کد خبر: ۹۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد:

فیروزآباد قطب اول کشت گیاهان دارویی در استان فارس است

فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد گفت: با توجه به تلاش و فعالیت های خوب مزرعه زرگیاه با مدیریت بردار بسیجی مجتبی قاسم زاده ، شهرستان فیروزآباد قطب اول کشت گیاهان دارویی در سطح استان فارس است.

به گزارش شیرازه به نقل از فیروزنا همایش اقتصاد مقاومتی با حضور سرهنگ کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر ،حجت السلام هاشمی زاده امام جمعه فیروزآباد ، مجاب معاون فرماندار فیروزآباد و فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی شهرستان فیروزاباد و بخش میمند در سپاه ناحیه فیروزآباد برگزار شد.



در ابتدای این همایش شمشاد محبی فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد به ارائه گزارش در بحث فعالیت های این ناحیه در عرصه اقتصاد مقاومتی کرد و گفت: امسال نزدیک به 600 میلیون تومان وام به متقاضیان فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی پرداخت شده و 180 نفر از بسیجیان فعال  در این عرصه آماده دریافت  وام هستند.


شمشاد محبی  یکی از سنت های احیا شده توسط این ناحیه را صنعت قالی بافی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان فیروزاباد شهری است عشیره ای و اینکه بیشترین جمعیت این شهرستان را روستاییان و عشایر تشکیل می دهند ، سال گذشته 700 میلیون تومان وام جهت احیا صنعت قالی بافی به 105 متقاضی دریافت وام  توسط این ناحیه پرداخت شده است.

فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد در بخش دیگر از سخنان خود گفت امسال در بحث صنایع تبدیلی بسته بندی عرقیات در بخش میمند اقدامات خوبی صورت گرفته است.

سرهنگ محبی در پایان سخنان خود در با اشاره به مورد اهمییت بودن صنعت گیاهان دارویی در کشور اظهار داشت: با توجه به تلاش و فعالیت های خوب مزرعه زرگیاه با مدیریت بردار بسیجی مجتبی قاسم زاده ، شهرستان فیروزآباد قطب اول کشت گیاهان دارویی در سطح استان فارس است.

در ادامه این همایش حجت السلام هاشمی زاده امام جمعه فیروزآباد اقتصاد غرب را بعد از جنگ جهانی دوم بر سه اصل پایدار دانست و  عنوان کرد: اقتصاد غرب بعد از جنگ جهانی دوم به سه اصل علم،  قدرت و بازار مصرف پایدار است و این 3 اصل پایه ی اقتصاد غرب و نظام سرمایه داری غرب است.


هاشمی زاده در ادامه افزود: با ظهور انقلاب اسلامی ایران که در مقابل این سه اصل غرب که یک قرن قدمت دارد، با اصل اقتصاد مقاومتی به مقابله پرداخته است.

وی اقتصاد مقاومتی را دارای سه اصل بیان کرد و گفت: زهد ، قناعت و حرکت بسوی علم اقتصاد سه اصل اقتصاد مقاومتی است که زهد و قناعت دو بال اقتصاد مقاومتی است.و تا مادامی که اقتصاد ما بر مبنای غرب حرکت کند وضعیت اقتصادی کشور درست نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در فیروزآباد گفت: اگر به اصول و مبنای اقتصاد مقاومتی درست عمل شود و در بین مردم و مسئولین که فرماندهان اقتصاد مقاومتی هستند درست جا بیافتد مشکل اشتغال جوانان و اقتصاد کشور حل خواهدشدو اقتصاد مقاومتی با شعار و حرف زدن درست نخواهد شد.





برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی
نظرات بینندگان