کد خبر: ۹۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵
رئیس اداره اوقاف وامورخیریه سپیدان گفت:

اجتماع بزرگ زینبیون در سپیدان برگزار می شود

اجتماع بزرگ رهروان زینبی با شعار لبیک یا زینب (س)روز جمعه ۲۳ مهرماه ماه با حضور زنان و بانوان ولایتمدار سپیدانی و هیئت های عزاداری خواهران در امامزادگان شهرستان برگزار می شود.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون حسینی رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان در گفتگو با خبرنگار مارگون ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و آرزوی قبولی عزاداری ها در پیشگاه حق تعالی به نقش حضرت زینب (س)  با اشاره به بر نامه های این اجتماع بزرگ تصریح کرد : حضرت زینب سلام الله علیها در تمام صحنه ها چون کوهی استوار، مقاومت کرد تا رسالتی را که در تبیین این حماسه ماندگار  بر عهده گرفته با شایستگی به سرانجام برساند.

قرائت قرآن کریم ؛ مداحی وسخنرانی وذکر مناقب وفضایل بزرگ بانوی کربلا زینب کبری  سلام الله علیها ، امضای میثاق نامه بانوان زینبی و قرائت آن در جمع عزاداران و  تجلیل از مادران وهمسران شهدای مدافع حرم از جمله بر نامه های اجتماع بزرگ رهروان زینبی در شهرستان سپیدان است.

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه سپیدان گفت: تجمع بزرگ بانوان ولایی شهرستان سپیدان روز جمعه با عنوان رهروان زینبی در جوار بقاع متبرکه امامزاده مالک بهرغان وشاه علمدار دالین راس ساعت با شعار لبیک یا زینب (س) 15 برگزار می‌شود.

وی افزود: این ویژه‌برنامه با حضور هیئت‌های مذهبی، دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین با حضور مادران و همسران شهدا به‌ویژه شهدای مدافع حرم و اقشار مختلف مردم با همکاری و مشارکت بسیج خواهران و حوزه‌ علمیه خواهران برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه  سپیدان گفت: همچنین در مراسم رهروان زینبی (س) میثاق نامه‌ای با محوریت پیروی از راه و روش حضرت زینب (س) و دفاع از ارزش‌های دینی و ترویج فرهنگ اسلامی و اهل‌بیت (ع) قرائت و در پایان متن میثاق نامه به شکل طومار به امضا عزاداران حسینی و رهروان حضرت زینب (س) خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این مراسم روز جمعه 23 مهرماه مصادف با دوازدهم محرم‌الحرام به‌صورت ویژه و با حضور مسئولان شهرستانی ساعت 15 در جوارحرم مطهر امامزاده مالک بهرغان وشاه علمدار دالین برگزار خواهد شد.

حسینی با اشاره به وظایف زنان مسلمان امروز در تاسی به این بانوی بزرگ اسلام گفت : سخنان این بانوی با عظمت در مواجهه با عبیدالله و یزید و در دفاع از حرم رسول خدا کم نظیر و بلکه در نوع خود بی‌نظیر است. این بانوی برگزیده اسلام توانست با ابزارها و شیوه‌های گوناگون و علم و شناخت بی‌کران خود به بهترین نحو از حرکت برادر خود امام حسین(ع) دفاع کند و پیام ومحتوا وابعاد نهفته نهضت عاشورا  را به گوش جها نیان دیروز؛ امروز وفردا بر ساند.

وی با اشاره به اینکه تداوم حرکت و قیام امام حسین (ع) توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بعد از واقعه عاشورا اتفاق افتاد ، تصریح کرد: بدین منظور برای تبیین ابعاد این رسالت بزرگ، اجتماع بزرگ  رهروان زینبی شهرستان سپیدان روز جمعه ۱۲ ماه محرم با حضور بانوان؛ هیئت های مذهبی بانوان ؛ خواهران بسیجی ودانش آموزان ودانشجویان  در امامزاده های روستای بهزغان ودالین با شعار لبیک یا زینب (س) با حضور بانوان سوگوار وعزادار سید وسالا ر شهیدان  برگزار می شود.

برچسب ها: زینبیون ، سپیدان ، تجمع
نظرات بینندگان