کد خبر: ۹۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵
گفتگویی صمیمی با رئیس دانشگاه آزاد بوانات:

مدرک گرایی تیشه به ریشه علم و سواد زده است

رئیس دانشگاه آزاد بوانات در گفتگویی صمیمی گفت: متاسفانه مدرک گرایی تیشه به ریشه علم و سواد زده و نباید تفکر چنین باشد که چون من لیسانس دارم حتما پشت میز نشین باشم.

به گزارش شیرازه به نقل از  حرف رسا، بدون شک هر کس تلاش کند نتیجه تلاش خود را خواهد دید خبرنگار ما به سراغ یکی از جوانان موفق شهرستان بوانات رفته که هم اکنون ریاست دانشگاه آزاد اسلامی بوانات را دارد و در خصوص عوامل موفقیت گفتگویی داشته که در ذیل آمده است.

 با سلام، بفرمایید که مدرک شما چی هست و الان شغل شما چیست.؟

_ بنام خدا من هم عرض سلام دارم خدمت شما و تلاشگران عرصه خبر، در حال حاضر دکترای علوم و مهندسی آبخیر را دارم و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی هستم و در پست مسئول دانشگاه آزاد اسلامی بوانات و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد آباده هم در خدمت دانشجویان عزیز هستم.

فکر می کنید رمز موفقیت شما چه چیزی هست.؟

_ توکل به خدای متعال، دعای خیر پدر و مادر و خانواده و تلاش و پشتکار مهمترین رمز موفقیت من در امر تحصیل بوده و هست.

به دانشجویان و جوانانی که در راه تحصیل علم قدم گذاشته اند چه توصیه ای دارید.؟

_ توصیه من به تمام عزیزان این هست که در تمام کارها و خصوصا تحصیل علم همیشه برای نفر اول بودن و برای بهترین حالت و کار با کیفیت تلاش کنند و مطمئن باشند که مزد تلاششان را خواهند گرفت.

در راه تحصیل؛ شما به رشته مورد علاقه فکر کردید و وارد دانشگاه شدید یا هر رشته ای که قبول شدید رفتید و فکر می کنید چه اندازه علاقه تاثیر گذار هست.؟

_ علاقه قطعا باعث پیشرفت خواهد شد و اگر در رشته ای که علاقه دارید تحصیل کنید بهتر پیشرفت می کنید من خودم آن زمان که دانشگاه قبول شدم به علاقه زیاد فکر نکردم و هر رشته ای که قبول شدم رفتم و بعد علاقمند شدم  و الان هم بیشتر تحصیل ها همین است و کمتر از روی علاقه دنبال رشته دلخواه می روند.

معدل شما در مقطع دکترا چند بود و از موقعیت خود راضی هستید.؟

_ معدل من 18/26  برای دکترا بود و الان از موقعیت خودم الحمدلله راضی هستم اما برای تحصیل علم و علم آموزی باز هم تلاش می کنم چرا که هر چه که یاد بگیریم باز هم کم است.

نظر شما در خصوص مدرک گرایی چیست و آیا این مدرک گرایی به تحصیل علم ضرر می زند.؟

_ متاسفانه نگاه به مدرک و مدرک گرایی زیان بار است اما قطعا علم مدرک نیست و امروزه هر کس که مدرک می گیرد توقع دارد که حتما پشت میز نشین باشد اما باید از علم خود در رشته کاری خود استفاده کنند و در حرفه های مختلف، چرا که یک کاسب و مغازه دار تحصیل کرده بهتر می تواند هم در امر بازار یابی هم تعامل با دنیای امروز و هم در استفاده از تکنولوژی روز موفق تر باشد.

شما در کدام شهر ها و در کدام مقاطع تحصیل کردید و آیا شهر محل تحصیل بر شخص دانشجو هم تاثیر گذار است.؟

_ من مقطع لیسانس را در دانشگاه رازی کرمانشاه، مقطع کارشناسی ارشد شهید اشرفی اصفهان و مقطع دکترا نیز در دانشگته علوم و تحقیقات تهران دانشجو بودم. تا حدودی شهر محل تحصیل بر روحیه و فکر دانشجو می تواند تاثیر گذار باشد اما اراده حرف اول را می زند.

در زمان شما کلاسهای کنکور و کمک آموزشی هم بود و آیا شما استفاده کردید.؟

_ در زمان ما و در شهر بوانات کلاسهای کنکور و کمک آموزشی نبود و یا بسیار کم بود و من استفاده نکردم.

به نظر شما کلاس های کنکور و کمک آموزشی در تحصیل تاثیر گذار است.؟

_ خوب کلاسهای کمک آموزشی و کنکور بعنوان راهنما و الگو می تواند تکمیل کننده و تاثیر گذار باشد اما اگر اراده شخص برای تحصیل نباشد هر چه کلاس هم باشد بی فایده است.

و سخن آخر...

_ علم اصلی نزد خدای بزرگ است و تمام این علوم تنها ذره ای از علم خداوند است و ناچیز در مقابل علم خداوند و در قرآن هم آمده که: و ما اوتیتوا علما قلیلا یعنی آنچه که شما علم دارید نسبت به تمام علوم کم و اندک است، پس باید هر چه می توانیم در راه کسب علم تلاش کنیم و برای کمک به همنوعان خود و مردم سرزمین خود به کار بگیریم.



نظرات بینندگان