کد خبر: ۹۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵

به صدا درامدن زنگ سنجش بینایی در مهد کودک های فراشبند+تصاویر

برنامه غربالگری از هشتم تا پایان آبان ماه با تابلو چارت در 26 پایگاه و از سوم لغایت هفدهم آذرماه با دستگاه پلاس اپتیک در مهدهای کودک و پیش دبستانی های شهرستان و روستامهد ها و خانه های بهداشت در 36 پایگاه سنجش بینایی برگزار خواهد شد.

به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار همزمان با شروع طرح غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال زنگ آمبلیوپی (تنبلی چشم) در مهد های کودک فراشنبد به صدا درآمد.

این مراسم نمادین  در مهد کودک قصر اندیشه فراشبند با حضور معاون فرماندار، عالیشوندی رئیس بهزیستی و مسئولین برگزار شد.

 

زنگ غربالگری در مهد های فراشبند

 

روح الله مزارعی معاون فرمانداری فراشبند مزارعی ضمن تقدیر از مسئولین مهد کودک، هدایای به نونهالان و نوآموزان داد و زنگ آمبلیوپی را به صدا در آورد و به عنوان نمادین چشم چند تن از کودکان را با استفاده از تابلو  چارت سنجید.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان فراشبند نیز بیان داشت: امسال نیز همچون سال های گذشته برنامه غربالگری بینایی با مدیریت و نظارت اداره بهزیستی برگزار می گردد.

 

زنگ غربالگری در مهد های فراشبند

 

وی افزود: این برنامه غربالگری از هشتم تا پایان آبان ماه با تابلو  چارت در 26 پایگاه و از سوم لغایت هفدهم آذرماه با دستگاه پلاس اپتیک در مهدهای کودک و پیش دبستانی های شهرستان و روستامهد ها و خانه های بهداشت در 36 پایگاه سنجش بینایی برگزار خواهد شد.

عالیشوندی ادامه داد: تنبلی چشم یا آمبلیوپی یکی از شایع ترین مشکلات چشمی در افراد زیر 20 سال می باشد که با تشخیص به موقع این اختلال می توان از آسیب جدی به بینایی کودکان پیشگیری کرد.

 

زنگ غربالگری در مهد های فراشبند

 

وی با اظهار امیدواری از اینکه اداره بهزیستی شهرستان امسال با نظارت بر پایگاه های سنجش بینایی و با حمایت اداره کل بهزیستی فارس در جهت هرچه بهتر این برنامه کشوری گام برمی دارد گفت: خدمات مربوط به ارجاع و پیگیری افراد مشکوک به مشکل تنبلی چشم را به گروه هدف تحت پوشش برنامه ارائه خواهیم نمود.

 

زنگ غربالگری در مهد های فراشبند

 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان