کد خبر: ۱۱۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
مسوول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نی ریز خبرداد؛

حضور صنعتگران نی ریزی در نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری فارس

صنعتگران و اقامتگاههای بوم گردی نی ریز در نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری فارس حضور یافتند.

به گزارش شیرازه،  حمیدرضا هادی مسوول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار ما گفت : حضور صنعتگران و اقامتگاههای بوم گردی در نمایشگاه فارس در یک نگاه که مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت.

وی افزود: این نمایشگاه از 16 شهریورماه با حضور مدیر کل و مسئولین کشوری ، استانی ودیگر مسئولین گشایش یافت.

هادی خاطر نشان شد: درابتدای این نمایشگاه اجرای برنامه هایی همچون ادای احترام و اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران، افتتاح رسمی نمایشگاه توسط مدیر کل صادرات معاونت صنایع دستی کشور، بازدید مسئولان از غرفه های نمایشگاه، برگزاری مراسم دف نوازی، رونمایی از کتاب دستینه  برگزار شد.


 
مسوول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز بیان کرد: در این نمایشگاه به جز هنرمندان و صنعتگران شیرازی 28 شهرستان استان فارس آثار خود را به نمایش گذاشتند.

وی تصرح کرد: شهرستان نی ریز در زمینه بوم گردی ، صنایع دستی و سوغات با مدیریت مریم پدرام و فاطمه کامکار، مریم کیانفرد، فریبا شکوه، فرنگیس باطنی، مریم روانشاد، خانم زاهدی و اسماعیل تنها در زمینه گیره بافی  و هنرنمایی آثار صنعتگران در زمینه های مشبک چوب ، سفال ، پته دوزی ، چرم دوزی ، تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی ، گلیم بافی ، گلدوزی، گیره بافی ( دهمورد)  و خراطی توجه گردشگران داخلی و خارجی و حتی مسوولان  را به خود جلب کردند.


هادی گفت: نی ریز از معدود شهرستانهایی که دو غرفه در اختیار داشت که یکی در زمینه صنایع دستی و دیگری بوم گردی بود که دو اقامتگاه بوم گردی  سرای فاتح و سرای آبی بی در این غرفه حضور داشتند که یکی از جاذبه های نمایشگاه فضایی بود که توسط غرفه بوم گردی نی ریز مهیا شده بود و گردشگران را ترغیب به گذراندن بخشی از وقت خود هر چند اندک در این فضا  می کرد.


وی در ادامه گفت:  کار تلفیقی صنایع دستی از کارگاه چرم شمس و لیلا پریش و مریم کیانفرد در زمینه بافتنی سنتی و پته دوزی  و همچنین هنرنمایی اسماعیل تنها از دهمورد در زمینه گیره بافی مورد استقبال گردشگران و مسوولان قرار گرفت و مسئولین درخواست ثبت این هنر را از طریق صنایع دستی خواستار شدند.  


هادی خاطر نشان کرد: در دومین روز نمایشگاه کاترین مولرمارین رئیس دفتر منطقه ای بونسکو بانکوک به همراه مجتبی گواهی رئیس دفتر بافت تاریخی شیراز و فروغ یعقوبی مسوول امور بین الملل دفتر مقوله 2 یونسکو در بازدید از نمایشگاه فارس در یک نگاه با دیدن پوشش لباس های محلی و عکسهای سرای جاوید توجه ویژه ای به این غرفه داشتند و از غرفه داران شهرستان نی ریز در اقامتگاه بوم گردی تقاضای عکس یادگاری کردند.

وی ادامه داد: در این بازدیدسوالاتی در خصوص اقامتگاهها که توسط مترجم سرای جاوید اعظم رشیدی پور به همه سوالات پاسخ داده شد و با رضایت کامل غرفه را ترک نمودند همچنین گردشگران خارجی با درخواست عکس یادگاری از غرفه بوم گردی نی ریز هدایای فرهنگی و تبلیغاتی را بعنوان متاع و سفیر فرهنگی به همراه بردند.


هادی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری  و همراهی صنتعتگران و مسئولین اقامتگاههای بوم گردی گفت: این نمایشگاه تا عصر روز دوشنبه ۲۰ شهریور ۹۶ در معرض دید علاقمندان قرار داشت.



منبع:  نبض نی ریز

نظرات بینندگان