کد خبر: ۱۲۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶

تخلف مسئولین دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز از تصمیمات دانشگاه/ استاد معترض به مافیای علمی در دانشگاه شیراز اخراج شد+ تصویر حکم

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر طی نامه ای به دکتر حامد مسندی شیرازی دو روز فرصت داده است که اتاق خود را تخلیه و اموال دانشگاه را تحویل دهد در غیر اینصورت حفاظت فیزیکی با وی برخورد خواهد کرد!
به گزارش شیرازه، با شروع سال تحصیلی در روندی غیرقانونی سه تن از اساتید متخصص و متعهد دانشگاه شیراز یعنی دکتر حامد مسندی شیرازی؛ فارغ التحصیل دانشگاه سن دیگو آمریکا و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق، دکتر علیرضا مسندی شیرازی؛ فارغ التحصیل دانشگاه سن دیگو آمریکا و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و دکتر علی حقدل؛ فارغ التحصیل دانشگاه شیراز و عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق به بهانه‌های واهی از جمله کم بودن تعداد مقالات علمی از تدریس محروم شدند.

حال رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر طی نامه ای به دکتر حامد مسندی شیرازی دو روز فرصت داده است که اتاق خود را تخلیه و اموال دانشگاه را تحویل دهد در غیر اینصورت حفاظت فیزیکی با وی برخورد خواهد کرد!

تخلف مسئولین دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز از تصمیمات دانشگاه/ استاد معترض به مافیای علمی در دانشگاه شیراز اخراج شد+ تصویر حکم
فرآیند اخراج عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در حالی اتفاق می‌افتد که طی این فرآیند موارد متعدد تخلف و تناقض در گفتار و رفتار مسئولین رده بالا و مدیران میانی دانشگاه دیده شده است و مهرماه امسال نیز مدیر آموزش دانشگاه شیراز پس از 41 سال فعالیت علمی و آموزشی در اعتراض به مدیریت ناشایست مسئولان از سمت خود استعفا داد.

حمید نادگران، سرپرست دانشگاه شیراز 11 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن اذعان به توانایی و شایستگی سه استاد مذکور اعلام کرد در دو سال گذشته هیچگاه مسئله اخراج آنان مطرح نبوده و مطالبی که با این مضمون در فضای مجازی منتشر شده را تکذیب کرد!

وی با این توضیح که هر عضو هیئت علمی از زمان پذیرش تا 5 سال فرصت دارد که کارنامه آموزشی و پژوهشی قابل قبولی ارائه دهند گفته بود: در جلسه‌ای که برای بررسی پرونده این اساتید تشکیل شد متوجه شدیم که توانایی لازم برای ادامه کار در این استادان جوان وجود دارد، بنابراین به آن‌ها فرصت داده شد که رزومه پژوهشی و آموزشی مورد نیاز را به حد نصاب برسانند. در حال حاضر یک نفر از اساتید در شرف اتمام فرصت 5 ساله است که با توجه به فعالیت خوب آموزشی ای که داشته اند با اغماض یک سال دیگر به ایشان فرصت داده ایم و دو نفر دیگر هم هنوز فرصت 5 سالشان تمام نشده است! هر سه این اساتید منهای یک ترم که آن هم تصحیح شد، تدریس داشته اند و هرسه از 14 بهمن سر کلاس می روند.

نادگران در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه چرا اساتید قبل از اتمام فرصت 5 ساله از تدریس منع شدند، گفت: اساتید از تدریس منع نشدند، فقط یک ترم درس های عمومی به آن ها داده شد ولی خودشان فکر کردند ممکن است برایشان مشکلی پیش آید بنابراین پیش دستی کرده اند!

این سه استاد نیز در نامه‌ای به هیئت بدوی دانشگاه شیراز موارد متعدد تخلف را متذکر شده و گفته‌اند: محروم ساختن اینجانبان از تدریس دروس تخصصی که در ترم های قبل ارایه داده ایم و واگذاری دروس سرویسی بخش های دیگر برای تدریس، که به راحتی میتوان برای ارائه انها از دانشجویان دکتری ویا ارشد استفاده نمود، به مثابه بکارگیری متخصص مغز و اعصاب و یا متخضص چشم در بخش تزریقات یک واحد درمانی است که نشانه بارز خیانت بخش ودانشکده به دانشگاه ودانشجویان و جامعه محسوب می‌شود چرا که درس های تخصصی ما هنوزدربخش ودانشکده یا ارائه نشده است و یا به افراد غیر متخصص واگذار شده است که باید گفت مسئولیت این تخلفات متوجه مسئولین دانشکده ودانشگاه بخصوص معاون آموزشی دانشگاه است که سکان دارنظام آموزشی دانشگاه محسوب می شود.

آنان با اشاره به اصرار اعضاء هیئت رئیسه، هیئت جذب و نماینده ولی فقیه در دانشگاه به تدریس حداقل درس های سرویسی به تخلف دیگر بخش مهندسی برق اشاره و اظهار کرده‌اند: بخش حتی حاضر نشد همین دروس سرویسی را به نام اینجانبان تا پایان حذف و اضافه بر روی سیستم آموزشی دانشگاه نگهداری نماید. بطوری که در زمان حذف واضافه  این درس ها از روی سیستم آموزشی حذف شده بود که خود تخلف اشکار و سرپیچی مسئولین بخش و دانشکده در قبال اراده مسئولین بالای دانشگاه می باشد.

این سه استاد دانشگاه شیراز معتقدند: عدم اقدام به موقع هیئت بدوی و مسئولین دانشگاه در قبال تخلف دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز درخصوص محروم ساختن آنان در ترم اول 96 از تدریس دروس تخصصی که درترم های قبل ارائه داده بودند، بخش و دانشکده را گستاخ تر نموده تا درترم دوم از خواست مسئولین بالای دانشگاه سرپیچی کرده وحتی از ارائه دروس سرویسی در روز های آخر حذف و اضافه، خودداری نمایند.

باید منتظر ماند و دید هیئت بدوی دانشگاه شیراز در قبال تخلفات بارز مسئولین بخش و دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر که موجب ضایع شدن حق اساتید و دانشجویان این دانشکده شده است چه اقدامی انجام خواهد داد.

در سال جاری استاد دانشگاه علم و صنعت نیز به دلیل موضع‌گیری در قبال مافیای علمی از تدریس برکنار شده بود. باید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به موج اخراج اساتید دانشگاه که اکنون به دانشگاه شیراز رسیده واکنش نشان داده و موضوع را بررسی کنند و وزیر علوم نیز نسبت به اقدامات زیرمجموعه خود پاسخگو باشد.
نظرات بینندگان