صهیونست ها با عقاید تحریف شده خود، به دنبال تخریب مسجدالاقصی هستند/ نهاد مسجد، سنگ بنای صحیح ارتباط زمین با آسمان است
حجتالاسلام حسین امیدی مسئول ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی ـ هنری مساجد فارس در گفتگو با شیرازه، آخر مردادماه را یادآور حادثه ای در سال 1348 در جهت تخریب مسجدالاقصی دانست و اظهار داشت: این کار توسط یک گروه افراطی از مسیحیان با تحریک صیونیستها انجام شد چرا که معتقد بودند بایستی مسجدالاقصی تخریب و معبد سوم سلیمان نبی رونمایی شود، تاظهور عیسی مسیح محقق گردد.
وی ادامه داد: بعدها در اجلاسی که وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی در تهران داشتند، به دلیل این بی حرمتی و جهت بزرگداشت مسجد، یک روز را اختصاص دهند به مسجد و این شد که این روز را انتخاب کردند و بعدتر به یک هفته ارتقا پیدا کرد که برنامه های مختلفی در این هفته اجرا می شود.
به گفته امیدی، مسجدالاقصی دومین مسجد محترم در دنیای اسلام و اولین قبله مسلمین بوده و لذا این بی حرمتی به این مسجد، قضیه بسیار مهمی است، و مسلمانان نمی خواهند که این مسئله از یادها فراموش شود.
وی با تصریح بر اینکه دشمنان امروز، نمی خواهند که این مسئله زیاد مطرح شود و می خواهند که طبق عقاید تحریف شده خودشان، این مسجد مقدس را خراب کنند، تأکید کرد: اما کشور ما به دلیل توجه وافر به این مسئله و مبارزه با صهیونیست، این مسئله را به جد پیگیری می کند.
مسئول ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی ـ هنری مساجد فارس اظهار داشت: در صدر اسلام و از هجرت به مدینه، پیامبر اکرم(ص) یک نهاد دینی و اجتماعی را با نام "مسجد" تاسیس کرد.
به گفته امیدی، همه ادیان و فرق و مذاهب، چه الهی و چه غیر الهی، به دنبال مکانی برای دعوت پیروان خود هستند و اجتماعات مذهبی داشته باشند و بتوانند در آن به راحتی افکار و عقاید خود را ترویج کنند.
وی ادامه داد: اسلام عزیز به دستور خداوند سبحان و با مجری گری پیامبر اکرم(ص)، مسجد را بنا نهاد و یک سنگ بنای صحیح برای ارتباط زمین و آسمان تاسیس کرد تحت عنوان "مسجد"؛ و قابل توجه است که 28مرتبه اسم "مسجد" و مشتقات آن در قرآن کریم ذکر شده است و خداوند سبحان، اهمیت این زمین و پاک و مقدس بودن و احکام علی السویه برای این مکان و احترام و تنظیف و کرامت و بزرگداشتش را به این وسیله به ما یادآوری می کند.
به گفته مسئول ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی ـ هنری مساجد فارس، در لسان معصومین هم مفصل به مسئله گرامیداشت مسجد و محور قرار دادن آن تأکید شده است و لذا مسجد جایگاهش در عصر پیغمبر و بعد از آن، به عنوان محلی برای مناسبات اجتماعی رقم می خورد.
امیدی، مسجد در صدر اسلام را دارالفکر، دارالذکر، و دارالعلم دانست که سبک زندگی و حیات سالم در آن آموزش داده می شده است.
وی با بیان اینکه در زمان حال، ذره ذره از مسجد طراز اسلام فاصله گرفته ایم و تشکلاتی مثل سازمان های مردم نهاد، مجتمع های فرهنگی، فرهنگسراها، حسینیه ها در کنار مسجد قرار گرفته است، اظهار داشت: پس طبیعی است که وقتی رقبای اینچنینی برای مسجد باشد، جمعیت آن کاهش خواهد یافت اما نباید فراموش کنیم که محور همه حرکت ها باید مسجد باشد و مسجد محوری باید شعار ما باشد، چرا که زمینی پاک تر از زمین مسجد بر روی کره خاکی وجود ندارد.
مسئول ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با اشاره به جایگاه مسجد در شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: امام راحل(ره) در مسجد سلماسی در قم سالها تدریس می کردند و طلاب و مشتاقین از آن بهره مند می شدند و علاوه بر این، محور فعالیت و حرکت های امام، دستوراتی که می دادند، و مقابله ای که با نظام شاهنشاهی داشتند، در این مسجد بود.
به گفته امیدی، محور تحرکات و انگیزه بخشی به نیروهای انقلابی، از همین مسجد و مساجد دیگر که به عنوان یک شبکه عظیم مردمی به حساب می آید، بود.
وی نقش مساجد در شکل گیری انقلاب اسلامی را یک نقش بسیار پررنگ و تأثیرگذار دانست و گفت: بسیاری از متدینین که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، و مبارزه با طاغوت فعالیت می کردند، این مسائل را در مسجد می شنیدند و به صحنه اجرا در می آوردند.