شهرستان کازرون با داشتن فرهنگ غنی و جاذبه‌های بسیار خوب تاریخی و طبیعی و اماکن مذهبی و همچنین وجود روستاهای هدف گردشگری و امنیت بالا، ظرفیت مناسبی برای رونق گردشگری داخلی و خارجی دارد.


رستمی یکی از راه‌های معرفی جاذبه‌های گردشگری را برپایی چنین جشنواره‌هایی دانست و اظهار داشت: با نگاه ویژه دولت و توجه به ظزفیت‌های کشور و استان و شهرستان باید نهایت استفاده برای جذب گردشگر صورت گیرد.


وی تصریح کرد: دولت در حال آماده سازی زیرساخت‌های گردشگری و همچنین معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در سراسر کشور است.


رستمی همچنین با بیان اینکه هرچه تعداد ساکنان روستای دوسیران بیشتر باشد مسئولین نیز خود را موظف به پیگیری بیشتر برای رفع مشکلات این منطقه می‌دانند اظهار کرد: امیدواریم با حمایت بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری بتوانیم قدم‌های موثری در جهت توسعه و و ایجاد اشتغال پایدار برداریم.


معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز با بیان اینکه سطح زیر کشت انجیر در شهرستان کازرون بیش از چهار هزار و هفتصد هکتار است که بیشتر آن در روستای دوسیران واقع شده گفت: در هر هکتار یک و نیم تا دو تن انجیر در کازرون تولید می‌شود که ویژگی خاص آن ارگانیک بودن آن است و در تولید این محصول اصلا از کودهای شیمیایی و سموم استفاده نمی‌شود و بصورت دیم کشت می‌شود.


وی تصریح کرد: به باغبانان این نوید را می‌دهیم که‌ در حوزه توسعه، بسته بندی و دیگر موارد انجیر دیم که از سالم ترین محصولات کشور است همکاری لازم را داشته باشیم.


حسین رضا زاده نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان جشنواره جهت پیگیری مسایل و مشکلات روستای دوسیران از جمله آب آشامیدنی و راه باغات روستای دوسیران قول مساعد داد.


افشانی استاندار فارس نیز با تشکر از برگزار کنندگان جشنواره انجیر دوسیران به همه آن‌ها خداقوت و خسته نباشید گفت.


منبع: کازرون خبر
نظرات بینندگان