کد خبر: ۱۳۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۴ تير ۱۳۹۸

دریافت ۱۵۰ میلیون یورو خسارت از پژو

مدیرعامل ایران خودرو از دریافت ۱۵۰ میلیون یورو خسارت از پژو فرانسه خبر داد و گفت: مهر امسال قطعه ای که به لولوی صنعت قطعه سازی معروف است در ایران به تولید خواهد رسید.
به گزارش شیرازه، هاشم یکه زارع در مراسم آغاز تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ اطهار داشت: پس از خروج پژو از ایران، ۱۵۰ میلیون یورو به عنوان خسارت دریافتی از این شرکت در دفاتر ما به ثبت رسیده است.
 
وی ادامه داد: قبل از سال جلسه ای با پژویی ها داشتیم که گفتند شما اجازه ندارید تولید پژو ۳۰۱ را شروع کنید، ما نیز به آنها گفتیم شما نباید ایران را ترک می کردید و حالا ما با سرمایه گذاری خودمان، کار را جلو میبریم و این کار را انجام دادیم.

یکه زارع افزود: پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ را بدون پژو تولید کردیم و حالا پژو ۳۰۱ را عرضه می کنیم.

وی با بیان اینکه تولید پژو ۳۰۱ بدون حضور پژو منافاتی با قرارداد ما با فرانسوی ها ندارد، گفت: ما مالک پلت فرم پژو ۳۰۱ هستیم و می توانیم خودروهای زیادی را روی این پلت فرم تولید کنیم.

وی تأکید کرد: در خروج پژو از ایران، این بار پژو بازنده بوده است.


 تولید قطعه‌ای که همه می‌گفتند «جیزه!»

وی با بیان اینکه شهریور امسال اتفاق خوبی خواهد افتد، اظهار داشت: مهرماه امسال نیز یک قطعه کلیدی که به لولوی صنعت قطعه سازی معروف است در ایرات به تولید خواهد رسید، قطعه ای که هیچکس جرأت نمی کرد برای تولید به آن نزدیک شود و همه می گفتند جیزه!

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: در مذاکرات بعد از برجام، پژو می خواست به همان شیوه قبل، قراداد را منعقد کند ولی ما رفت و برگشت های زیادی را برای این قرارداد داشتیم و در نهایت قرارداد خوبی بسته شد.

وی با اشاره به تجربه تلخ قرارداد رنو و مشکلات مربوط به تحویل و تولید قطعات، گفت: به پژو قبولاندیم که ساپکو باید مسوولیت ساخت داخل را بر عهده داشته باشد.

 پژو 301 تولید داخل اردیبهشت 99 به دست مشتریان می‌رسد

وی در مورد تولید پژو ۳۰۱ نیز توضیح داد: تا پایان امسال به خودکفایی ۸۰ درصدی در تولید این خودرو خواهیم رسید و در بدترین شرایط، اولین سری تولیدات پژو ۳۰۱ اردیبهشت ۹۹ به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

یکه زارع در پایان در خصوص تولید پژو ۲۰۰۸ نیز گفت: ۱۶ هزار دستگاه از این خودرو فروخته شده که ۱۳ هزار دستگاه به مشتریان تحویل داده شد و ۳ هزار دستگاه نیز به زودی تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: حداکثر تولید پژو ۲۰۰۸ معادل ۲۰ هزار دستگاه خواهد بود ولی در مورد پژو ۳۰۱ در سال چهارم تولید به ۲۵۰ هزار دستگاه خواهیم رسید.
انتهای پیام/
 

نظرات بینندگان