کد خبر: ۱۳۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

دروغی به نام تعویق 3 ماهه پرداخت‌های مالیاتی/ چک هایی که شب عید برگشت خوردند

بعد از شیوع کرونا وعده های زیادی برای حمایت از شرکت ها و کسب و کارها از سوی دولت داده شد اما در عمل بسیاری از این وعده‌ها عملیاتی نشد.
  با شیوع کرونا در کشور از ابتدای اسفندماه بسیاری از کسب و کارهایی که مرتبط با شب عید فعالیت می کردند و از طریق بازار شب عید می توانستند به سود و بازدهی برسند، تعطیل شدند.

در همین راستا بسته های حمایتی گسترده ای از سوی دولت و مسئولان برای حمایت از کسب و کارها اعلام شد تا فشارهای اقتصادی بر کسب و کارهایی که به خاطر شیوع کرونا حدود یک ماه است تعطیل شده اند کمتر شود.

تا کنون از سوی هر یک از بخش‌های اقتصادی همچون بخش خصوصی پیشنهادهایی برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب دیده مطرح شده است که تسهیلات مالیاتی، تخفیف مالیاتی، معافیت مالیاتی و ایجاد تغییراتی در روند اخذ مالیات بر ارزش افزوده از جمله پیشنهادهایی است که در بخش حمایت مالیاتی از این افراد مطرح شده است.

یکی از این بسته های حمایتی شامل تأخیر در برگشت چک های بود که در همین راستا، امیدعلی پارسا، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفته بود: طبق تصمیمات صورت گرفته سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره چهارم سال ۱۳۹۸، از ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ به تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ تغییر یافت.

پارسا افزود: در این طرح حمایتی مصوب شد که کلیه عملیات اجرایی وصول مالیات که در باب چهارم از فصل نهم قانون مالیات‌های مستقیم ذکر شده است، تا پایان اردیبشهت ۱۳۹۹ متوقف شود.

در همین راستا طی روزهای گذشته برخی از شرکت ها به خاطر عدم پرداخت مالیات های خود با مشکلاتی مواجه شده و چک های آنها از سوی اداره مالیات برگشت خورده است.

بسیاری از واحدهای تولیدی که در اثر کرونا تعطیل شده اند با اعتماد به این تصمیمات گرفته شده برای حمایت از کسب و کارها در ماه منتهی به پایان سال 98، برنامه ریزی های اقتصادی خود را انجام داده اند اما این بلاتکلیفی مشکلات جدیدتری برای آنها به وجود آورده است.

به نظر می رسد مصوبات هیات دولت و نهادهای دیگر برای کمک به کسب و کارهایی که در اثر کرونا تعطیل شده اند در عمل ضمانت اجرایی نداشته و تولیدکنندگان نمی توانند به امید این حمایت ها فعالیت های خود را ادامه بدهند چرا که ممکن است در صورت برگشت خوردن چک ها و همچنین مسدود شدن حساب آنها در ایام منتهی به تعطیلات نوروز مشکلات جدید تری برای آنها به وجود آید.

 

انتهای پیام/ط
نظرات بینندگان