کد خبر: ۷۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۴
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ 29 تیر 94

سنگر 12 ساعته با مخاطب خاص/ کارخانه سنگ شکنی که «حریم شکن» شد!

پس از سه روز تعطیلی، موضوع تودیع و معارفه استاندار فارس و حواشی آن در تمام روزنامه‌های امروز به چشم می‌خورد.
سالاد

به گزارش شیرازه؛

سالاد صحبت های رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان و سفرای کشورهای اسلامی را تیتر یک خود کرده است: «موضوع هسته‌ای نباید موجب دودستگی در مردم شود».

«پرداخت هشت ماه مطالبات کارگران پروژه سد «تنگ سرخ»، پشت سد عدم پاسخگویی مسئولانه پیمانکار» که از جمله عناوین داخلی است و مربوط به گزارش این روزنامه از مشکلات کارگران این سد است. عدم پرداخت هشت ماه از حقوق کارگران، عیدی و سنوات آنها و اخراجشان از کار از جمله مشکلاتی است که این گزارش به آنها اشاره شده است.

«مسجد دانش آموزی؛ تنها سنگر 12 ساعته با مخاطب خاص» گزارش دیگر این روزنامه است که به سراغ مسجد شکرالله خان رفته و به گفتگو با عوامل اجرایی این مسجد پرداخته است. این نمونه موفق که از جمله فعالیت های مهم و موثر بسیج دانش آموزی در شیراز محسوب می شود، در بخش های ختلف با مخاطبان خاص خود یعنی دانش آموزان در ارتباط است.

سالاد صحبت های رهبر انقلاب در مصلای امام خمینی(ره) را تیتر کرده است: «مسیر قانونی برای تصویب متن هسته ای باید طی شود» که با عکسی از ایشان در صفحه نخست به چاپ رسیده است.

صدر اخبار داخلی این روزنامه اما به خطبه های عید فطر شیراز اختصاص یافته و به نقل از آیت الله ایمانی تیتر زده: «هدف آل سعود از حمله به مردم یمن، تأمین اهداف اسرائیل است». البته این خبر مربوط به یکی از خبرگزاری هاست.

سالاد «توصیه 2 آیت الله به 18 نماینده مجلس» تیتری است که عصرمردم زده است. این تیتر مربوط به توصیه آیت الله ایمانی و دستغیب به نمایندگان فارس در مجلس است که از آنها خواسته اند تا طرح استیضاح وزیر کشور را پس بگیرند. قادری هم در همین راستا از «بررسی پس گرفتن طرح استیضاح وزیر کشور توسط نمایندگان فارس» خبر داده است.

عکس امروز هم به موضوع «سه برابر شدن بیماران بخش دولتی با اجرای طرح تحول سلامت» اختصاص یافته است. این انتقاد را یکی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کرده است.

سالاد جای عکس و تیتر یک خود را تغییر داده و عکسی از نماز عید فطر رهبر انقلاب را با تیتر «قابلیت های دفاعی و حریم امنیت کشور حفظ خواهد شد» به چاپ رسانده است.

موضوع تاکید به نمایندگان برای صرف نظر از پیگیری استیضاح وزیر کشور تیتر یک امروز این روزنامه است: «همدلی برای توسعه فارس». این مطلب مربوط به بررسی اتفاقات اخیر در مورد انتخاب استاندار فارس است که با خبر مراسم تودیع و معارفه استاندار که امروز قرار است برگزار شود شروع شده است.

بررسی بحث اینترنت ملی از ابعاد و زوایای مختلف هم دستمایه نویسنده یادداشت امروز شده که با تیتر «اینترنت از نوع ملی» به این موضوع پرداخته است.

سالاد خطبه های آیت الله ایمانی در نماز جمعه این هفته شیراز را تیتر یک شده است: «قضاوت پیشاپیش درباره استاندار فارس غلط است». وی با بیان این مطلب از عملکرد دولت در مورد عمر کوتاه استانداران فارس انتقاد کرده و گفته: «22 ماه عمر مفید برای یک استاندار هیچ دستاوردی نخواهد داشت».

دومین تیتر این روزنامه هم به استاندار فارس اختصاص یافته است: «استانداری فارس امروز به افشانی سپرده می شود». خبر نامه دو عضو خبرگان رهبری به نمایندگان فارس هم که تقاضای جلوگیری از استیضاح وزیر کشور را دارند ذیل همین خبر کار شده است. آیت الله ایمانی و آیت الله دستغیب طی نامه ای از نمایندگان فارس خواستند پیگیر استیضاح وزیر کشور نباشند.

سه تیتر محیط زیستی هم در صفحه نخست این روزنامه به چشم می خورد؛ تیتر اول «کارخانه سنگ شکن حریم تخت جمشید را شکست» است. مدیر پایگاه تخت جمشید هم با اعتراض شدید به این موضوع گفته: «این کارخانه تا 5 ماه دیگر باید جابجا شود».

دومین تیتر مربوط به حمله ویروس موزاییک است که مدتی است به جان انجیرستان های جهرم و استهبان افتاده و درختان را نابود می کند. این مطلب مربوط به گزارش یکی از خبرگزاری هاست که در این روزنامه به چاپ رسیده است.

سومین تیتر هم مربوط به استفاده از فاضلاب رودخانه خشک برای آبیاری مزارع سبزی در شیراز است که با «کشت سبزی های آلوده، فاجعه ای در سکوت» تیتر شده است.

نظرات بینندگان