کد خبر: ۱۳۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

کسبه بازار شاهچراغ(ع) ٢ ماه از اجاره بها معاف شدند

شیراز- تولید آستان احمدی و محمدی (ع) گفت: با توجه به شرایط ویژه ای که پس از شیوع بیماری کرونا در جامعه روی داده، مقرر شد کسبه بازار شاهچراغ (ع)دو ماه از پرداخت اجاره بها معاف باشند.
آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب با اشاره به شیوع بیماری کرونا که باعث تعطیلی یا کم رونقی برخی صنوف شده است، اظهار کرد: طبعاً برای کسانی که کسب و کار دارند، یک حالت تعطیلی یا کم رونقی ایجاد شده، لذا تصمیم گرفته شد کسبه بازار حضرت شاهچراغ (ع) که مستأجر این بارگاه منور هستند و همچنین کسانی که مستغلات مربوط به آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و حضرت سیدمیر محمدبن موسی الکاظم (ع) در اجاره آنها است، اسفند و فروردین ماه از پرداخت اجاره بها معاف باشند.

وی افزود: البته انتظار داریم که مالکین محترم بخش خصوصی هم نسبت به مستأجران خودشان، تخفیف و تسهیلاتی قائل شوند و مسئولین محترم هم طبق اختیاراتی که دارند نسبت به کسانی که مستأجر و اهل کسب و کار هستند، تسهیلاتی را در نظر بگیرند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در تعطیلی موقت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع)، در ایام تحویل سال نو و نوروز از پذیرش زواری که به رسم هرساله به شیراز سفر می‌کردند تا در جوار حرم‌ها و بقاع متبرکه این شهر مقدس سال جدید را تحویل کنند، معذوریم و از همان خانه‌های محل سکونت خود به دعا و توسل بپردازند.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در پایان ابراز امیدواری کردند که خداوند متعال سال پیش رو را سالی پر از خیر و برکت، سلامتی و موفقیت برای همه برادران و خواهران در سراسر میهن اسلامی قرار دهد و اِن شاءالله روز به روز به برکات مادی و معنوی این عزیزان افزوده شود.

منبع: مهر
برچسب ها: شیراز ، کرونا ، اجاره بها
نظرات بینندگان