کد خبر: ۹۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵

شب شعر عاشورایی در سپیدان برگزار شد

شب شعر عاشورایی با حضور شاعران دانش آموز در دبیرستان شبانه روزی الزهرا (س) سپیدان برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون  اولین شب شعر عاشورایی ویژه دانش آموزان دختر مدارس شهرستان سپیدان شامگاه شنبه ۱7مهر در دبیرستان شبانه روزی الزهرا (س) سپیدان برگزار شد.

در این برنامه که با اجرای مدیحه سرایی در سوگ سید وسالار شهیدان آغاز شد، ۱۱ برنامه شعرخوانی توسط شاعران دانش آموز دختر شعرخوانی کردند.تاکید بر تلفیق نگاه های سوگواری، حماسی و عرفانی و دیدگاه اندیشه در شعر آیینی و عاشورایی از جمله تاکیدات شب شعر عاشورایی بود؛

سعید مهبودی رئیس اداره آموزش وپرورش سپیدان در خصوص این برنامه گفت: برای اولین بار شب شعر عاشورایی دانش آموزی در شهرستان سپیدان همزمان بافرارسیدن عاشورای سید وسالار شهیدان در بین دانش آموزان دختر شهرستان برگزار شد.

  مهبودی افزود: در این شب شعر که به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد، شاعران  با موضوع عاشورا و انتظار امام زمان(عج) به شعرخوانی پرداختند و مورد استقبال مدعوین ودانش آموزان واقع شد.

  وی خاطر نشان کرد: حضور شاعران پیشکسوت در کنار شاعران جوان از نقاط قوت شعر عاشورایی شهرستان به شمار می آید که شاعران جوان می توانند با تاسی به تجربیات آنان، در مسیر هنر خود گامهای مفیدی بدارند.

رئیس اداره آموزش وپرورش سپیدان ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این شب شعر افزود: این مراسم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج  دانش آموزی برگزار شد.

وی اضافه کرد: هر هنرمندی باید به وسیله هنر، ارادت خود را به ائمه اطهار نشان دهد و شاعران نیز با اشعار فاخر خود می باید نسبت به اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورا اقدام کنند.

گفتنی است: در این مراسم علاوه بر دانش آموزان دختر، برخی ازمسئولان فرهنگی شهرستان حضور داشتند که اشعار شاعران مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفت و در پایان نیز از شعرا تقدیر به عمل آمد.

نظرات بینندگان