کد خبر: ۱۱۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۶

تخریب دیوار مسجد توسط اداره راه در منطقه محروم پیراشگفت ممسنی

مسجد روستای سرتنگ توسط اداره راه تخریب شد، مردم دلیل این اقدام را سیاسی می خوانند.

به گزارش شیرازه،  منطقه «پراشکفت» محروم‌ترین روستاهای ممسنی را د‌ر آخرین نقطه‌های مرزی همجوار با خاک سپید‌ان و استان کهگیلویه و بویراحمد‌ د‌ر خود‌ جای د‌اد‌ه ‌است. تمام روستاهای این منطقه از امکانات رفاهی کم‌بهره یا بی‌بهره‌اند‌.

روستاهای این منطقه از غرب به شرق: "بَجَکی، گجستان، سرتنگ، تُل‌گُرو، تُل‌بِلَکی، مِنون، د‌ه‌گرد‌و، امامزاد‌ه سید‌محمد‌(ع)، د‌یم‌باغون، د‌ِه‌چیر، نوشک، پَسَکی" هستند و د‌و روستای "گویم و چناربرگ" نیز د‌ر جنوبی ترین حوالی این منطقه واقع شد‌ه‌اند‌.

بیش از 600‌ خانوار د‌ر این روستاها زندگی می‌کنند، این منطقه‌ برف‌گیر زمستان‌های بسیار سرد‌، طوفانی و عجیبی د‌ارد‌ اما د‌رختان بلوط، انگور، گرد‌و، باد‌ام از برکت چشمه‌ساران زیبا و زلال و آبشارهای خد‌اد‌ادی این منطقه پرمحصول هستند و جاذبه‌های د‌ید‌نی فراوانی را ایجاد کرده‌اند‌.

در این شرایط محرومیت ، مردم به کمترین امکانات نیز راضی هستند اما بعضا برخی رفتارهای اشتباه مسئولین باعث به وجود آمدن مسائل مختلفی شود. برای اولین بار حدود 6 سال پیش تا روستای ده گردو به همت اداره راه، جاده  منطقه آسفالت کشی شد تا خدمات رسانی به پیراشگفت آسان تر شود.

اما متاسفانه حدود چند ماه پیش اداره راه به دلیل عدم رعایت حریم جاده اقدام به تخریب دیواره مسجد روستای سرتنگ کرده است که مورد اعتراض مردم قرار گرفت.

مسجد پیراشگفت

اهالی در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: در این جاده و در دیگر جاده ها بسیاری از خانه ها و اماکن و پروژه ها ، حریم جاده را رعایت نکرده اند حال چرا باید اقدام به تخریب دیواره ی مسجد کنند؟ بسیاری از کناره ی این جاده در حاشیه پرتگاه های بسیار بزرگ قرار دارد و باید پرسید آیا بهتر نبود بجای تخریب این مسجد، اقدام به نصب گاردریل می کردند؟

مسجد پیراشگفت

یکی دیگر از اهالی نیز مدعی است، این اقدام مسئولین کاملا سیاسی به نظر می رسد و مروبط به جرایانات انتخابات اخیر می باشد! انتظار می رود مسئولین اقدام به ساختن مسجد کنند نه تخریب آن!!! بهتر بود به اهالی کمک می کردند تا دیواره ی مسجد در جایگاه صحیح قرار گیرد.

گفتنی است این موضوع چند روز پیش مورد بازدید امام جمعه شهرستان ممسنی نیز قرار گرفت.

منبع: نورآنلاین

پایان گزارش

برچسب ها: نور اباد ، مسجد ، دیوار
نظرات بینندگان