کد خبر: ۹۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵

همایش آسیب شناسی شبکه های اجتماعی برگزار می شود

همایش آسیب شناسی شبکه های اجتماعی با موضوع تاثیر شبکه های اجتماعی در جدایی و افزایش طلاق در جامعه برگزار می شود .

به گزارش شیرازه  به نقل پسین جهرم همایش آسیب شناسی شبکه های اجتماعی با موضوع تاثیر شبکه های اجتماعی و جدایی و افزایش طلاق در جامعه باحضور  ابراهیم عباسی از کارشناسان فضای مجازی برگزار می شود .

 گسترش شبکه های اجتماعی مانند هر نوآوری دیگر به ایجاد دگرگونی هایی در جنبه های مختلف زندگی انجامیده است و در کنار دستاوردهای انکارناپذیر مثبت در زمینه های گوناگون، پیامدهای ناخوشایندی نیز به همراه داشته است. ایجاد ارتباطات گروهی و میان­فردی، تشکیل اجتماعات مجازی، اطلاع رسانی و تبادل اطلاعات و نظرات، از آشناترین کارکردهای این شبکه ها هستند.

 کاربران اینترنتی از راه عضویت در این شبکه ها می توانند پروفایل­ها و صفحه های شخصی برای خود بسازند. شبکه های اجتماعی از زنجیرة بهم­­پیوسته ای از پروفایل ها تشکیل شده اند و اعضا می توانند در این محیط با دوستانشان در ارتباط باشند.

کاربران می توانند دوستان و آشنایان قدیمی­شان را در شبکه های اجتماعی بیابند، دوستان جدیدی پیدا کنند و همچنین دوستان بیرون از این فضا را برای پیوستن به شبکه های اجتماعی دعوت کنند. این اقدامات کلیشه ای و روزمره، در پشت ظاهر بی خطر و آرام خود، آسیب های فردی و اجتماعی فراوانی در پی داشته است.

برخی محققان اظهار داشته اند که شبکه های اجتماعی تاثیر نسبتا زیادی بر آمارهای طلاق داشته اند. نسبت های طلاق رو به افزایش است و شواهدی در دست است که نشان می دهد شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک و مای اسپیس زمینه هایی برای عدم پایبندی به ازدواج فراهم آورده اند و به آمارهای بالاتر طلاق راه می برند.

برخی معتقدند که وابستگی به شبکه های اجتماعی، آسیب هایی نظیر ازدواج اینترنتی، طلاق و ازهم پاشیدگی خانواده را در کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا و انگلیس به گونة چشمگیری افزایش داده است. آمارها در ایالات متحده نشان می دهد که در سال 2011 حداقل یک زوج از هر پنجاه زوج متاهل، آشنایی شان از طریق پایگاه های شبکه های اجتماعی شکل گرفته است؛ در عین حال چهار مورد از هر پنج مورد وکلای مشاور در امور طلاق در آمریکا نیز گفته اند که شاهد افزایش در موارد طلاق مرتبط با شبکه های اجتماعی بوده اند. علاوه بر این، سایت های شبکه های اجتماعی پیش گفته، همسران ناخشنود را وسوسه می کند تا در جستجوی افراد دیگری (نظیر دوستان، هم کلاسی های سابق، دوستان صمیمی دوران کودکی، یا دوستان جدید) برآیند که بالقوه زمینه خیانت به همسران کنونی افراد را فراهم و بر ضد نهاد خانواده عمل می کند.

گفتنی است این همایش در سوم آبان ماه در تالار فردوسی جهرم برگزار می شود و شرکت در آن برای عموم آزاد است .

جهت نام نویسی و اطلاع از جزئیات بیشتر این همایش می توانید به مرکز مشاوره شمیم (راه بهتر) واقع در جنب سینما طبقه فوقانی مراجعه نمایید .

برچسب ها: عباسی ، فضای مجازی ، جهرم
نظرات بینندگان